stormis Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Här kommer en hand som jag har funderat rätt så mycket på hur jag skulle gjort. Fi kan ev va tiltad efter att jag träffade tvåpar på river med AJ, några händer innan (Han synade mina bets på alla gator, whinar sedan i chatten). Har inte hunnit spela många händer och inte gjort mycket väsen av mig på bordet förrutom AJ handen. Denna hand träffar jag A på turn men frågan är ju om jag leder och hur jag bör agera. Hade ej hunnit få upp stats på han under handen, men hans stats är 29/20/2 (Vp$ip/PFr/TAF) över 92 händer. Jag har spelat tajt och inte höjt speciellt mycket PF. $500 NL Texas Hold'em - Sunday, Sep 9, 17:47:31 ET 2007 Table Diana 26 (Real Money) Seat 3 is the button Total number of players : 5 Seat 1: Mr.Swayze ( $647.85 ) Seat 2: Hero ( $1658.35 ) Seat 3: Rzta ( $444.08 ) Seat 4: henke__01 ( $449.65 ) Seat 5: pelle-m ( $714.05 ) henke__01 posts small blind [$2.5]. pelle-m posts big blind [$5]. ** Dealing down cards ** Dealt to Hero [ ] Mr.Swayze folds. Hero raises [$20]. Rzta calls [$20]. henke__01 calls [$17.5]. pelle-m folds. ** Dealing Flop ** [ , , ] henke__01 checks. Hero bets [$30]. Rzta calls [$30]. henke__01 calls [$30]. ** Dealing Turn ** [ ] henke__01 checks. Hero bets [$50]. <--- Skulle jag betat mer? Rzta raises [$115]. <-- 279 kvar henke__01 folds. Hero ? Jag funderade under handen mellan raise och fold. Då han inte har mkt mer i stacken, så finns det ju stor risk för att han ställer om jag höjer. Men samtidigt vill jag inte ge ev drag gratis. Vill jag spela om så mycket pengar med med TP? Finns ju rätt så många händer han kan ha som jag inte leder emot. I efterhanden vet jag inte om jag tänkte rätt. Skulle jag ha synat på turn, och utvärderat river? Jag är helt enkelt lost Kommentera gärna mitt spel och mina funderingar! Citera
Dead-Inside Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 AK, AJ samt set, där set verkar troligast. Superkasta då han vet att du träffat A med Q eller K kicker, kanske t.o.m. J. De enda han skulle bluffa här är om han tror att du har QQ-KK, och de vore väl en dålig bluff isf. Därmed antar jag att han värdebettar och kastar gråtandes. Ed: Enda logiska handen du kommer möta som du inte kommer ogilla är väl AQ... Citera
Park Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Superkasta då han vet att du träffat A med Q eller K kicker, kanske t.o.m. J. Heros bet på turn skriker "jag gillade inte det där esset". Inte omöjligt att jag skulle folda men jag tror att fi kan sätta oss på en vidare distribution än så. Citera
Jerico Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Heros bet på turn skriker "jag gillade inte det där esset". Inte omöjligt att jag skulle folda men jag tror att fi kan sätta oss på en vidare distribution än så. lol, detta kräver att fi är tänkande vilket vi ganska lugnt kan anta att han inte är. Om du ska betta flop, betta lite mer, samma sak på turn men jag föredrar nog att checka denna turn nu. Som spelat, muck. Citera
brut Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Här har han nog stål väldigt ofta(ffa 2par). Stegdraget känns avlägset liksom att han fick ett runner drag med par. Dessutom kunde han mycket väl ha synat med de händerna pga den svaga betten. Men samtidigt får du ju så bra pottodds att du inte kan folda. Det som kan hända är att du på något sätt drar ut om du träffar Q eller bordet parar. Eller att han trotts allt checkar bakom tom eller med ett sprucket drag om han nu mot förmodan har det. Detta behöver ju bara hända ca 1 av 6 gånger för att synen ska vara rätt på turnen. (om han höjer till 115 alltså höjer han med så blir det marginellare) Edit: Enligt stackarna höjer han till 115 så syn alltså. Citera
Park Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 samma sak på turn men jag föredrar nog att checka denna turn nu Checka med intentionen att göra vadå? Foldar du om han betar 80% av pott eller? Citera
Jerico Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Checka med intentionen att göra vadå? Foldar du om han betar 80% av pott eller? check/call, troligen bettar han ganska lite/checkar, men om han nära fullpottar kanske man ska tänka om och folda. Bettar han lite/checkar så värdebettar man river sen. Grejen är ju att om nån är intresserad på torr flop och sen fortsätter att vara det när esset kommer så blir ju hans HD väldigt polariserad mot 2par+/luft och luft känns väl inte så sannolikt i en multiwaypott på ganska torrt bräde. Citera
Park Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 check/call, troligen bettar han ganska lite/checkar, men om han nära fullpottar kanske man ska tänka om och folda. Bettar han lite/checkar så värdebettar man river sen. Grejen är ju att om nån är intresserad på torr flop och sen fortsätter att vara det när esset kommer så blir ju hans HD väldigt polariserad mot 2par+/luft och luft känns väl inte så sannolikt i en multiwaypott på ganska torrt bräde. Borde det inte vara smartare att göra som hero och betta vekt (du antog att fi aldrig skulle läsa det som svaghet) och vika omslag i så fall. Citera
Jerico Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 Det jag menar är att det bara finns en rejäl gata värde kvar mot sämre händer, kan lika gärna ta den gatan på river av potkontroll-skäl. Alltid trevligare att få till en showdown än att vika och inte vara riktigt säker på om man verkligen var slagen. Citera
strater Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 känns väl ganska standard med check på det brädet på turn, större chans att få värde av handen på river samtidigt som underreppa sin hand. som spelat finns det ju ingen "riktig" hand alls du slår... Citera
radicalen Postad 10 September , 2007 Rapport Postad 10 September , 2007 känns väl ganska standard med check på det brädet på turn, större chans att få värde av handen på river samtidigt som underreppa sin hand. som spelat finns det ju ingen "riktig" hand alls du slår... AQ= Bet, check, bet/call Citera
stormis Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 Tack för alla åsikter och kommentarer ! En check hade nog varit bäst på turn, dock så foldade jag efter hans omslag. Citera
Recommended Posts