Gå till innehåll

Dalle82 pokerdagbok från SimbaPoker


Dalle1982

Recommended Posts

  • Svars 212
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Naaaaj!

Jag menade i all välmening Jens :-D Kafferep är nöten!

 

Och tack beer-mannen.

 

Men........

Jag satte mig en stund till för där var ett $0.5/$1 bord med sjukt värde.....synd bara att det var jag som blev värdet, åkte på två tunga coolers så nu blev rullen $166 kortare :evil:

 

Rulle: $1787

 

GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då var det sista dagen i första spelveckan sedan jag startade denna dagbok.

Fan va kul att så många har läst och komenterat i allmänhet och alla Simbaspelare i synnerhet. Trodde det skulle vara stendött här hehe.

 

Satte mig precis ner på NL$20, NL$30, NL$50 och NL$100 men det finns just nu bara en motståndare på $NL50 och han är rätt vass HU så jag inväntar fler 8-)

Under tiden man kanske skulle få lite jobb gjort ;-) ska bli jävligt najs med 14 dagar ledigt sen så man kan komma in i slackerlunket igen (slacker, javisst. Men träningen ska skötas lika snyggt som denna veckan!)

Kommer att redovisa denna veckans RB ikväll, just nu ligger jag på ca $125 med min 50% deal. Målet med dagen får bli att rakea $50 så jag kommer upp i en veckorakeback på $150 (alltid ngt, ellerhur?)

 

Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ca $120, kolla in där så har du allt... http://www.wpbet.com/?user=jensni

 

Har inte sett den tjänsten förut. Är den smidig? Lägger man in sessionerna manuellt eller hur funkar det? Funkar förresten Simba med Pokertracker, Pokeroffice eller likande?

 

Edit: Provade att lägga upp en egen, men så jobbigt och lägga in varje session för sig. Hästjobb att manuellt lägga in session för session sedan i mitten av juni då jag spelade första handen på simba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första dagboksveckan avklarad.

Resultatet för veckan blev:

+$909

Rakeback för veckan blev: $145.40

SimbaRulle just nu: $1909 (låter rakebacken växa åtminstone tills månadsskiftet)

 

Har varit en ganska jobbig speldag idag, troligtvis beror det på mitt sköna sömnsnitt på 2-3 timmar/natt de senaste två nätterna.

Spelet idag handlade mycket om syner (för ovanlighetens skull) gjorde en eller två hjältesyner för mkt. Men hittade också ett par riktigt fina syner (Eller så var det också dåliga syner där FI bara råkade vara tom :mrgreen: gränsen mellan geni och idiot är hårfin)

Dagen slutade på +$122 iallafall.

 

Imorgon blir det lugna gatan, sova sova sova!

Nya takter med softish spel imorgonkväll.

 

NHWPGGBB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte sett den tjänsten förut. Är den smidig? Lägger man in sessionerna manuellt eller hur funkar det? Funkar förresten Simba med Pokertracker, Pokeroffice eller likande?

 

Edit: Provade att lägga upp en egen, men så jobbigt och lägga in varje session för sig. Hästjobb att manuellt lägga in session för session sedan i mitten av juni då jag spelade första handen på simba.

 

Du kan ju börja med att fylla i den rullen du har nu, och börja med att fylla i statistik från idag och framåt. man måste ju inte fylla i det man har spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för andra veckan!

Hade planerat att sova ut idag men så blev inte fallet så det blev bara en timmes spel nu på kvällen (ska dyka i säng redan :lol: ) vilket var lite synd eftersom det var rätt bra drag på NL50 och NL100.

Hela timmen satt jag och lackade för att jag missade alla floppar (klockren signal på att man inte ska spela 8-) ) Och alla mina moves blev omslagna :evil:

Hittade McDonaldsplusset på $8 iallafall så nu har jag råd att bjuda frugan på en BigMac imorgon.

 

Simbarulle just nu: $1917

 

Ps. Någon som vet om Simba ska ha NSOP satelliter till nästa event i Danmark? Har för mig jag läste det någonstans fast är inte säker på om det var de som redan gått. Och nu hittar jag inte var det stod. Ds

 

GN!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ps. Någon som vet om Simba ska ha NSOP satelliter till nästa event i Danmark? Har för mig jag läste det någonstans fast är inte säker på om det var de som redan gått. Och nu hittar jag inte var det stod. Ds

 

Jo, då. Vi kör satelliter till NSOP denna gången också. De börjar på torsdag kl. 20:00 och kostar $70. Denna gången kommer vi även erbjuda subsatelliter för endast $5. Dessa drar igång redan ikväll kl. 19:45.

 

Mvh

SimbaPoker Crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en session på ca 30 minuter och backade ca $200 GG Dalle!

Blev lite utdragen i en av de första händerna. Dock så blev inte potten så stor men det räckte för att ställa in mig på superagressiv!

