Gå till innehåll

Hade du vikt AA i denna situation?  

155 medlemmar har röstat

1. 1. Hade du vikt AA i denna situation?

Recommended Posts

• Svars 83
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
jag skrev kanske fel inte att det var fel, och vad är det för fel att ta chansen om den finns att bygga på din stack ordentligt,visst man kanske åker ut men då tog man åtminstonde chansen

Därför att det är ett dåligt beslut, det är inte en chansning, det är att tända eld på pengar.

Postad
jag skrev kanske fel inte att det var fel, och vad är det för fel att ta chansen om den finns att bygga på din stack ordentligt,visst man kanske åker ut men då tog man åtminstonde chansen

Vanligtvis är det bättre att satsa på en framskjuten placering än att bara överleva fram till pengarna, men när vi är så pass svaga på bubblan så är en ITM-plats en oerhörd förbättring av vårt läge. Att få en nästan garanterad prisplacering är jättemycket värt, medan att ta en chansning för att öka våra vinstchanser är mindre värt.

Postad
Jag skulle folda, för att säkra ITM i det läge.( SnG )

..och hur många gånger har man inte åkt dit på att någon sitter antigen på KK

, QQ får träff med K eller Q eller ex78 och får stege - bara som ett ex, - De 3 som trycker in , gör det nog inte utan anledning - nej absolut att jag försöker säkra en prisplats i det läge, spceiellt om jag har suttit kanske 1½ timme och kämpat - då vill jag har något med från bordet...

I går hade jag faktiskt AA på handen två gånger i 2 olika tuneringar, tryckte in allt - båda gångerna åkte jag dit, i första mot en som synade K- K på handen, och fick sitt tredje K på floppen

....i andra turneringen åter igen AA på handen, tryckte in allt bara föra att få syn av en med QQ på handen som fick träff på Q på turn....

...och är sådana dagar man funderar på allvar att lägga av med pokern...:evil:

Nej faen, jag litar inte på A-A alla gånger....

Det händer att jag gärna vill se en billig flopp först innan jag storsatsar med AA på handen...beror på hur bordet ser ut, och vilka spelare som sitter där

.

:shock:

Postad

Även om det är ohyggligt svårt att lägga dubbelA känns det här som ett überlätt vik. Jag varken kan eller har lust att rent matematiskt försöka underbygga detta, men det faktum att chansen till ITM är stor (jättestor till och med kanske) gör att jag nog om jag har en bra dag gråter en skvätt och lägger.

Postad
Även om man vinner huvudpotten så kommer någon av de andra 3 vinna sidopotten

Så man har då 40K när någon annan har 90K.

Lägger man sig har man 10K när någon annan har 120K.

Chansen att vinna ändras inte speciellt mycket i dessa två alternativ - man är i båda i praktiken garanterade en andraplats.

Problemet är att man har rätt stor chans att förlora när alla ställer in och då åker ut på bubblan.

Det är inte ens nära - utan man skall lägga AA i detta läget.

Jag köper Eury skäl till vik och antar att även Gdaily vet vad han pratar om men detta inlägg är direkt fel.

Chansen att vinna ändras inte speciellt mycket i dessa två alternativ - man är i båda i praktiken garanterade en andraplats. Den lär åtmindstone fördubblas... 2 allin vs 4 allin för att vinna om man räknar så. Och med 40BB vs 90BB bör du väl ha relativt mycket större chans än med 10BB vs 120BB om du bara är rent logisk. Att detta sen inte viktar mot risken att åka ut är ju en annan sak, och den enda anledningen till fold.

Postad
Tids-argument är rätt så hala på bubblan.
Min tanke är precis tvärtom.

Jag foldar! Börjar en ny sng om 1minut ändå.

Att jag inte tar det såååå hårt om jag inte kommer i pengarna just då är att jag spelar $11/$22/sng. Hade jag spelade +$100/sng hade jag foldat. (Men då spelar jag med skrämda pengar.)

