Zauroman Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Fråga Micke Thuritz som enl tidningen gulade 1,6 miljoner dollar, något som han definitivt skulle kunna dra sig tillbaka med och leva ett långt rikt liv med. Vad,har Micke Thuritz gulat?! Citera
Rooney Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Vad,har Micke Thuritz gulat?! Svar ja Citera
Bubba123 Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Postad 6 September , 2007 För mig är poker ett sätt att bygga en stabil ekonomisk grund att sedan bygga vidare på i framtida livet. Jag har tänkt att klara mig helt utan studielån och kunna leva bra under min studietid, men drömmarna om att leva som "pokerproffs" har jag för längesedan avfärdat. Jag tror helt enkelt inte att det är ett hållbart liv och ett liv jag vill leva. Se på mardrömsscenariot Mikael Thuritz. Skulle aldrig klara av att ha det livet han haft. Håller inte med er om att ju mer pengar man har desto mindre spenderar man. Jag spenderar äckligt mycket grejer på materiella ting. Älskar att shoppa kläder, köpte nyss en större plattv än den jag har trots att jag egentligen inte behöver någon o.s.v Spenderandet funkar för mig som en slags morot, då jag har så sjukt svårt att motivera mig till spel när jag bara ser siffror på kontot ändras. Jag behöver känna att pokern ger mig något - materiellt. Har ett delmål att bli miljonär. Börjar närma mig miljonen i totalt inspelade pengar, men med de pengarna jag har är jag knappt halvägs. Vem vet var man står om ett år idag? Ska bli kul att se Mm, jag förstår det där tänket med materiella ting som morot. Men personligen får jag nån slaggs fadd eftersmak efter konsumtion. Men jag försöker och försöker. Igår köpte jag nya Sony PsP och två spel. Jag spelade i cirka 45 sekunder innan jag insåg att detta var skittråkigt och läste en tidning istället. Vart fan är alla roliga prylar man ville ha som liten? Ibland känner jag mig som Michael Jackson, som försöker köpa barndomen om och om igen. Då syftar jag på Nöjesland och gorillor, inte det övriga Till och med köpt en radiostyrd bil. Skulle varit värst i kvarteret om jag var 10. Nu körde jag i 2 minuter, oj satan va meningslöst. En bil som man styr, hur fan kunde man tycka det va roligt förr?? Gav bort den till tjejens småbröder. Citera
Bubba123 Postad 6 September , 2007 Författare Rapport Postad 6 September , 2007 två versioner av samma händelse? märks ju tydligt vem som är bonden som inte lämnat byn och vem som är den civiliserade upplyste av dessa två forumiter bubba Haha. Klockrent. Hinka helrör efter helrör i Falun... behöver man ens kommentera det? Citera
nils_anders Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Som alternativ till vadå? Ännu ett småskevt inlägg. Poker är det enda alternativet till ett liv på gatan? Nu har jag ingen aning om vad du snackar om, trodde vi snackade om ifall man behövde ha pengar för att vara lycklig eller inte. Citera
sulla Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Pengar räcker, med det kommer kärleken. Pengar ger viss lycka, makt, frihet att göra det man vill. Något som de flesta kvinnor finner attraktivt. Pengar är ingen förutsättning för lycka, men det är en rejäl genväg för att nå den. Citera
nils_anders Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Pengar räcker, med det kommer kärleken. Pengar ger viss lycka, makt, frihet att göra det man vill. Något som de flesta kvinnor finner attraktivt. Pengar är ingen förutsättning för lycka, men det är en rejäl genväg för att nå den. QFT Citera
Frenter Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Pengar räcker, med det kommer kärleken. Pengar ger viss lycka, makt, frihet att göra det man vill. Något som de flesta kvinnor finner attraktivt. Pengar är ingen förutsättning för lycka, men det är en rejäl genväg för att nå den. så ifall en kvinna finner en attraktiv p.g.a man är rik finner man kärleken? Citera
Emilio Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Beror lite på vad man menra. Får jag välja mellan att vara uteliggare och ha kärlek och att vara miljonär men sakna kärlek hade jag kansek valt det sistnämnda. Men får jag välja mellan ett vanligt liv där jag kan påverka allt själv och bli lyckligt lottad med kärlek så väljer jag såklart det före någon miljard på kontot. Möjligt man skulle bli ett girigt äckel om någon Aladins lampa erbjöd en det och man måste bestämma sig på 2 minuter, men hade jag fått tänka över saken hade jag föredraget lycka framför pengar. Jag är rätt säker på att man kan vara en mycket ledsen och olycklig människa trots massa pengar. Det känns som att det inte påverkar så mycket. Det som är viktigt är att känna att man har en hyffsad framtid där utsikterna ser goda ut och att man trivs i livet. Citera
