Gå till innehåll

.


okocha

Recommended Posts

  • Svars 9,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Rushar väl lite för tillfället, tror nog folk läser fler dagböcker än de skriver i, jag följer alldeles för många för mitt eget bästa. Msn borde vara fixat, jag har inte varit inloggad knappt.

 

Blev lite grind ihop med Ztranger här på forumet, $1/2 på party, ihop på samma konto, gick väl sådär. +$147 var iaf.

 

 

Dagar kvar till målet: 162

$ Kvar till målet: $10094 ($15k från början)

 

Jo folk läser nog mer än vad de skriver (en som skriver måste nog fan intala sig det iaf) haha. Reskassa är ju inte dumt. Drar själv troligen till brasilien i 2 månader till våren. Inget spikat men troligen. Vad är det för folk som siktar till australien då? PFnördar som oss själva eller folk med jobb som du åker med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat av fi.

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($165)

Hero ($400)

UTG ($178.50)

Button ($315.45)

 

Preflop: Hero is BB with :4s::4d:

UTG calls $2, Button calls $2, SB completes, Hero checks.

 

Flop: ($8) :Kh::Kd::4c:(4 players)

SB checks, Hero bets $6, UTG calls $6, Button calls $6, SB folds.

 

Turn: ($26) :8d:(3 players)

Hero bets $22, UTG folds, Button calls $22.

 

River: ($70) :6h:(2 players)

Hero bets $68, Button calls $68.

 

Final Pot: $206

 

Results

Hero has :4s::4d: (full house, fours full of kings).

Button has :Qd::9d: (one pair, kings).

Outcome: Hero wins $206.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand1, 55. Här kan jag oftast tänka mig att donka rakt ut och commita mig om någon slår om. c/r är okej, men risken finns såklart att det blir nercheckat och vi tappar värde i många händer om turn blir ett scarecard. Nu får du till din c/r men jag fattar inte varför du har så tunn betsize på den? Du miniraisar nästintill mot två stycken motståndare på en dragig bräda? Raise till en summa runt $90 och syna push.

 

Som spelat så blir det ganska konstigt läge eftersom du ger honom initiativet, men jag tror jag alltid degar flop mot hans fyrbet. Killen har dessutom 8 i AF så chansen att han håller ett högt ruter är väldigt stor. Syna och checka turn är rätt så kasst eftersom en hyfsad FI ofast checkar bakom och då tappar vi jättemycket värde i många händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursprungstanken med min lilla c/r var att jag skulle vika om knappen vaknat till liv, nu i efterhand känns det som att jag aldrig viker mitt lilla set, så då kan jag hålla med om att storleken på den suger.

 

När handen utspelade sig visste jag inte heller någonting om mina motståndare då jag nyligen satt mig vid bordet (hade inga stats heller), men med den info jag har nu om fi så vill jag nog ha in så mycket pengar som möjligt i potten. Även om han den här gången satt med triss i åttor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har spelat mycket sparsamt 2 senaste dagarna, men hade en riktig tiltsession på NL200 där jag torska ~$3k. Spelade även lite PLO, då på 1/2 och 2/4. Där gick jag ca +$1,4k, så -$1600 sen senaste resultatuppdateringen.

 

Det vore kul om någon vill kommentera Omahahanden ovan också. ;-)

 

 

Dagar kvar till målet: 154

$ Kvar till målet: $12190 ($15k från början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 lite högre upp. Raisa mer och syna push eller som här pusha själv. Han är alldeles för lösaggro för att du ska vika set här. Tycker jag.

 

Nu i efterhand håller jag med om detta, men när handen utspelade sig visste jag inget om motståndaren, men antar att jag vill ha in pengarna hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat två små sessioner idag, hela 800 händer totalt, på dessa har jag gått +$566. Jag spelade hyffsat LAG (typ 27/21/3), och detta fungerade så länge koncentrationen var på topp.

