Gå till innehåll

Jakelamotta - Mestadels NL400 och lite NL600


Jakelamotta

Recommended Posts

Måste säga att det är inspirerande att det går så bra för dig. Inte alls längesen vi var på ungefär samma nivå och nu gör du fina pengar som det ser ut här. :-)

 

Vad har du för mål med det hela? Siktar du så högt som möjligt eller stanna på nån bra extrakäcknivå?

 

Nej, har gått relativt snabbt faktiskt. När kommer du ikapp då;).

 

Jag kommer försöka lira så högt som möjligt men märker jag att jag inte klarar av en särskild nivå kommer jag inte försöka tills jag gular men lite pengar tänker jag nog lägga ner på att lära mig. Just nu försöker jag lira NL400 tills jag är tillbaka nere på 12k$ i rulle, om det händer så börjar jag grinda NL200 igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 401
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej, var ett tag sen jag droppade in här. Såg du spelar 2-4 nu, riktigt spännande nivå tycker jag. Hur tycker du motståndet är där på ongame?

 

Spelat en del och har rulle till det men inte reda att torska 4 buyins där på 1 session :) ska spela en 3K händer där i feb iaf.

 

Verkar som det finns många grinders. Frågan är nästan om inte 3-6 har mer värde.

 

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KQ handen var mycket konstig av fi. Men hade nog gärna sett en syn där. känns som han ofta har T9 missade open ended, QT, eller nåt Jx. Känns som han vet att han inte vinner vid en check. dvs allin. potten är så stor så hade han haft nuts hade han gjort mindre bet för att få betalt.

 

tittat på alla händer, kom inte ihåg, men får du inte skapligt bra odds för en syn där med tanke på missat drag,sämre Q, Jx som går till bluff?

 

 

Sick oflyt med kungarna hade du iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, var ett tag sen jag droppade in här. Såg du spelar 2-4 nu, riktigt spännande nivå tycker jag. Hur tycker du motståndet är där på ongame?

 

Spelat en del och har rulle till det men inte reda att torska 4 buyins där på 1 session :) ska spela en 3K händer där i feb iaf.

 

Verkar som det finns många grinders. Frågan är nästan om inte 3-6 har mer värde.

 

 

gl

 

Jo började idag även om jag lovade mig spela 100k händer innan jag gick upp men det gick som det gick.. :) Nu lirar jag NL400 tills(om) jag backar tillbaka till 12k. Alltså, på NL200 finns det 2-3 riktigt bra grinders resten är inte jätteimponerande, lite mer av den varan på NL400 men fortfarande märker jag att det finns fisk.

 

Jag vet, att förlora 1k går lätt och det är psykiskt påfrestande men man ska väl vänja sig.

 

Vet inte hur det är med 3-6 men sett många som jag just lirat med på NL200 sitta där och ofta sitter fiskarna från NL200 där också så säkert går det att slå med. Men med tanke på att det är ytterligare en högre nivå så är det uteslutet än även om jag faktiskt har 30 inköp för det.

 

KQ handen var mycket konstig av fi. Men hade nog gärna sett en syn där. känns som han ofta har T9 missade open ended, QT, eller nåt Jx. Känns som han vet att han inte vinner vid en check. dvs allin. potten är så stor så hade han haft nuts hade han gjort mindre bet för att få betalt.

 

tittat på alla händer, kom inte ihåg, men får du inte skapligt bra odds för en syn där med tanke på missat drag,sämre Q, Jx som går till bluff?

 

 

Sick oflyt med kungarna hade du iaf.

 

Jag vet inte, som sagt väldigt konstigt, kanske man ska syna men jag är lite scared money. Vågar inte riktigt göra "hjältesyner" för stackar än även om det är EV+. Men så har det varit varje gång jag gått upp även om det här steget känns något jobbigare än de tidigare.

 

Jepp men det känns bra att veta att det är på KK och QQ jag ligger 1,5k back då det är ett bevis på att mitt back är varians och inget annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Plus ca 6 inköp på NL400 sen jag skrev sist och börjar känna mig mer bekväm nu. Lirade ett par NL200 bord också för det var ganska dåligt utbud på NL400 så här på morgonkvisten. Blev inte utdragen eller nåt sånt förutom när min nötstege mötte tvåpar(+FD) som träffade kåken men det är standard så inga tårar för det.

 

Vann ett par flips och 70/30 lägen vilket kändes najs.

 

Efter den jobbiga downswingen som slutade förra veckan har jag nu på de 8 senaste speldagarna 7 vinstdagar och backdagen är från i söndags så det är turneringarnas fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo har fortfarande inte riktigt vant mig vid de nya summorna, det är inte som NL200 än där man kan backa 5 inköp utan att känna av det alls. Men det är väl en vanesak antar jag.

