Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Ja men jag tycker inte jag ser betsizingen minbet så ofta i turrar. Folk öppnar allt fr 2.5x till 4x eller openpushar.

Folk är dåliga ^^

Klart det är obalanserat o ha en RC o inte en RF-range... Men jag tycker man kommer undan rätt bra med o va obalanserad i turrar.

Mjo, jag strävar väl inte heller alltid efter fullständig balans i turrar ska jag erkänna, men när det börjar handla om att göra nåt annat än att opendega 10BB så kommer Thornmonstret i mig fram och blir ledsen :-P

• Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Postad
Eyy Yxel hur mkt under EV sprang du förra månaden?? Rätt brutalt har jag för mig...?

Minns inte, men jag har sprungit under ev 5 dagar på raken nu också

Postad
då måste jag ha läst HHn fel.. för inte blir vi limp3betade och 4betar AA i pos?

om jag blir limp 3 bettad antar jag att han har nått han inte släpper pre iaf så varför inte 4 betta? jag går hellre all in pre mot 1 kille än hamnar 3 vägs iaf

Postad
om jag blir limp 3 bettad antar jag att han har nått han inte släpper pre iaf så varför inte 4 betta? jag går hellre all in pre mot 1 kille än hamnar 3 vägs iaf

härligt antagande!

Postad

försökte iaf :mrgreen:

http://www.holdemmanager.net

NL Holdem $100(BB) Boss Game#1315746193

nabbes666 ($20,000)

Mill@ ($21,715)

Flugan ($13,325)

Mill@ posts (BB) $100

nabbes666 posts (SB) $50

Dealt to Flugan 8c 9c

Flugan raises to $300

fold,

Mill@ calls $200

FLOP ($650) 2d Ah 7s

Mill@ checks

Flugan checks

TURN ($650) 2d Ah 7s 8h

Mill@ bets $470

Flugan calls $470

RIVER ($1,590) 2d Ah 7s 8h 5h

Mill@ bets $2,500

Flugan raises to $6,400

Mill@ raises to $20,945 (AI)

Flugan folds

Mill@ wins $14,375

ja det antar jag att de gör.. varför vet jag inte :S

härligt antagande!

Postad

härligt antagande!

Ja det var snällt gjort. Förmodligen suger ni väl ännu hårdare och har synrange och ändå 4betar AA HAHA

[x] härligt antagande!

Postad
Ja det var snällt gjort. Förmodligen suger ni väl ännu hårdare och har synrange och ändå 4betar AA HAHA

[x] härligt antagande!

ok. förstår inte nöjet i att kommentera en hand med "HAHAHAHAHA vad du spelar den dåligt" osv när man sen inte kommer med nått konstruktivt. om ni har facit till holdem som det verkar varje gång ni skriver nått förstår jag inte varför ni inte spelar högre tbh. du spelar väl iofs ganska högt, men dina hangarounds som spelar lägre, hånar dom för att impa på dig eller vad är det frågan om?

Postad

ja var snäll och gjorde det antagandet för då är ju inte spelet lika dåligt.. men då är väl fallet så att ni spelar med synrange där också men 4betar AA alltså?

jag har inte facit till holdem tyvärr.. är inte så jättebra heller men suger mindre än de flesta sas. ja de är väl de bästa som spelar högst va? durrr, gus hansen, antonius m.fl.. leoo har sagt det till mig också!

sen de där att gretko spelar nå högre än nån annan vet jag inte vad du fått ifrån. :S

jag hånade inte. jag hjälpte till genom att säga att det var kallt spelat.

men om jag hånar så gör jag det för att impa på gretko ja.

