Gå till innehåll

Nationell bojkott av Aftonbladet


scouserandy

Recommended Posts

Tyvärr har ju Aftonbladet rätt bra fotbollsskribenter och numera har flertalet av dessa artiklar börjat publiceras i plus-träsket.

 

Plus kostar ju bara 19 kronor i månaden, det är en mindre kostnad än ifall du skulle köpa 3 papperstidningar med samma information. Samt så får du lite annat gott i gott som t.ex. "Här gillar svenskar att ha sex mest" samt "Vart i Sverige är vi mest otrogna?" och liknande högkvalitetsartiklar!

 

Mvh, KF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 67
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Du får väl ha din blåvita partiska åsikt om du vill, men jag förstår fortfarande inte varför Aftonbladet ska undvika att publicera en nyhet med nyhetsvärde.

Blåvit partisk åsikt? Det har strömat in kondoleanser från hela fotbollssverige. Inte bara Blåvita som tänker på människorna i familjen Mild.

 

Dessa offentliga "övergrepp" på offer sker hela tiden och det är för jävligt. Varför har Liverpoolsupportrar bojkottat the Sun i alla dessa år?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst håller jag med om att man bör vara restriktiv med att peka ut personer i såna här fall. Det är ju inte direkt så att det finns nåt allmänintresse av att veta att hon var en kändis syster.

 

Men jag tror inte att det hade blivit så kraftiga reaktioner om inte familjen Mild hade bett Aftonbladet att inte gå ut med uppgiften. Och då kan man fråga sig i vilken mån en tidning ska lyssna på nyhetsobjekts önskningar om hur de ska framställas i rapporteringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst håller jag med om att man bör vara restriktiv med att peka ut personer i såna här fall. Det är ju inte direkt så att det finns nåt allmänintresse av att veta att hon var en kändis syster.

 

Men jag tror inte att det hade blivit så kraftiga reaktioner om inte familjen Mild hade bett Aftonbladet att inte gå ut med uppgiften. Och då kan man fråga sig i vilken mån en tidning ska lyssna på nyhetsobjekts önskningar om hur de ska framställas i rapporteringen.

Exakt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blåvit partisk åsikt? Det har strömat in kondoleanser från hela fotbollssverige. Inte bara Blåvita som tänker på människorna i familjen Mild.

 

Dessa offentliga "övergrepp" på offer sker hela tiden och det är för jävligt. Varför har Liverpoolsupportrar bojkottat the Sun i alla dessa år?

 

Liverpoolfans överlag är väl inte mer brighta än västsvenska fanatiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa offentliga "övergrepp" på offer sker hela tiden och det är för jävligt. Varför har Liverpoolsupportrar bojkottat the Sun i alla dessa år?

Det som The S*n skrev var ju förvisso VÄLDIGT mycket värre än denna namnpublicering. Det var ju vidriga lögner alltihop. Kass jämförelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du missade nog att jag både höll med dig och argumenterade emot dig.. :)

Hehe, nja kanske sista meningen då ;-)

Jag tyckte det var bra skrivet och håller med om att det inte finns något allmänintresse i att det är en kändis släkting eller liknande som drabbats. I frågan om i vilken mån media ska lyssna på objektets önskningar i framställningen borde väl de här sk journalisterna ha någon som helst fingertoppskänsla och försöka sätta sig in i situationen för de drabbade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig. Jag menade det inte som en jämförelse i just dessa två fall, utan vikten av kollektiv bojkott.

 

Jaha, och exakt hur mycket har the sun brytt sig om att de inte säljer någonting i Liverpoolområdet? Har för mig att det tog evigheter innan de erkände att de hade gjort fel.

 

Själv läser jag inte aftonbladet och expressen längre, förutom någon enstaka artikel man får skickad till sig. Står ju ingenting av intresse i dem, bara massa översättningar av saker hittade via google, reklamplats för de senaste tv-programmen och kändisskvaller. Googla kan jag göra bättre själv (dessutom slipper jag deras taffliga översättning), tv intresserar mig inte och kändisskvaller kan jag vara utan.

 

Visst, Milds familj tycker säkert att det är olustigt att deras tragedi syns i media, men det är ju inte direkt första gången det händer (exempelvis Hagamannen, vars familj valde att inte uttala sig i ämnet), men av någon anledningen vill Mild att det ska rivas lite mer genom att bråka med pressen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, och exakt hur mycket har the sun brytt sig om att de inte säljer någonting i Liverpoolområdet? Har för mig att det tog evigheter innan de erkände att de hade gjort fel.

1989 sålde de väl drygt 200k nr om dagen i Liverpool har jag för mig. Vad är det nu? Inte i närheten. Måste väl kännas något. Jag vet att de har ökat på andra ställen och att Internet finns. Men ändå...

 

Hade du varit lika upprörd om det handlat om en icke-blåvit spelare?

Jag blir lika upprörd varje gång. Det var väl något liknande fenomen när Johan Arneng förlorade ett av sina barn.

Vissa saker är större än rivalitet.

 

Men jag erkänner att jag hade inte startat upp en tråd om det på ett pokerforum. Men jag hade stått bakom den som gjorde det, oavsett klubbtillhörighet. Min tanke var att genom denna kanal få många påskrifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om de så kallade "Stureplansprofilerna" bett media om att inte skriva om saken förrän de blivit dömda, skulle du bry dig lika mycket om Aftonbladet svek?

 

Det är klart dåligt gjort, att gå ut med det _om_ de sagt att de inte ska göra det. Men om det enbart var Mild som bad dem och de sa att de inte skulle låta bli att skriva om det, då ser jag inget fel i det. Det är så media fungerar, oberoende om det är en misstänkt våldtäktsman eller en hyllad fotbollshjälte det handlar om.

 

Om det är någon man ska bojkotta är de Jennez.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du äcklar mig Jennez!

Finns det karma är du redan död!

 

Gaahh.... kan inte låta bli... jag måste gå mot ljuset och kommentera... nej, jag lägger ned, men lite rolig är du allt. Äsch, jag får väl skriva det så att du fattar: på vilket sätt är jag värre än dig nu menar du?

 

Edit: För övrigt var det publiceringen och inte mordet jag refererade till om det nu hjälper någon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vi sluta diskutera vem som äcklas av Jennez nu? Han har bett om ursäkt för sitt korkade inlägg, låt er nöjas med det.

 

Dessa offentliga "övergrepp" på offer sker hela tiden och det är för jävligt. Varför har Liverpoolsupportrar bojkottat the Sun i alla dessa år?

 

Det där var väl ändå inte jämförbart för fem öre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folkmassorna på väg in till Hillsboroughstadion trängde ihop sig så mycket att 96 Liverpoolfans dog i slutet av 80-talet (-88 eller -89). Jättekatastrof förstås.

 

The Sun publicerade dagen efter tre historier om att andra Liverpoolfans pissat på poliserna på plats, rånat liken och något mer, vilket visade sig vara fullständigt påhittat.

 

Liverpoolfansen gick i taket och många tidningsdistributörer i staden vägrade ta in The Sun direkt. Upplagan sjönk med 90 % i Liverpool.

 

The Sun bad inte om ursäkt förrän 2004, och då inte förrän det var gynnsamt för dem att göra det, så många Liverpoolare blev ännu argare då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...