RiggadLina Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 FI verkar ganska tiltad, smäller på allt. Jag har 2 ggr synat ner hans bluffar med marginella händer. Handen innan denna dubblar jag upp då FI ställde in med sitt missade färgdrag rakt in i mitt SET. Aldrig sett FI innan(därför jag tog skottet) Players: RaKeMeNoT (EUR 2479,78 in seat 4) SB (EUR 2 524,48 in seat 5) Dealer: RaKeMeNoT Small Blind: SB (10,00) Big Blind: RaKeMeNoT (20,00) RaKeMeNoT was dealt: 9s - 7s SB Raise (65,00) RaKeMeNoT Call (55,00) Flop 9h - Kh - As SB Check RaKeMeNoT Check Turn 9h - Kh - As - Js SB Bet (75,00) RaKeMeNoT ???? Hur spelar jag vidare? Gillar vi att slå upp potten redan här med en semibluff? Känns som om det blir svårt att få betalt om jag bara tar synen och rivern ger mig mitt 5:e spader. Inte van vid nivån, så summorna kanske färgar mitt spel? Hur spelar ni regulars? Citera
Dead-Inside Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Om han är tiltad -> Syn och få action på river. Om du raisar nu finns risk för reraise eller tiltställ och då måste du ju kasta... ? Citera
RiggadLina Postad 8 September , 2007 Författare Rapport Postad 8 September , 2007 Om han är tiltad -> Syn och få action på river. Om du raisar nu finns risk för reraise eller tiltställ och då måste du ju kasta... ? Jo självklart måste jag kasta mot ett EV omslag, men är det verkligen fel att försöka extrahera lite värde i handen redan nu? Citera
Mattie Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 Jo självklart måste jag kasta mot ett EV omslag, men är det verkligen fel att försöka extrahera lite värde i handen redan nu? Kan bara hålla med D-I. Reraise är onödigt, du kan nog få ut värde på rivern ändå ifall han är tiltad. I en HU-match vill du inte låta en tiltad motståndare börja vinna lätta potter och återfå sitt självförtroende. Dessutom så är ju floppen ganska connectad, så har han synat din preflop-raise är det ganska stor chans han kan ha träffat 2p eller liknande som han betalar av dig med. Citera
Recommended Posts