Är inte målet att maximera mest pengar i det långa loppet och inte minimera förlösterna i det korta loppet? :roll:

Postad
Att jag inte tar det såååå hårt om jag inte kommer i pengarna just då är att jag spelar $11/$22/sng. Hade jag spelade +$100/sng hade jag foldat. (Men då spelar jag med skrämda pengar.)

Är inte målet att maximera mest pengar i det långa loppet och inte minimera förlösterna i det korta loppet? :roll:

Jo, och det är just därför vi viker - för att maximera vår vinst. Synen lär vara EV-, alltså tar vi den inte.

Och att spela EV- bara för att man spelar lågt verkar inte så praktiskt...

Postad

Klart det är vik. Folk som vill hävda att man ska syna bör motivera detta genom att antingen peka ut fel i eurys uppskattning (som ser hyggligt korrekt ut) eller erkänna att de aldrig kan släppa AA.

Cyntax, du behöver gå upp i nivå om du tänker så. ;)

Postad

Fold.

Det är skillnad om det är på bubblan i en stor MTT och du inte bryr dig om att precis komma ITM utan vill högre upp i placeringarna, men på bubblan i en SnG är det klar fold om du i princip är garanterad andra placering.

Postad

FoldFoldFold

Jag skulle folda, för att säkra ITM i det läge.( SnG )

..och hur många gånger har man inte åkt dit på att någon sitter antigen på KK

, QQ får träff med K eller Q eller ex78 och får stege - bara som ett ex, - De 3 som trycker in , gör det nog inte utan anledning - nej absolut att jag försöker säkra en prisplats i det läge, spceiellt om jag har suttit kanske 1½ timme och kämpat - då vill jag har något med från bordet...

I går hade jag faktiskt AA på handen två gånger i 2 olika tuneringar, tryckte in allt - båda gångerna åkte jag dit, i första mot en som synade K- K på handen, och fick sitt tredje K på floppen

....i andra turneringen åter igen AA på handen, tryckte in allt bara föra att få syn av en med QQ på handen som fick träff på Q på turn....

...och är sådana dagar man funderar på allvar att lägga av med pokern...:evil:

Det blir inte mer fold för att du har förlorat med A-A förut.

Nej faen, jag litar inte på A-A alla gånger....

Det handlar inte om ifall man "litar" på A-A eller inte! Det handlar om hur ofta vi fyrdubblar eller bubblar i förhållande till hur ofta vi blir garanterade en andra plats.

Det händer att jag gärna vill se en billig flopp först innan jag storsatsar med AA på handen...beror på hur bordet ser ut, och vilka spelare som sitter där

Menar du att du är rädd för att få in stacken med A-A preflop?

Postad
Cyntax, du behöver gå upp i nivå om du tänker så. ;)
Mmmm kanske så att man skulle spela bättre då. Jo så är det. Skulle jag spela högre nivåer skulle jag vara tvungen att tänka mera. Nu går allt per automatik.

FOLD!

Postad
:shock:

Sulla, vad tusan menar du med det !? Klistar in hela mitt citat - och så sätter du in symbolen " chock" =:shock:

É självklart att man ska folda

För inte är du tal och skrivfattig ?

Tips till sulla : Knip ihop de nedre ringmusklerna :mrgreen: ..och kläm :oops: fram vad du vill säga !:-P

.

.

Postad

Rebonius

Nej jag är inte rädd för att få in staken..eller citerade jag dig fel nu efter din citering av min citering nu när jag skulle citera dig..eh jag kanske skulle ha stavat med ett "c" ...

Postad
Cyntax, syna i $11/$22 men folda i en $100, are you for real?

Skulle väl nästan vilja påstå att man har större vinstchans i en $100 sng. Oftare man är uppe mot höga par/AK som blockar varann. På lägre nivåer känns det som folk oftare kan ha typ 77+ och lite olika sc.

Sen att det är fold i bägge fallen känns rätt. Inte för att jag någonsin lyckats folda AA pre, men inte varit i en liknande situation heller.