Postad
ok. förstår inte nöjet i att kommentera en hand med "HAHAHAHAHA vad du spelar den dåligt" osv när man sen inte kommer med nått konstruktivt. om ni har facit till holdem som det verkar varje gång ni skriver nått förstår jag inte varför ni inte spelar högre tbh. du spelar väl iofs ganska högt, men dina hangarounds som spelar lägre, hånar dom för att impa på dig eller vad är det frågan om?

vill man ha handanalyser postar man på 2+2. här loggar man ju in för att läsa om leoo

Postad
ja var snäll och gjorde det antagandet för då är ju inte spelet lika dåligt.. men då är väl fallet så att ni spelar med synrange där också men 4betar AA alltså?

du säger ni, vi spelar inte likadant allihop, jag spelar samma händer på olika sätt mot olika motståndare, det är väl främst här vi har väldigt olika åsikter.

jag har inte facit till holdem tyvärr.. är inte så jättebra heller men suger mindre än de flesta sas. ja de är väl de bästa som spelar högst va? durrr, gus hansen, antonius m.fl.. leoo har sagt det till mig också!

det jag menar är att om man är bland de bästa når man höga nivåer ganska snabbt?

sen de där att gretko spelar nå högre än nån annan vet jag inte vad du fått ifrån. :S

ok, förlåt om jag nivåhåna dig, va inte meningen faktiskt, hade fått för mig att du spela snäppet lägre än gretko..

jag hånade inte. jag hjälpte till genom att säga att det var kallt spelat.

men om jag hånar så gör jag det för att impa på gretko ja.

du får gärna hjälpa till, men du kan väl försöka vara lite trevligare nån gång ibland? va ju gretko. som uppfann internethånen.

Postad
du får gärna hjälpa till, men du kan väl försöka vara lite trevligare nån gång ibland? va ju gretko. som uppfann internethånen.

jag har hört att pokerforum är ett gäng 19-åriga pundare, så jag tror inte det är lönt att uppfostra dem

edit: eller som de själva kallar sig "drogliberala"

Postad

Inget illa menat Okocha men om du faktiskt tar åt dig vad gretko och emop1 försöker lära dig så ökar du nog chansen avsesvärt att slippa gå ner 4 nivåer igen för att grinda ihop till en ny rulle. Även om man gärna önskar att de skulle ha en lite trevligare ton ibland bidrar de mer än allt explo-ryggdunkande och badbeat svamlande från folk som Miketime, acid, ängeln m.m

Postad

ja man borde ju vinna mer lite snabbare om man är bättre.. sen om man kliver upp i nivå eller inte är ju en sak. och så finns det ju varians!

gretko är känd som en spelgalning.. bland annat i vegas där han är portad från både bellagio och wynn. :( så han spelar ofta så högt och löst han kan om man säger så.

jag är snäll egentligen! de vet du ju okocha, vi har ju vart på 4playlounge ihop! hette det så btw? :)

är bara lite bitter på netscape ibland då jag inte orkar förklara mig alltför noga men säger till ibland när nåt är fel.

nu ska jag se sista avsnittet lost. är nervös :S

Postad
Inget illa menat Okocha men om du faktiskt tar åt dig vad gretko och emop1 försöker lära dig så ökar du nog chansen avsesvärt att slippa gå ner 4 nivåer igen för att grinda ihop till en ny rulle. Även om man gärna önskar att de skulle ha en lite trevligare ton ibland bidrar de mer än allt explo-ryggdunkande och badbeat svamlande från folk som Miketime, acid, ängeln m.m

ja, jag vet vad dom menar osv, men det ger absolut ingenting när de drygar. lyssnade väldigt mycket på dom förra året och gick över och spelade på ett sätt som jag inte behärskade vilket gjorde att jag fick gå ner några nivåer, är dock tillbaka nu igen :D

ja man borde ju vinna mer lite snabbare om man är bättre.. sen om man kliver upp i nivå eller inte är ju en sak. och så finns det ju varians!

gretko är känd som en spelgalning.. bland annat i vegas där han är portad från både bellagio och wynn. :( så han spelar ofta så högt och löst han kan om man säger så.

jag är snäll egentligen! de vet du ju okocha, vi har ju vart på 4playlounge ihop! hette det så btw? :)

är bara lite bitter på netscape ibland då jag inte orkar förklara mig alltför noga men säger till ibland när nåt är fel.

nu ska jag se sista avsnittet lost. är nervös :S

ja, jag vet att ni är snälla egentligen, därför tycker jag ni kunde vara lite mjukare även på internätet.

ska va snäll och inte spoila lost då =)