nilron Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Sådärja, efter ett litet uppehåll från pokern (och evp, som ska ha en miljon papper för att låsa upp kontot) så har hampulito stekat mig på nl50. Ska denna gång försöka bli lite mer seriös med mitt spel och inte gula så fort jag får en dålig dag. och försöka få bort en äcklig vana att syna riverbet av frustration för att ha blivit utdragen än en gång. Har tidigare varit väldigt odisiplinerad och aldrig långt till tilten. så målet med denna dagbok är att jag ska få stå till svars för mina handlingar, å posta resultat varje dag och även några händer. Då br management inte är min starkaste sida så ska jag hålla mig till nl50 tills jag har 2k och efter det så är det absolut minst 30 inköp som gäller. en annan regel som jag ska försöka hålla mig till är max 2,5 timmars sessioner. Citera
hampulito Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Ännu en nl50 spelare i mitt stall. GL Citera
nilron Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 det vart en tung start med två inköp som rök direkt, först AA mot QQ, sen floppar jag stege å blir utdragen igen. men vinden vände å gick plus till sist:-D så jag betalade av 100$ på staken br = 730 -600 Citera
nilron Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 Har just haft en hemsk session där ingentingting gick min väg, tänkte posta en hand som beskriver ungefär hur det har sett ut. gick tyvär inte pga av min skit dator! vilket förstör hela denna dagbok lite grann. ska ta en paus nu å städa lite, -270 BR:460 -600 Citera
Dead-Inside Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Bäst du stänger dagboken innan du gular ffs! Citera
hampulito Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Bäst du stänger dagboken innan du gular ffs! ? Citera
nilron Postad 12 September , 2007 Författare Rapport Postad 12 September , 2007 efter en paus igår så tog jag nya tag å plussade ganska bra, var uppe på 1,1k men vart tyvär lite slask sista timmen, så jag slutade på 900, pröjsade 400 på staken, så det e bara 200 kvar. borde kunna ha det avklarat i kväll, sen blir nästa mål 2k och nl100 +440 br:500 -200 Citera
nilron Postad 14 September , 2007 Författare Rapport Postad 14 September , 2007 Gårdagen var helt katastrofal, det började med att jag förlorade så gott som varje hand ner till 100$, tog sen en paus innan jag satte mig för att tighta till å vinna tillbaks allt, vilket tog ungefär 3 tim, hade då 400 å nästan 200bb på alla bord, sen börjar helvetet å alla synar allt! en dom värsta händerna så ställer ett riktigt pucko, över min 35$ rr då jag floppat top2 han har mellanpar, topkicker. å han rivrar såklart A! Efter några utdragninngar till så e jag nere på 150$ igen, men lyckade hämta igen lite grann senare. -150 br: 350 -200 Tog nyss ett pass till å plussade nästan 2 inköp så br: 433 -200 Citera
nilron Postad 15 September , 2007 Författare Rapport Postad 15 September , 2007 körde en session nu på förmiddan som gick rätt bra, så har nu plussat 8 inköp sen senast jag skrev:-D har betalat av hampolitos 700 å nu är det bara att fortsätta, utan att skotta så borde det här gå, har en historia av att gula när jag närmar mig 1k:( så får se hur det går. +486 br: 636 Citera
hampulito Postad 15 September , 2007 Rapport Postad 15 September , 2007 Riktigt grymt bara att hålla i nu inga cashouts eller tilta bara bygga rulle. Citera
nilron Postad 17 September , 2007 Författare Rapport Postad 17 September , 2007 Tog ett pass inatt som gick åt pipsvängen, backade 4 inköp på 20 min. efter det så vart det en paus å kom tillbaka å lirade nl100 som gick väldigt mycket bättre, vart lite slask i slutet så backade två inköp på slutet av mitt monsterpass som gjorde att jag försov mig till jobbet (börjar kl 16:00) från och med nu så kommer det bli ett par nl100 bord och några nl50 tills jag känner mig stabil på nya nivån d.v.s ca:1,6k +400 br: 1050 Citera
nilron Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 Sådärja äntligen klar med nl50:-D vart lite slask som vanligt på slutet, men är fullt nöjd med resultatet. +850 br: 1900 Citera
hampulito Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Så grymt! mer polare som tar sig upp inom everest hirarkin. Citera
sorkenkk Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Tips: Jobba med aggressiviteten postflop. Citera
nilron Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 ok, tack för tipset. har du kanske något exempel? antar att jag lirat mot dig, nick? Citera
