Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Och eftersom jag svarar först blir jag naturligtvis misstänkliggjord, men ändå - jag vill ha action:

För att sammanfatta situationen:

RuchYa hade 4 röster. Spelet har 9 deltagare. Det hade behövts EN röst för att lyncha honom.

Av detta drar jag två alternativa slutsatser: att maffiamedlemmarna redan röstat på RuchYa (annars är det ett alldeles för gyllene tillfälle för att slösas bort), eller: RuchYa är mafioso (och ingen i maffian röstade således på honom). Jag tror mer på det första alternativet.

De som röstade på RuchYa: Juggler79, Hakflem, Bein, miata91.

Jag säger inte att RuchYa inte kan vara maffia, jag säger bara att det ser ruggigt misstänkt ut. Och en sak jag direkt tänker på:

Vad hände igår som gjorde att handmadegod mötte sin skapare allt för tidigt? Handmadegod ville lyncha Bein. RuchYa var först ut med den anklagelsen. Att hoppa på RuchYa (observera: RuchYa är fortfarande i hög grad misstänkt för maffiasamröre i mina ögon) vore för uppenbart. Men att slakta den andre som hoppar på tåget att lyncha en? Smart drag. För mig är beslutet denna dag givet (jag skall dock i ärlighetens namn säga att det endast är dessa indicier som gör att jag fattar beslutet):

Jag vill lyncha Bein

Postad

Jag säger som jag sagt ett bra tag; Bein är en maffioso. Varför är det inga andra som ser det? :-( Och att jag skulle vara en maffioso (igen!) lämnar jag åt sannolikshets principen. Jag hoppas verkligen vi kan enas och rösta ut en maffioso!

Jag vill lyncha Bein

Postad

Jag tror fortfarande RuchYa är Maffia, men som den kappvändare man är vill jag gå på thestonk linje å lyncha Bein...

Käre bybor slut upp kring att lyncha bein och ge maffian ett slag i ansiktet så att vi än en gång kan sova tryggt i våra stugor.

Jag vill lyncha Bein

Postad

Eftersom jag är så gott som död är det lika bra jag erkänner, när jag slängde ut alla mina läkarprylar var det utav en anledning, jag hade fått jobb som byns polis. Senaste natten undersökte jag den enligt mig mycket misstänksamma bybon The Stonk och det stod då klart att han var en maffioso. Jag ber er att ändra era röster illa kvickt och om ni inte gör det, så har jag iaf fått det här sagt innan jag dör, och dör då kanske för en god sak!

Den andra jag kommer undersöka om jag får en natt till är Arne68, misstänker han mycket eftersom han och The stonk röstade på varandra, mycket intressant. Om ni ger mig 1 natt till ber jag om läkarens övervakning inatt.

Jag vill Lyncha The stonk

Postad

Självutropande poliser är ju ett klassiskt problem, så nu har vi kära bybor två alternativ:

1. Tro att Bein ljuger och lyncha honom. Är han maffia så är det utmärkt, annars är det skit att snuten är borta.

2. Tro på Bein och rösta på TheStonk. Visar det sig att Bein ljög, så kudos åt honom men då tar vi han nästa natt.

Tycker dock att det är otroligt lägligt att "polisen" lyckades hitta en mafioso direkt på första försöket, samtidigt som man tycker att det vore jobbigt om vi lynchar vår enda polis.

Jag tar det säkra före det osäkra och väljer:

Jag vill lyncha TheStonk