 

**

 

Nu när vi fått ett nytt år så tänkte jag att jag ska föra lite seriösare resultatbokföring, mest för egen del, men kopierar väl in det här också lite då och då. Några tips på saker man ska skriva upp i excel mer än tid och pengar för att lätt kunna följa det?

 

**

 

På tal om ingenting så spelade jag biljard i lördags. Jag började med att spela bra ända tills jag missade en väldigt lätt stöt och tappa koncentrationen helt, och spelade uruselt. Jag är alltså lika lätttiltad (ja jag stavar det med tre t;-) ) irl som vid pokerbordet. TILT!

 

**

 

Dagar kvar till målet: 152

$ Kvar till målet: $11624 ($15k från början)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dodgea världens setup precis 8-)

 

GAME #782131086: Texas Hold'em NL $1.00/$2.00 2008-01-03 00:31:30

Table "TURBO" Kopaa

Seat 3: Felicia19 ($202.00 in chips)

Seat 5: superdan84 ($120.34 in chips)

Seat 6: MadGame05 ($450.00 in chips)

Seat 8: efterklok ($254.55 in chips) DEALER

Felicia19: Post SB $1.00

superdan84: Post BB $2.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to MadGame05 Ace of SpadesAce of Clubs

Dealt to Felicia19 Queen of ClubsQueen of Diamonds

Dealt to efterklok King of SpadesKing of Diamonds

MadGame05: Raise $7.00

efterklok: Raise $22.00

Felicia19: Raise $74.00

superdan84: Fold

MadGame05: Allin $443.00

efterklok: Fold

Felicia19: Allin $127.00

*** FLOP *** Jack of Hearts8 of Clubs2 of Clubs

*** TURN *** Jack of Spades

*** RIVER *** 10 of Clubs

*** SUMMARY ***

Total pot $674.00 Rake $2.00

MadGame05: wins $674.00

 

Coolt och snyggt! Hade en EXAKT likadan för några månader sen faktiskt! KK mot AA och QQ och jag vek. Nit :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snygg laydown, men jag vette fan alltså om jag slänger KK där. QQ slänger jag direkt, men KK vill jag nog inte vika. Beror iof lite på vad FI har för stats...

 

Båda fi spelade 24/19 eller i närheten, jag likaså. Pokerstovade lite, det lutar åt syn trots allt.

Text results appended to pokerstove.txt

403,001,676  games     2.281 secs   176,677,630  games/sec

Board: 
Dead:  

        equity 	        win 	tie 	      pots won 	 pots tied	
Hand 0: 	35.413%  	32.91% 	02.50% 	     132630552 	 10086168.67   { KdKs }
Hand 1: 	26.544%  	24.56% 	01.98% 	      98985626 	  7987387.67   { JJ+, AKs, AKo }
Hand 2: 	38.043%  	35.31% 	02.73% 	     142293960 	 11017981.67   { QQ+, AKs }

 

Jag kanske har jättefel med deras ranges, men det hade inte varit så mycket 3betande, och ingen 4bet vid bordet vad jag kommer ihåg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju uppdatera hur det gick med decembermålen också.

 

Mål för december blir:

1. Hålla bankrullekraven.

Har inte gått

2. Inte tilta.

Har inte gått

3. Inte spela sng högre än $120

Har inte gått

4. +$2000 innan rb.

Blev + några $ innan bonus/rb, alldeles för lite tyvärr.

5. Sova minst 6 timmar innan varje skoldag.

Mycket lov i ni runt jul, annars gick det inte alls. Inte ens natten innan tentan lyckades jag.

6. Minst en pokerfri dag/vecka.

KLONK!

7. Motionera någonting.

Har spelat fotboll en gång, en hel del wii sports och simmat en gång. Dessutom lurar Ztranger iväg mig på långa cykelturer hela tiden.

8. Äta julmat.

KLONK!

 

För januari sätter jag inte upp några mål då det går åt helvete hur som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...