sorkenkk Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 ok, tack för tipset. har du kanske något exempel? antar att jag lirat mot dig, nick? Jag tycker att du kan bomba på mer och inte vara så rädd efter floppen. Du checksynar mycket och missar en hel del värdebets. Continuation betta oftare på flop när du har höjt pre och tänk i banor kring att maximera ditt värde varje hand. Japp, du har lirat mot mig, dntpushme på Everest. Citera
nilron Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 Spelar väldigt mycket försiktigare nu än vad jag gjort tidigare, men går väldigt mycket bättre nu också håller med om att jag missar en del värde på både turn och samtidigt inte får nog info. vilket i sin tur gör att jag synar alldeles för mycket på rivern. pga av att jag checkat turn, så kan dom lika gärna bara försöka sno potten på rivern som att dom har ett monster. så då synar jag med mediokra händer. vet inte om det påverkar min vinst/förlust så mycket dock, eftersom dom bluffar friskt när man checkar turn. med c-bet vet jag inte riktigt vad du menar, tycker att jag c-bettar friskt:-) Citera
nilron Postad 18 September , 2007 Författare Rapport Postad 18 September , 2007 nu kunde jag klippa in händer????? en rolig hand:lol: har suttit vid bordet ungefär en timme, å dom senaste händerrna har NIOVAN 3-bettat varje hand. EverestPoker Game #2095875675: Table Dili-45 - $0.50/$1 - No Limit Hold'em - 23:01:27 - 2007/09/18 Seat 1: snatcheroony ($137.34) Seat 2: wunderbelle ($36.65) Seat 3: kasskara ($92.95) Seat 4: nilron ($214.31) Seat 5: NIOVAN ($181.18) Seat 6: PkrTxsRngr ($183.60) snatcheroony posts the small blind of $0.50 wunderbelle posts the big blind of $1.00 The button is in seat #6 *** HOLE CARDS *** Dealt to nilron5 of Clubs kasskara folds nilron raises to $3.50 NIOVAN raises to $12.00 PkrTxsRngr folds snatcheroony folds wunderbelle folds nilron calls $8.50 *** FLOP *** nilron checks NIOVAN bets $25.50 nilron raises to $51.00 NIOVAN calls $25.50 *** TURN *** nilron bets $127.50 NIOVAN calls $118.18 and is all-in Uncalled bet of $9.32 returned to nilron *** SHOW DOWN *** nilron shows NIOVAN shows *** RIVER *** *** SUMMARY *** Board: nilron collects $360.86 tar en paus nu spelat en timme ikväll å plussat fint:D +616 br: 2516 Citera
sorkenkk Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Ditt spel känns sjukt kallt. Inte bättre att vänta på ett bättre läge? Citera
hampulito Postad 18 September , 2007 Rapport Postad 18 September , 2007 Pushen känns inte särskilt het tur att han inte hade något litet skit par. Men gigantiskt lol på fi. Citera
nilron Postad 19 September , 2007 Författare Rapport Postad 19 September , 2007 Ditt spel känns sjukt kallt. Inte bättre att vänta på ett bättre läge? Ja självklart så hade jag kunna vänta, men då hade token gett bort pengarna till någon annan. å det hade inte varit bra;-) när han synar min rr så är jag säker på att jag har honom, han hade instapushat allt som han hade kunnat syna en push på rivern med, antagligen vilken träff som helst. sen får han ju ett fd så då är det ju klart pengarna ska in. lol (å kom inte å säg att jag inte aggrade postflop) Citera
sorkenkk Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 Ja självklart så hade jag kunna vänta, men då hade token gett bort pengarna till någon annan. å det hade inte varit bra;-) när han synar min rr så är jag säker på att jag har honom, han hade instapushat allt som han hade kunnat syna en push på rivern med, antagligen vilken träff som helst. sen får han ju ett fd så då är det ju klart pengarna ska in. lol (å kom inte å säg att jag inte aggrade postflop) Well, visst var du aggressiv postflop. Men det var väl inte rätt läge kanske. Du gör din hand till en bluff och tar sjukt stora risker. Fortsätt spela passivt men prova på att spela lite mer aggressivt allt eftersom. Testa dig fram liksom. Jag säger i alla fall att jag inte alls gillar ditt spel i den här handen och ger dig rådet att vänta nästa gång. Vet själv hur det är när fisken sitter och donerar massa och man är rädd för att man inte ska få tömma honom. Men såna här spel kommer verkligen inte att löna sig i längden. Ta det lugnt istället. Citera
Bifffeno Postad 19 September , 2007 Rapport Postad 19 September , 2007 assså lol på ala lolololololololololol.ol LOL LOLOLOLO ja säger bara LOLo bra spel Citera
Recommended Posts