Gå till innehåll

Rakeback: Skillnad på contributed och dealt


Bossebo

Recommended Posts

Nu hoppas jag att detta är något man får diskutera, annars får väl admin låsa tråden :)

 

Om man tittar på skillnaden på contributed och dealt card när det gäller rake, hur stor skillnad blir det igentligen? Man kan ju ha en 2 olika dealar på på 2 olika sidor, men om den ena är contributed och den andra dealt card, vad kan man räkna med för skillnad då?

 

Om man vill suga så mycket det bara går ur rakebacken, vad skall man välja?

 

Hoppas ni förstår vad jag menar :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja vad skall man säga, Fixed limit grinder :mrgreen: Så hyffsat tight mao

Varför jag undrar detta är för att komma underfund med ifall det är bättre att spela på ett nätverk med kanske lägre rakeback, fast då med dealt cards, eller om man skall satsa på högre även om det är contributed... Vilket som lönar sig i längden... vad jag är ute efter ifall man kan hitta nån slags jämförelse dessa 2 olika modeller imellan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det är beroende på hur du spelar föreslår jag att du spelar exempelvis 10 timmar på ena siten och sen tio timmar på den andra med samma antal bord uppe och samma nivå förstås.

 

Sen borde du ju kunna räkna ut vilket som var bäst för dig. Eventuellt måste du ha en större bas händer men du förstår nog tanken.

 

Använd pokertracker eller pokerofiice så ser du hur mycket du rakeat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vidrigt tajt vän till mig inne på FT fick de där 27 procenten att motsvara 65% RB av den rake han betalat inne på fullringborden. För normala spelare är det naturligtvis inte möjligt, men det visar att det kan skilja rätt mycket.

 

 

Troligen så spelar han patiens och inte poker.

 

Ett skäl varför det vore bättre att sänka rejken och sparka bort rakebacken, så vi slipper "vidrigt tajta vänner" vid borden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Contributed är inte bra det heller. Rakebacken med det systemet delas ju lika mellan alla i potten oavsett hur mycket man bidragit med. Det blir ju lite konstigt om folk som spelar många händer, men sällan committar många chips med dom får lika mycket rakeback som 2 agressiva spelare som hamnar all-in.

Med dealt får man iaf det man ska ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men om vi säger så här då: Låt oss hitta på 2 olika siffror rätt ut ur luften.

Säg att du spelar på en sida med contributed och där har du en rakeback på 60% (vet inte om det går får så mycket, men ändå)

Sen spelar du på en sida med tex 30% som är dealt cards.

Du spelar hyffsat tight... tjänar man mer på att att spela på 30% rummet, eller 60% som är contributed. Tjäna=högre rakeback ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ju hellre på 60%, men det är svårt att få på legitim väg. Får du 60 så är det ofta inte 60 du får heller pga att det säkert är någon netrake där det dras administrativa avgifter.

Oftast får du välja mellan 27 eller 30% och har man inte en underlig spelstil så är det inte ens ett val då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...