Gå till innehåll

Jakelamotta - Mestadels NL400 och lite NL600

Recommended Posts

Postad

Skiter i min PLO-ide..

Inga roliga tre dagar har jag haft med back 2k, 1,5k och nu 3k. De två första dagarna var lugnt och märkte inte av det alls men idag var det lite jobbigt. Spelade nästan 3h o fick vinna två potter större än 400$.. Så inte så konstigt att jag inte backade så mycket. Ena var en flipp jag vann och andra färg över färg. I övrigt svart, inget fungerade så man spelade ju lite sämre också så klart. Lite mycket slasksyner och så. Fast vad kan man vänta sig efter min sjuka rush och en hel del har ju varit NL600 också så.

• Svars 401
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Såg ut att bli en väldigt torr MTT-dag men har vänt och nu ligger jag bra till i de 4 sista. ITM snart i 163$ FO på FTP, stor stack i Million, stor stack i 75$ FO på FTP och slutligen över medel i 25k$G på stars.

Postad

Tjo

Tänka sig att jag hade rätt ändå :-D

Hur går CG för dig? Vart 6h spel idag. kortsnittet var så värdelöst. Grymma setups.

Är verkligen inte imponerad av nl400 spelarna, visst sitter inte på 100% grindersbord. Man märker snabbt vem som har koll.

Dina stats på mig lär va tight ? =) hållde 19/15/4 idag iaf. Vill upp till 22/19/x.

Men har min värsta månad i mittliv. Skönt man är +300 iaf. (rb räddar)

btw. tycker du om gasolinejudy nåt? Tyckte det var en riktigt synfisk men jävla tur. gl

Postad
Tjo

Hur går CG för dig? Vart 6h spel idag. kortsnittet var så värdelöst. Grymma setups.

Är verkligen inte imponerad av nl400 spelarna, visst sitter inte på 100% grindersbord. Man märker snabbt vem som har koll.

Dina stats på mig lär va tight ? =) hållde 19/15/4 idag iaf. Vill upp till 22/19/x.

btw. tycker du om gasolinejudy nåt? Tyckte det var en riktigt synfisk men jävla tur. gl

vad nickar du ?

Postad
Tjo

Ligger plus 6k för månaden på NL400 men back 3k på NL600. Med tanke på att jag backat 6 av de 7 senaste dagarna är jag ändå nöjd.

Finns ett gäng tuffa spelare men visst finns det fisk också.

Jo har tighta stats på dig men inte jättemånga händer.

Jo rätt svag är han nog, ingen superfisk men har inget emot att spela med honom.

Postad
Ligger plus 6k för månaden på NL400 men back 3k på NL600. Med tanke på att jag backat 6 av de 7 senaste dagarna är jag ändå nöjd.

Finns ett gäng tuffa spelare men visst finns det fisk också.

Jo har tighta stats på dig men inte jättemånga händer.

Jo rätt svag är han nog, ingen superfisk men har inget emot att spela med honom.

Ah ok, riktigt segt, men då är du bra upp ändå. Hoppas det vänder nu. Vart en riktigt bra månad i utveckling inom allt. Bara plusset som fattas.

Ja, klart nl400 finns många bra, riktigt stora pengar. Blir en del bordsbyten. Orkar inte mäta kuk ännu.

Ja, bordet jag körde mot dig var ja riktigt tight på. kortsnittet var typ J3o.

Såg du lira 7bord lr nåt. miniwiev lr har du lyxat en 30" ?

Postad
lirar lite för lite för att ha riktig koll, men vilka är de svåraste på nl400/600 anser du/ni? och vad nickar du nu igen :P

Spelat för lite NL600 för att säga något om den nivån men NL400 är dessa några jag undviker:

Raise4info

Nhwpstfu (spelar ju inte så ofta nuförtiden dock)

Xnwo28

Säkert glömt ngn nu men orka håll koll på alla regs, de är de jag rödmarkerat iaf och det är inte många som fått den.

Du har PM

Ah ok, riktigt segt, men då är du bra upp ändå. Hoppas det vänder nu. Vart en riktigt bra månad i utveckling inom allt. Bara plusset som fattas.

Ja, klart nl400 finns många bra, riktigt stora pengar. Blir en del bordsbyten. Orkar inte mäta kuk ännu.

Ja, bordet jag körde mot dig var ja riktigt tight på. kortsnittet var typ J3o.

Såg du lira 7bord lr nåt. miniwiev lr har du lyxat en 30" ?

Jo framförallt är jag nöjd över att det jag förlorat är från NL600 och ett 5k händer sample. O med mina swings vet man aldrig var man ligger om en halv månad.

Jepp, försöker nog undvika de jobbigaste jag med men sitter en riktig fisk på ett bord kan inte mycket få mig att flytta.

Mm, som sagt har jag bara 200 händer drygt så säger inte nåt.

Miniview är det som gäller.

Postad

Jo framförallt är jag nöjd över att det jag förlorat är från NL600 och ett 5k händer sample. O med mina swings vet man aldrig var man ligger om en halv månad.

Jepp, försöker nog undvika de jobbigaste jag med men sitter en riktig fisk på ett bord kan inte mycket få mig att flytta.

Mm, som sagt har jag bara 200 händer drygt så säger inte nåt.

Miniview är det som gäller.

Trevligt =), Hoppas på några månader med rush nu. Tänkte resa i vinter så ska bli intressant. Snart dags för morgon grind.