 

Spelar inte på Bestpoker, Redkings är det som gäller och det enda jag får är 7x bonusar. Men det är ändå mycket bättre än de flesta sajter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte blir mer lir denna månad kan jag ju summera denna berg och dalbana. Började fruktansvärt bra med 6k plus på ett par dagar(mest pga turre-klonk) sen gick allt åt skogen och jag låg ett tag back 1,5k. Men det han vända igen, så sent som sista veckan faktiskt. Har fortfarande varit en dålig månad så man kanske vågar hoppas på större resultat i framtiden.

 

Här är siffrorna:

 

Resultat CG: 1431$

Resultat MTT: 882$

Bonus: 3000$

 

Totalt resultat: 5313$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back session igen, -900$ vilket är ok då det var en rätt kall session förutom två stora potter där jag hade lite flyt. Är nöjd att jag inte blev frustrerad av att hela tiden bli nersynad och raisad när jag var tom och tvärtom när jag hade nöten. Ett framsteg definitivt.

 

Rolig hand, jag har flyt på river men det är ju inte så att jag bettar river om den blankar.. Kul att typ alla börjat ta denna linje med set efter att sista avsnittet av Million dollar cash game sänts(när Antonius checkar setet hela vägen mot Brian).

 

https://www.bestpoker.com/pokerhand/P4-59690947-267

 

Inget att göra när hans stack är som den är va?

 

https://www.bestpoker.com/pokerhand/P4-59691277-220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har gått relativt snabbt faktiskt. När kommer du ikapp då;).

 

Jag kommer försöka lira så högt som möjligt men märker jag att jag inte klarar av en särskild nivå kommer jag inte försöka tills jag gular men lite pengar tänker jag nog lägga ner på att lära mig. Just nu försöker jag lira NL400 tills jag är tillbaka nere på 12k$ i rulle, om det händer så börjar jag grinda NL200 igen.

 

 

Hehehe! Pappaledig och fattig som en kyrkråtta. Svårt att låta rullen vara ifred då så jag kommer nog aldrig ikapp.

 

Har dock fått ordning på både spel, diciplin och bonushoreri så jag tänkte passa på att fråga dig som är steget före vilka siter du dundrat av på Ongame och vad du ansett om deras bonusar. Har du landat med någon vessel-deal någonstans föresten? Borde väl gå att landa någonstans med löpande bonusar istället för att jiddra omkring hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehehe! Pappaledig och fattig som en kyrkråtta. Svårt att låta rullen vara ifred då så jag kommer nog aldrig ikapp.

 

Har dock fått ordning på både spel, diciplin och bonushoreri så jag tänkte passa på att fråga dig som är steget före vilka siter du dundrat av på Ongame och vad du ansett om deras bonusar. Har du landat med någon vessel-deal någonstans föresten? Borde väl gå att landa någonstans med löpande bonusar istället för att jiddra omkring hela tiden?

 

Kolla in Redkings här på forumet, spelat där sen i oktober nu med löpande bonusar. Står hur du ska göra för att fixa det i den tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow, satte mig ner och spelade 15 min, undan gick det när jag förlorade 3,5 inköp på NL400. En hand där jag hamnar allin mot annan grinder med Khögt färgdrag mot Ahögt färgdrag och då sitter ju förstås färgen för en gångs skull.. Lite marginellt kanske men vi var inte så djupa. Sen vann jag väl inte en pott men blev aldrig stackad så vet inte vart allt försvann men ett par 100$ här och där så växer det snabbt antar jag. Kände att jag behövde kyla ner mig lite o slutade direkt iaf.

 

Edit:

 

Khög FD var felaktigt, inte riktigt standard att syna push för mig men trodde i ögonblicket det var ok men så var inte fallet. Kollade igenom PT o såg endel rätt dåligt spel men det betyder att det går att ändra på iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, inte heller riktigt van ännu :) men det kommer väl.

Roligt spel han gjorde med set 4 där. haha. herregud, förtjänade han. wp.

 

Är lite fiskig nu men 7x = 70%?

 

Antar du har tidskrav också?

 

En månads tidskrav vilket inte är något problem alls, 7x betyder inte 70% utan tror det rör sig om 50% men vet inte säkert då PT:s angivna rake är felaktig. Har dock förstått så på andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, då var man ute ur Sunday Million då. Är lite uppe i varv så lär inte sova på ett tag. Tänker istället skriva av mig här. För det första resultatet:

 

Startande: 6266

Betalda platser: 900

Min placering: 56

Prissumma: 2506,4$

 

Nu är jag sjukt missnöjd även om jag shortstackade rätt länge mot slutet. Handen jag åkte med var QJ mot AQ men det blev spännande till slutet där jag på turn hade både färgdrag och öppetstegdrag. Men det ville sig inte. Detta är inte ens min största turrevinst faktiskt men den överlägset roligaste måste jag säga.

