Gå till innehåll

VARFÖR är pokerspelare så NAIVA?


perK69

Recommended Posts

Mycket snack om att vad man "skulle" kunna göra. Det är jävligt lätt att prata om att jobba in 6k händer om dagen med 7ptbb/100 etc etc, men andelen personer som verkligen utför dessa prestationer under en längre tid är försvinnande liten jämfört med andelen personer som påstås kunna utföra dem. Konstigt.. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 107
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag tänkte så här: med extremt fin löneutveckling har du i 45 års åldern ungefär 30 000 efter skatt.

 

Det finns uträkningar som visar att det är först i 35-45 års-åldern som det börjar löna sig att ha skaffat sig en "fin" utbildning.

 

 

"Läget för logopeder, psykologer och arkitekter är marginellt bättre. Det påslag på lönen som fyra till fem års akademiska studier medför, kompenserar under en livstid med nöd och näppe kostnaderna för studiemedel och förlorad inkomst under studieåren."

 

Hela artikeln: http://sydsvenskan.se/ekonomi/article76370.ece

 

 

det där fixar moderaterna till ska du se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket snack om att vad man "skulle" kunna göra. Det är jävligt lätt att prata om att jobba in 6k händer om dagen med 7ptbb/100 etc etc, men andelen personer som verkligen utför dessa prestationer under en längre tid är försvinnande liten jämfört med andelen personer som påstås kunna utföra dem. Konstigt.. :roll:

 

Man beöhver inte klämma in 6k händer om dagen. 2k räcker för att göra ca 5k

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det där fixar moderaterna till ska du se

 

Det tror jag verkligen inte. Moderaterna har INTE som mål att nedmontera välfärden. Visserligen vill de att det ska löna sig bättre att arbeta, men att de skulle radikalt förändra skatterna så de ligger mellan 30 - 35 % kan vi nog se i stjärnorna efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, Hampulito har faktiskt en poäng. Jag och många med mig skulle garanterat sklara av att plocka ut en bra mkt högre lön på NL50 än vad de flesta nom industrin tjänar.

 

Vill inte sticka ut hakan för mkt, men jag skulle nästan vilja garantera att jag kan tjäna €5K på NL50 utan problem, med en bra deal (60)i ryggen.

 

Vi snackar 100 upptag, med RB kan det nog röra sig on €8K

 

Låter sjukt. Spela 6k händer om dagen är nog tristare än i princip vilket jobb som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, är alla lika bra så backar alla rejken in the long run å då är det lotto om vem som plussar å vem som backar.

 

Menar du att den som går in med förhoppningen att kunna bli en bra spelare, pluggar hårt och nöter hundratusentals händer i lärosyfte. Lär av duktigare spelare osv (ni fattar poängen), inte kommer ha rejäl edge mot average-liraren en braaa stund framöver?!

 

Just eftersom turmomentet finns i (enskilda, isolerade) pokerspel (potter) så attraherar det herr och fru trisslott, eller FredagEfterKrogenPelle, vilket gör att vi inte kommer att tappa alltför mycket fisk i poolen. Med typ schack vore det svårare. Efter 10'000 spelade spel och kanske 3 vunna, så fattar fisken att "det här e nog inget för mig".

 

Gå in för å bli bra - det lönar sig! (duh)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...