Gå till innehåll

The Well: Mikka


Mikka

Recommended Posts

Bästa månaden: Januari 2007: +1 miljon sek

Sämsta månaden: Februari 2007: -100k sek eller nåt sånt...

 

Totala vinster vill jag inte avslöja.. men en bit under tio miljoner. :)

 

Jag spenderar mest pengar på resor, vänner och familj

 

jag är snygg och singel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hur kom du in i pokersvängen då?

 

Har alltid gillat spel... tror det var min fästmans kompis som testade en pokerklient för snart fem år sen och gjorde att vi lekte lite, började spela seriöst först nyårsskiftet 2004/2005. Jag körde lite homegames med några killar på universitetet och de tipsade om nån annan klient där min-insatsen var högre.

Jag hade flyt och vann mycket i början, tänkte att så här stora pengar kan man inte ignorera så länge det går bra... på den vägen gick det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Anser du dig själv vara spelberoende?

 

* Om internetpoker skulle förbjudas vid årsskiftet 07/08, vad skulle du göra då?

 

* Vad har du för mål med din poker?

 

Jag anser att man är spelberoende endast om man inte kan kontrollera sitt spelande och satsar mer tid/pengar än man mår bra av... I det facket har jag inte hamnat än. :) Jag är inte heller hängiven åt turspel som roulette etc.

 

Jag skulle nog försöka bli sponsrad som turneringsspelare, eller resa och leva på mina vinster tills jag hittat nåt vettigt alternativ... skulle förmodligen känna mig rätt vilsen.

 

Mitt mål med pokern är att vinna tillräckligt för att kunna leva ett bekymmerslöst liv och ge bort en del till familj och välgörenhet... Just nu står en bostadsrätt högt på önskelistan också. Men jag erkänner att jag är för mycket av en tävlingsmänniska för att nöja mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

* Anser du dig själv vara spelberoende?

 

* Om internetpoker skulle förbjudas vid årsskiftet 07/08, vad skulle du göra då?

 

* Vad har du för mål med din poker?

 

Jag anser att man är spelberoende endast om man inte kan kontrollera sitt spelande och satsar mer tid/pengar än man mår bra av... I det facket har jag inte hamnat än. :) Jag är inte heller hängiven åt turspel som roulette etc.

 

Jag skulle nog försöka bli sponsrad som turneringsspelare, eller resa och leva på mina vinster tills jag hittat nåt vettigt alternativ... skulle förmodligen känna mig rätt vilsen.

 

Mitt mål med pokern är att vinna tillräckligt för att kunna leva ett bekymmerslöst liv och ge bort en del till familj och välgörenhet... Just nu står en bostadsrätt högt på önskelistan också. Men jag erkänner att jag är för mycket av en tävlingsmänniska för att nöja mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på frågehumör idag så vi tar ett par till:

 

Bowling, pingis eller biljard?

 

Internetdejt eller krogragg?

 

Vilken svensk känd pokerspelare tycker du är trevligast IRL (EDIT: du kan även nämna otrevligast om du vill) ?

 

Känner du forumprofilen Djens IRL?

 

Nämn en film jag bör se, en låt jag bör höra och ett ställe jag SKA besöka innan jag dör!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar, vi tar ett par uppföljningsfrågor :)

 

 

* Om vi antar att Warren Buffet i morgon ger dig möjlighet att mot ekonomisk kompensation aldrig mer få spela poker varken live eller på nätet för då tvingas du återbetala summan. Hur stor skulle den summan på checken minst behöva vara?

 

* Om du hade de ekonomiska möjligheterna att göra absolut vad du ville i livet, vad skulle du göra då?

 

 

PS. Det är alltid intressant att få svar från en tjej som spelar poker. Skiljer sig ofta från en liknande fråga "Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?" till en tjej som aldrig spelat en pokergiv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur reagerar killarna när dom får höra att du spelar poker och vid 22års ålder tjänat in mer än dom kommer göra på 30 år?

 

Jag skrev att jag inte har vunnit 10 miljoner... jag har dock vunnit mer än 2... Vissa kan nog tjäna in en rätt bra summa över 30 år :)

 

Vilka killar förresten? Jag pratar inte om mina vinster utanför pokervärlden, och där finns det fler med likartad ekonomi ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är på frågehumör idag så vi tar ett par till:

 

Bowling, pingis eller biljard?

 

Internetdejt eller krogragg?

 

Vilken svensk känd pokerspelare tycker du är trevligast IRL (EDIT: du kan även nämna otrevligast om du vill) ?

 

Känner du forumprofilen Djens IRL?

 

Nämn en film jag bör se, en låt jag bör höra och ett ställe jag SKA besöka innan jag dör!

 

Pingis... om jag spelar mot en lika stor amatör

 

Krogragg

 

Hur känd? Peter "Paltkoma" Hedlund är klart trevligast :)

Jag är inte närmare bekant med någon av de kändaste...

 

Nej, jag känner inte Djens

 

Du bör se 12 edsvurna män (versionen från 1957), pass på låten tills vidare (svåraste frågan nånsin?) och du SKA besöka Thailand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra svar, vi tar ett par uppföljningsfrågor :)

 

 

* Om vi antar att Warren Buffet i morgon ger dig möjlighet att mot ekonomisk kompensation aldrig mer få spela poker varken live eller på nätet för då tvingas du återbetala summan. Hur stor skulle den summan på checken minst behöva vara?