Miniview, små testat det men gillade inte, kanske får sänka upplösningen lite iofs. Jag håller 20/17/3-4ish typ. inget märkvärdigt.

Har du testat nl400 på andra siter? Känns som det swingar så förbannat på ongame.

Postad
Trevligt =), Hoppas på några månader med rush nu. Tänkte resa i vinter så ska bli intressant. Snart dags för morgon grind.

Miniview, små testat det men gillade inte, kanske får sänka upplösningen lite iofs. Jag håller 20/17/3-4ish typ. inget märkvärdigt.

Har du testat nl400 på andra siter? Känns som det swingar så förbannat på ongame.

Jo att rusha är alltid trevligt!

Jag tycker den nästan är enklare att se på än vanliga, väldigt klar och tydlig med all info man behöver. Ina avatarer osv.

Ja, lirat lite HU o 6-max på Stars samt minimalt på FTP. För lite för att ha en åsikt om något egentligen. Swingar grymt mycket gör det, men det är nog inget undantag och gäller nog nivån generellt. Större potter, massa flipps preflop och mer marginella situationer.

Postad
Jo att rusha är alltid trevligt!

Jag tycker den nästan är enklare att se på än vanliga, väldigt klar och tydlig med all info man behöver. Ina avatarer osv.

Ja, lirat lite HU o 6-max på Stars samt minimalt på FTP. För lite för att ha en åsikt om något egentligen. Swingar grymt mycket gör det, men det är nog inget undantag och gäller nog nivån generellt. Större potter, massa flipps preflop och mer marginella situationer.

Sant,sant. Känns som ongame swingar lite mera. Små börjat lite på boss. Fint att ha €,£ som valuta också. Hoppas min rigg är över, torska 1inköp på 2a handen imorse, sjukt tilt. men sluta $1K upp på nl200.

Små kika på dig och breakmeback i 15min. verkade gå bra för er båda.

gg

Postad
Sant,sant. Känns som ongame swingar lite mera. Små börjat lite på boss. Fint att ha €,£ som valuta också. Hoppas min rigg är över, torska 1inköp på 2a handen imorse, sjukt tilt. men sluta $1K upp på nl200.

Små kika på dig och breakmeback i 15min. verkade gå bra för er båda.

gg

Jo jag plussade fint idag, nästan 3k.

Postad

På lördag är det dags för PPC, ska bli riktigt skoj då det är min första lite större live turnering(ja min största turnering hittills sett till inköp). Kommer nog dra till arken för att lira lite cash game så man får in lite "livefeeling" imorrn.

Postad
På lördag är det dags för PPC, ska bli riktigt skoj då det är min första lite större live turnering(ja min största turnering hittills sett till inköp). Kommer nog dra till arken för att lira lite cash game så man får in lite "livefeeling" imorrn.

Mycket fint värde! Jag donerar friskt. =)

Lycka till i Main.

Postad
Du är riggad! =)

Ja riggen var definitivt med mig igår.. Låter nästan lite som du var där. Plus 5 inköp på FR livespel i ett par timmar måste ses som positivt. Såg Sbrugbys nya video där han säger hur bra 80% equity i en 3vägspott är(vilket det ju är) men hur bra är då inte 100% equity i en 600BB pott.

Får in pengarna med Ac6c på Jc8c7c mot en kille med stege och andra killen(200BB) med 4c2c.

Det var sjuk action, 3betade potter innehöll lugnt 3-4 spelare varje gång typ. Blev för första gången(känner mig som Galfond) på länge beskylld för att vara nit, hehe, men liksom det är ju det enda rätta spelet vid ett sånt bord.

Nu dags för main dock.

/Jakelamotta

Postad
Ja riggen var definitivt med mig igår.. Låter nästan lite som du var där. Plus 5 inköp på FR livespel i ett par timmar måste ses som positivt. Såg Sbrugbys nya video där han säger hur bra 80% equity i en 3vägspott är(vilket det ju är) men hur bra är då inte 100% equity i en 600BB pott.

Får in pengarna med Ac6c på Jc8c7c mot en kille med stege och andra killen(200BB) med 4c2c.

Det var sjuk action, 3betade potter innehöll lugnt 3-4 spelare varje gång typ. Blev för första gången(känner mig som Galfond) på länge beskylld för att vara nit, hehe, men liksom det är ju det enda rätta spelet vid ett sånt bord.

Nu dags för main dock.

/Jakelamotta

Det va jag som hade 24c. Funderade på att vika då jag lär vara uppe mot ett set plus ett högre klöver som bäst men orka! =)

Postad
Det va jag som hade 24c. Funderade på att vika då jag lär vara uppe mot ett set plus ett högre klöver som bäst men orka! =)

Tror inte du kan vika, du hade liksom 270€ kvar? Potten slutade väl på 1100€ eller nåt. Sen beror det ju på hur brett du tror jag 3betar men jag hade ju varit rätt tight så bredare än så här borde det ju inte vara. Då kan man ju dock fråga sig om jag verkligen ska ställa med AcAx men tog istället bort ett set så.

Board: Jc 8c 7c

Dead:

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 46.515% 46.02% 00.49% 7746 82.50 { 4c2c }

Hand 1: 53.485% 52.99% 00.49% 8919 82.50 { AcAd, AcAh, AcAs, JJ, 88, AcKc, AdKd, AcQc, AcTc, Ac6c, KcQc, Tc9c, Td9d }

Cooler oberoende...