Snabelguy Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Kärlek alla dar i veckan!!! Citera
Fudge Postad 8 September , 2007 Rapport Postad 8 September , 2007 Varit riktigt kär, men aldrig varit speciellt rik. Hade pengar så jag kunde äta ute, göra några resor, slippa jobba och kunde köpa de mesta jag ville ha just då. Men känns som jag hellre går tillbaka till det livet än blir kär igen, iaf de närmsta åren.. Kan inte tänka mig ngt bättre än att umgås med polarna i ett varmt land, festa, grinda och ligga vid beachen, thats love! Möjligt man växer upp och vill bilda familj om några år, men nu är det att kunna umgås med polarna, ta en dag i taget och bara njuta som driver mig framåt i pokern(om man nu kan kalla de att gå framåt)! Citera
Matteprof Postad 9 September , 2007 Rapport Postad 9 September , 2007 så ifall en kvinna finner en attraktiv p.g.a man är rik finner man kärleken? Hmmm, jag har en annorlunda synvinkel på det. Det är inte pengarna som är attraktivt. Män tycker pengar är attraktivt för att det ger oss makt, status och att vi kan köpa coola saker som en schysst båt, bil eller skumpa på krogen. Kvinnor tycker pengar är attraktivt för att det ger en bild av en framgångsrik man som vet vad han vill, som är driven och lyckas i samhället. Det är alltså mer vad pengarna representerar än själva summan på bankkontot. En kille som exempelvis driver ett eget företag och tjänat 20 millar på det är mycket mer attraktivt för en kvinna, än en man som klonkat hem 20 millar på en pokerturnering eller ett lotteri. Citera
Bubba123 Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 Hmmm, jag har en annorlunda synvinkel på det. Det är inte pengarna som är attraktivt. Män tycker pengar är attraktivt för att det ger oss makt, status och att vi kan köpa coola saker som en schysst båt, bil eller skumpa på krogen. Kvinnor tycker pengar är attraktivt för att det ger en bild av en framgångsrik man som vet vad han vill, som är driven och lyckas i samhället. Det är alltså mer vad pengarna representerar än själva summan på bankkontot. En kille som exempelvis driver ett eget företag och tjänat 20 millar på det är mycket mer attraktivt för en kvinna, än en man som klonkat hem 20 millar på en pokerturnering eller ett lotteri. Stämmer nog bra det där. Frågan är hur det skiljer sig mellan olika åldersgrupper? Menar, i min ålder (25) och nedåt ses det nog fortfarande som ganska intressant/häftigt/annorlunda att tjäna pengar på poker. Dock antar jag att situationen blir helt annorlunda om man är tex i 35års åldern, då det snarare blir något väldigt sunkigt över det. Som gamla trav-gubbar och liknande... från unga rika gamblers med världen som spelfält till "trav-berra" eller "poker-johhny", eller nåt Citera
LuckyStar5.1 Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Kan du inte starta en röstning i tråden ...typ, om du fick 10 mille skulle du fortfarande spela poker då? Tycker det är en ganska intresant frågeställning, personligen skulle jag nog lägga ner onlinepokern iaf. Citera
LuckyStar5.1 Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Stämmer nog bra det där. Frågan är hur det skiljer sig mellan olika åldersgrupper? Menar, i min ålder (25) och nedåt ses det nog fortfarande som ganska intressant/häftigt/annorlunda att tjäna pengar på poker. Dock antar jag att situationen blir helt annorlunda om man är tex i 35års åldern, då det snarare blir något väldigt sunkigt över det. Som gamla trav-gubbar och liknande... från unga rika gamblers med världen som spelfält till "trav-berra" eller "poker-johhny", eller nåt Stämmer bra. Jag jobbar bara halvtid och frågar någon om vad jag pysslar med så säger jag inte att jag spelar poker iaf, samma sak va när jag spelade på halvtid så sa jag att jag jobbade hemma och gick till annat ämne. Poker är antingen-eller på något vis, antingen tycker folk det är jättespännande eller så blir man idiotförklarad för att man lever på "lotteri". ...dessutom så är det jobbigt att dra historien om hur det kommer sej hur man lyckas att ha pokern som enda/stösta inkomst. Citera
Anderssson Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Skojar ni eller? Kärlek går självklart före poker!!! Jag tror de flesta kvinnor inte finner det speciellt sexigt eller normalt med en kille som inte vill jobba utan istället sitter hela nätterna grindar poker i kallingarna framför datorn. Jag tror nog kvinnor tänder till mer av att man kommer hem i en snygg kostym efter jobbet och prata om saker som hänt, än sitta lyssna på en nyvaken snögubbe(kl 16:00) som gnäller över alla vidriga badbeat han fått. Citera