 

Känner iaf att jag kommer närmare och närmare ett stort finalbord. Min QJ push kanske var löst men hade ju M på 3 typ så även om det var rätt tidig pos tror jag inte jag ska börja folda sånt. Kunde lika gärna fått syn av underpar och flippat. Men jag är MTT-fisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 av över 6000pers är sjukt bra!

Tänkte börja testa lite turrar, försöker du kvala in lr köper du in dig direkt?

 

Giller mer ongames european,brazilian daily 50+4$ buy in sällan mer än 400pers med :-D

 

Jag köper in mig, visserligen är det kanske EV+ att kvala in sig då kvalspelarna är rätt kassa men orka liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej förstår jag att man inte orkar kvala direkt. :-D

Tur man har liten rulle iaf.

 

Spelar du nu? Är så förbannat riggad nu så det har påverkat mitt humör när man spelar, inte bra. fick ta en paus och laga mat ist.

 

Mål för februari?

 

Jo oflyt påverkar otroligt mycket, är nog bäst att bara pausa när det sker. Downswingen t.ex fick mig att ifråga sätta massor av standardsituationer men man börjar återhämta sig nu iaf.

 

Stabilisera mig på NL400, nöjd om jag är break even över en lång period i spelet men ser ju helst ett plus. Jag ska också täppa till ett par läckor, som att jag i vissa fall är lite av en calling station har jag märkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo oflyt påverkar otroligt mycket, är nog bäst att bara pausa när det sker. Downswingen t.ex fick mig att ifråga sätta massor av standardsituationer men man börjar återhämta sig nu iaf.

 

Stabilisera mig på NL400, nöjd om jag är break even över en lång period i spelet men ser ju helst ett plus. Jag ska också täppa till ett par läckor, som att jag i vissa fall är lite av en calling station har jag märkt.

 

Ja, verkligen. men tiltar aldrig bort några inköp iaf. är jag för snål för :-D

 

Börjar också tänka i dom banorna, suger jag? osvosv. Får väl kika på beatsen och tänka att där vinner ja 9av10 eller nåt.

 

Japp, breakeven på nl400 är inte en sån dum start, kan va värre. Dra väl inte bra på bonusar som backar upp lite.

 

Är du en callingstation? vilken gata då? De statsen jag har på dig är riktigt bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, tiltar inte bort mycket jag heller, hände när jag steg upp första gången men får inte hända igen. Men känner dock att spelet påverkas marginellt om jag har en extremt kall session, något jag måste jobba på. Men hela inköp försvinner ytterst sällan.

 

Jo jag tror nog att jag kan slå nivån marginellt också, men ett resultat i februari som säger +/- 0 i spelet och ett par tusen i bonusar(plus turneringar) är jag nöjd med.

 

Angående att jag är en calling station så gäller det överpar som jag har lite svårt att släppa ibland(kan vara negativ varians till viss del också), i synnerhet i dåliga tider. Stora läckor har jag ju defintivt hsh då jag annars skulle krossa NL400 o snabbt gå upp till NL40k men det är något man får jobba på konstant anser jag. Att tro att man inte har läckor är ett stort misstag är jag rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

 

Ja läckor har vi alla iaf på våra nivåer. Men att spela höga par så är inte så illa. Vissa kör mer pottkontroll med höga par och såsar på drag osv. mix är bra :-D

 

hsh? fiskvarning på mig :-D

 

mera händer vill vi se, få en inblick i 2-4 nivån. Tror du om att göra en film när du kör ? Vore riktigt skojj att se

 

 

edit: ser du spelar nu, $1700 stack är verkligen trevligt! små raila lite. får bli en tidig kväll idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra!

 

Ja läckor har vi alla iaf på våra nivåer. Men att spela höga par så är inte så illa. Vissa kör mer pottkontroll med höga par och såsar på drag osv. mix är bra :-D

 

hsh? fiskvarning på mig :-D

 

mera händer vill vi se, få en inblick i 2-4 nivån. Tror du om att göra en film när du kör ? Vore riktigt skojj att se

 

 

edit: ser du spelar nu, $1700 stack är verkligen trevligt! små raila lite. får bli en tidig kväll idag.

 

Nej jag vet men som sagt, tror de är bland de mer marginella händerna. Jag menar, det blir ofta tuffa beslut mot aggressiva och duktiga spelare.

 

Hursomhelst(tror inte förkortningen är jättevanlig men jag använder den):)

 

Video, möjligen, har nog funderat på det men finns så jäkla många svenskar på Ongames NL400.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är mycket pengar att hämta i marginella händer, försöker att tänka mycket på position numera. Underlättar skapligt.

 

Iofs, finns väl säkert några nl400 grinders på pf, men tror dom mesta spelar skapligt lågt. Vore kul att se. Kanske göra en och pma länken :-D

 

Sett att lite 1-2 ongame grinders flyttat upp till 2-4. Ska bli intressanta månader nu framöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...