 

* Om du hade de ekonomiska möjligheterna att göra absolut vad du ville i livet, vad skulle du göra då?

 

 

PS. Det är alltid intressant att få svar från en tjej som spelar poker. Skiljer sig ofta från en liknande fråga "Vad skulle du göra om du vann 10 miljoner?" till en tjej som aldrig spelat en pokergiv.

 

Nånstans mellan 10-15 miljoner

 

Jag har ingen aning... öppna eget, hotell/restaurang där jag mest investerar och har tillräckligt med kunniga människor under mig för att slippa alla tråkigheter och få bestämma det roliga? :)

 

Fick jag en klumpsumma just nu skulle jag investera i en bostadsrätt, lösa mammas lån, skicka familjen på semester och skänka en del till välgörenhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är DtD som sponsor?

 

Har du fått många andra förfrågningar om sponsorskap?

 

Vilka live-turneringar ska du spela närmaste tiden?

 

Jag har aldrig haft någon annan sponsor, så jag har inget att jämföra med.

Jag är inte helt nöjd, vilket nog mest beror på att jag förbundit mig att spela mer än vad som passar just nu och att de är för nya och små för att kunna lägga ut pengar... Jag skulle aldrig ta något liknande erbjudande igen.

 

Ja, jag har fått andra förfrågningar.

 

Jag ska spela en del EPT i höst tror jag, förmodligen CPC, sedan Aussie... WSOPE spelar jag om jag vinner frirullen jag är med i nu (åtta kvar, ligger fyra, höga blinds)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får ta lite HU sngs snart igen. Där har jag chans iaf. ;-)

 

Gillar du att spela mot "gulkines" HU?

 

Ja, vi brukar ha intressanta matcher.

I våras tog jag 12 inköp av honom på ett par timmar... sedan dess har han blivit mycket bättre, haft flyt och gått upp i nivå, så det var ett tag sen nu. Det brukar gå vilt till när vi möts...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju bara passa på :)

 

* Varför slutade du träna jujutsu?

* Varför bor du i Linköping fortfarande?

* Varför bor du i just Edinburgh?

* Hur många WSOP har du spelat (sideevents räknas också)?

* Bästa placering i WSOP (main event och side)?

* Hur länge har du spelat poker (har för mig att du svarat tidigare, men ändå)

* Bästa pokerklient?

 

Kommer inte på fler nu, kommer väl snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste ju bara passa på :)

 

* Varför slutade du träna jujutsu?

* Varför bor du i Linköping fortfarande?

* Varför bor du i just Edinburgh?

* Hur många WSOP har du spelat (sideevents räknas också)?

* Bästa placering i WSOP (main event och side)?

* Hur länge har du spelat poker (har för mig att du svarat tidigare, men ändå)

* Bästa pokerklient?

 

Kommer inte på fler nu, kommer väl snart :)

 

Jag slutade med ju-jutsu pga tidsbrist och flytt

Jag "bor" i linköping på så sätt att jag har en fantastisk lägenhet och mina grejer där, men jag har inte varit där en månad totalt i år.

Just nu bor jag i Edinburgh i några månader eftersom mina barndomskompisar flyttade dit och jag älskar stan.

Jag har spelat sju wsop totalt tror jag (under två år), ingen cash, bara ett antal precis-utanför-pengarna.

Seriöst har jag spelat i 2.5 år... proffs har jag varit sen sommaren 2005.

Jag trivs bäst med cryptologic-nätverket, bästa klient? Måste säga dtd då... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några till:

 

Kommer du plugga något mer?

 

Favoritpokerspel?

 

Varför spelar alla proffs kinapoker mot varandra när de är lediga?

 

Jag kanske läser en högskolekurs i framtiden (psykologi?), men inget helt program tror jag.

 

Åttakorts tvåflops omaha fl :)

 

Proffs spelar för att de är beroende och uttråkade, kinapoker är smidigt eftersom det inte kräver marker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  1. Foppatofflor eller MC Hammer-byxor?
  2. Vem är du mest rädd för Angelina Jolie, Babben Larsson eller Gudrun Schyman?
  3. Rakat huvud eller rastaflätor i ett år framöver?
  4. Vad tror du mer på, Gud eller Riggen?
  5. Om du skulle ha gjort en 10-års satsning (från 12 år) på någon idrott hur bra hade du kunnat bli och i vilken idrott?
  6. Nästa statsminister i Sverige, Arnold Schwarzenegger eller Clint Eastwood? Motivera.
  7. Kan du baka kanelbullar och har du någonsin gjort det?
  8. Åka buss/båt resten av livet eller 56k modem?
  9. Hur många kontakter har du i din MSN och hur många av dem lirar poker?
  10. När spelade du senast sanning/konsekvens? Ljug inte!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På kalasmottagningen år 2006 frågade Filip och Fredrik om det fanns något pokerproffs där. En tjej räckte snällt upp handen och sa att hon var det.

Är jag helt fel ute om jag antar att det var du? 8-)

 

 

(För er som inte vet så är kalasmottagningen ett stort event i Linköping för alla studenter på LiU.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...