Rooney Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Kan du inte starta en röstning i tråden ...typ, om du fick 10 mille skulle du fortfarande spela poker då? Tycker det är en ganska intresant frågeställning, personligen skulle jag nog lägga ner onlinepokern iaf. Skulle sluta innan jag hunnit blinka Citera
Poperick Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Fråga Micke Thuritz som enl tidningen gulade 1,6 miljoner dollar, något som han definitivt skulle kunna dra sig tillbaka med och leva ett långt rikt liv med. Kommer ihåg Mickes kommentar från dokumentären "Pokerlandet": "Jag skulle kunna lägga av och bara leva på ränta hos en schysst bank och casha ut 50k/månad. - Men det vill man ju inte" :shock: Han hade då runt 12 millar på rullen om jag förstpd det hela rätt. Så till min fråga: Hur mycket ska ni ha på rullen för att känna er bekväma med att "dra er tillbaka" och bara leva ett soft liv? /Poperick Citera
Bubba123 Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 Stämmer bra. Jag jobbar bara halvtid och frågar någon om vad jag pysslar med så säger jag inte att jag spelar poker iaf, samma sak va när jag spelade på halvtid så sa jag att jag jobbade hemma och gick till annat ämne. Poker är antingen-eller på något vis, antingen tycker folk det är jättespännande eller så blir man idiotförklarad för att man lever på "lotteri". ...dessutom så är det jobbigt att dra historien om hur det kommer sej hur man lyckas att ha pokern som enda/stösta inkomst. mm upplever samma sak. På frågan vad jag gör så studerar jag ekonomi vid uppsala universitet. Helt ointressant förvisso, men inte heller något man behöver förklara. Jag o flickvännen pratade lite om det här. Vad hon säger till bekanta kan ni räkna ut med 4 hjärnceller. jag tror ärligt talat att mycket få människor utanför pokersfären blir imponerade av denna sysselsättning. Med all rätta. Men det ändrar inte att jag personligen charmas av sanslösa gamlinghistorier o liknande Men det är väl som att CS-nördar imponeras av snygga headshots. Men kan väl dra det ännu längre och räkna in idrottsstjärnor och liknande med. Jag personligen imponeras inte ett skit av tex Zlatan, han är för mig en ointelligent människa som är bra på att sparka på en boll. Fast sen är ju fotboll 100ggr mer statusfyllt än poker i gemene mans ögon. subkulturer är rätt skeva när man tänker efter Citera
batio Postad 11 September , 2007 Rapport Postad 11 September , 2007 Jag tror de flesta kvinnor inte finner det speciellt sexigt eller normalt med en kille som inte vill jobba utan istället sitter hela nätterna grindar poker i kallingarna framför datorn. :-D vem orkar grinda i 40år? doyle brunson iaf Citera
Bubba123 Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 Kommer ihåg Mickes kommentar från dokumentären "Pokerlandet": "Jag skulle kunna lägga av och bara leva på ränta hos en schysst bank och casha ut 50k/månad. - Men det vill man ju inte" :shock: Han hade då runt 12 millar på rullen om jag förstpd det hela rätt. Så till min fråga: Hur mycket ska ni ha på rullen för att känna er bekväma med att "dra er tillbaka" och bara leva ett soft liv? /Poperick tror frågan får helt olika svar beroende på om personen är en naturlig gambler eller inte. Jag själv skulle lägga av direkt om jag fått ihop 10 miljoner, kanske spela lite turneringar på söndagar som underhållning. Men vissa älskar ju spel i alla dess former. Och ofta är det ju dessa typer av personer som går längst (och faller hårdast). Men är man egentligen helt ointressarad av "spel" så är ju svaret givet att man lägger av. för övrigt synd att det är just poker som går att tjäna pengar på. Tänk om det var Bomberman eller något liknande, fan va kul Borde bakas in ett enormt turmoment (alt illusionen av det) i massa andra spel. Kort är så jävla tråkiga... Citera
Bubba123 Postad 11 September , 2007 Författare Rapport Postad 11 September , 2007 Jag tror de flesta kvinnor inte finner det speciellt sexigt eller normalt med en kille som inte vill jobba utan istället sitter hela nätterna grindar poker i kallingarna framför datorn. :-D vem orkar grinda i 40år? doyle brunson iaf mm det där är ju en annan aspekt. GÅR det att spela poker med en helt normal livsstil? Någon som lyckats under en längre tid? De flesta pokerspelare verkar så jävla slitna på nåt sätt... som gamla tiders journalister, skäggiga och nergångna... men samtidigt finns ju det nån charm med det där. Sitta och bolla med månadslöner i mjukisbyxor och sömnbrist. men tjejer uppskattar nog allmänt charmen med dekadens mindre än vad vi killar gör Citera
Recommended Posts