Hade fyra händer på NL30/NL50 där jag semibluffade allin på floppen med

2 X träff+färgdrag och 2 X nötfärgdrag+AK överkort. Fick syn av medelbra händer, så samtliga 4 drag hade alla outs live. Dock ingen klonk på ngn bräda :cry:

 

Men jag får skylla mig själv eftersom jag gjorde dessa moves mot riktiga synstationer. Även om jag är favorit föredrar jag att dra in dessa typer av händer billigt mot synfiskar eftersom ett av övertagen är att man kan vinna handen direkt, men detta alternativ elimineras ju mot en man vet kommer syna 9/10 ggr med marginella händer.

Dessutom brukar de betala av ändå när man träffar.

 

Bluffade även bort ett inköp stentom på en farlig bräda NHWP!

 

Det positiva är att de hyffsade spelarna som såg mina spel kan komma att betala av mig senare. Blir det mer spel ikväll blir det snortight 8-)

Ha det!

 

Ps. Tack Simba för infon om NSOP. Ds

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde mig precis för att det inte blir mer idag, har en dålig känsla och då är det bättre att gå +-0 genom att inte spela. Känner att mitt normalt bra tålamod är helt borta :lol: Skolan som tiltar mig, ska bli så j-vla skönt när det är slut nästa fredag!

 

Dagens officiella resultat: -$193

Simbarulle just nu: $1724

 

Nu blir det troligtvis vilodag imorgon (massa tålamodstärande aktiviteter imorgon :shock: )

Sedan ska det jobbas stenhårt på plusset :mrgreen:

 

Ciao,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser bra ut dalle! :D Funderar själv på att sätta in lite pengar på simbapoker, är det värt? Bra/dåliga spelare? Tighta osv? Lite folk? Är inte i så stort behov av många spelare, bara att det finns några bord igång! Lite tips från en erfaren. En sak till hur lång tid tar det att casha in pengar från neteller respektiva ta ut till neteller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halloj Alow!

Procenten usla spelare är väldigt hög, det är knappt lönt att hitta på några moves när man väl har lokaliserat fiskarna, bara till att träffa nöten och dega in :mrgreen:

Jag är ingen direkt stark onlinespelare men har ändå haft rätt störda plusmånader med tanke på att det mest rört sig om NL30 och NL50 (som mest ca $2800 i augusti)

Men jag börjar märka att åtminstone NL100 börjar bli regelbundet nu också vilket uppskattas 8-)

Jah brukar själv köra 2XNL50 och 1XNL100 samt ibland även 1XNL30.

Bästa tiden att spela brukar vara mellan 19-03.

 

Har inte satt in deg med Neteller utan bara med KK och det tog väl några minuter innan pengarna var inne.

Sedan har jag gjort uttag via IBAN och det tar några bankdagar tror jag.

 

Hoppas det hjälpte lite iallafall :lol:

Ciao,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanonbra spel idag mellan 20 och 23:00.

Gött att det börjar bli mer regelbundet spel nu på 0.5/1 Då kan man njuta extra mycket när man hittar rushen :lol:

Spelet idag började nästan lika dåligt som igår, URK! Men idag var pappa poker rejält sugen på att gamea så inga utdragningar och riggade floppar kunde störa!

Hittade upp till strax över even åtminstone +$13

 

Simbarulle just nu: $1737

 

-NHWP

-TYTY

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack tack ;-) men det var ju rätt givet att jag var slagen av åtminstone en av er :lol:

 

Glömde posta denna handen där jag också gjorde en läggning, FI är vääääldigt solid, bjuder sällan på stora potter men är kapabel att semibluffa stenhårt vid visad svaghet men då handlar det oftast om riktigt tunga drag. Min erfarenhet när jag synar visar också att det oftast handlar om färdiga händer.

 

Vad hade ni själv gjort? Kändes rätt att kliva men störde mig ändå lite på handen, borde kanske betat på turn.

Planen var att checksyna upp till en halvpottbet på turn.

 

***** Hand History for Game 000000002131046 *****

Ramlosa

Seat 3 is the button

Total number of players: 6

Seat 3: TomtarnasKonung (102.75)

Seat 5: YouLose (36.18)

Seat 6: Annikalj (99.50)

Seat 7: 8plusbet (123.28)

Seat 8: Dalle82 (135.32)

YouLose posts small blind (0.50)

8plusbet posts big blind (1.00)

** Dealing down cards **

Dealt to Dalle82 [ 6d Ad ]

Dalle82 bets (3.00)

TomtarnasKonung calls (3.00)

YouLose folds.

8plusbet calls (2.00)

** Dealing flop ** [ 4d 6c Qc ]

8plusbet checks.

Dalle82 bets (4.00)

TomtarnasKonung calls (4.00)

8plusbet folds.

** Dealing turn ** [ Ac ]

Dalle82 checks.

TomtarnasKonung bets (17.50)

Dalle82 folds.

Uncalled bet (17.50) returned to TomtarnasKonung

TomtarnasKonung mucks.

TomtarnasKonung wins $16.63 from main pot

 

Ha en bra dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...