Gå till innehåll

NL500, AK i stor pott utan träff på flop


Recommended Posts

Har spelat ett tag på bordet. Min image är typ 25/18/3.

 

Mars 13 är den stora fisken. Loose passiv calling station. Han har synat allt pre och på flopp men ofta vikt river. Han har haft lite tur och plockade mig på 300 i en pott där han träffade med 45 mot min AJ med 447Jx. Jag spelade den handen rätt dåligt.

 

Överlag har jag inte bluffat honom utan bara bettat igenom solida händer. Har inte haft någon showdown när jag bettat hårt utan han har vikt på turn eller river. De gånger vi haft showdown har jag i princip checkat ner mot honom o vinstfördelningen varit jämnt med liten fördel mot mig.

 

Mars13 var på tilt förut men kan ha lugnat ner sig då han tagit några pottar.

 

 

** Game ID 1592321220 starting - 2007-09-04 02:11:24

** Iolana [Hold 'em] (2.50|5.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- GIFMEPOT sitting in seat 1 with $467.13 [Dealer]

- mars13 sitting in seat 2 with $1386.05

- PaidDay sitting in seat 3 with $411.20

- Supertequila sitting in seat 4 with $629.74

- donkeyride sitting in seat 5 with $510.00

- acehole1987 sitting in seat 6 with $652.75

 

mars13 posted the small blind - $2.50

PaidDay posted the big blind - $5.00

 

** Dealing card to Supertequila: Ace of Spades, King of Hearts

Supertequila called - $5.00 (Gifmepot har vart superaggro pre, försöker med en limpraise)

donkeyride called - $5.00

acehole1987 folded

GIFMEPOT raised - $28.00

mars13 called - $28.00

PaidDay called - $28.00

Supertequila raised - $155.00

donkeyride folded

GIFMEPOT folded

mars13 called - $155.00

PaidDay folded

 

** Dealing the flop: 7 of Spades, 10 of Diamonds, Jack of Clubs

mars13 checked

Supertequila ?????????? Har 475 kvar, potten är 371.

Finns väl inget annat än push? Jag bör leda mot Fi.s HD med tanke på hans spelstil? Dessutom är ju potten så stor att en bluff borde va på sin plats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Push eller beta och syna allin, det är ju ändå en rätt ok flop där du har en hel del outs mot de flesta händer dessutom kan du ju ha bästa handen.

 

Checka och bli bortbluffad på turn är ju inget roligt alternativt att det blir nercheckat och du får se fi vinna med 44 eller något är ju lika surt. Så som fi spelat blir iaf jag stackad här om han har något bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Många löspassiva går på total ap-tilt när potten har blivit stor pre. Tror han kan hitta syner med J, T eller pp här och han kommer ofta bara folda om vi redan leder. Checka bara ner och hoppas vinna UI eller förbättra handen och värdebetta.

 

Edit: tror ni fi kommer betta ut sämre på turn? eventuellt KQ då, annars tror jag ej det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bör leda mot Fi.s HD med tanke på hans spelstil?

 

Det här borde ju vara tämligen irrelevant, om vi inte försöker derivera fram hur stor andel av hans HD som synar en push med hjälp av vår egen handstyrka.

 

Om nu mars13 är en passiv calling station så är väl check bakom i detta läge naturligt?

 

Tror väl snarare tvärtom. Är han LP så har han ju kommit hit med en hel del händer som inte kan syna en push. En TAG kommer väl hit med typ noll händer som tänkt folda en sån här flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker xlars har förklarat det bra.

Du har överreppat handen oxo och många löspassiva kan syna i princip hur mycket som helst preflop bara för att floppa nöt och när de inte gör det kan tom de faktiskt vika om de bara träffar mediokert, typ om han skulle ha AT eller nåt sånt här.

 

Hade han varit tightpassiv hade jag gillat check för då hade han oftast haft set/överpar alt. AK i det här läget och då är det bättre ta gratiskort än att försöka bluffa någon som aldrig kommer folda iaf. Nu kan han ha lite vad som helst och skulle vara katastrof att låta honom checka ner nämnda 44, 55, 76 eller nåt sånt som han annars kommer folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här pushar jag i princip alltid. Speciellt mot en löspassiv fisk. Fi har din hand som stark förmodligen och hans hand kan vara en ganska bred range iom att du säger att han gärna synar pre. Det e många händer man inte vill syna en AI som fi har. Just med tanke på ditt preflop spel och att du spelar ganska TAG. Tycker det är given push.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror väl snarare tvärtom. Är han LP så har han ju kommit hit med en hel del händer som inte kan syna en push. En TAG kommer väl hit med typ noll händer som tänkt folda en sån här flopp.

 

Jag håller med dig när det gäller "loose-passive". Men "calling station" talar väl för check nu när vi har en så pass bra draghand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker preflop-spelet skriker fiskens vis att spela AA, så om du tror du kan reppa det så är det väl ett bra spel.

 

Min erfarenhet är att det finns många envisa pocketpar som synar reraisen för att träffa set (även om de inte ens har implicita odds), samt så klart gamblande höga kort. Oavsett får du väl fullfölja din linje nu och ge FI det svåra beslutet. Push, och visst, fi kommer givetvis bara syna när han har dig slagen men ambitionen är ju som tidigare antytt att plocka potten här och nu. Vid syn så har du allt från 10 outs till i värsta fall 4. 99 och sämre kan ju inte syna din push i alla fall.

 

Ponera att du checkar och träffar A eller K och fi helt plötsligt ställer. Då är det du som får det jobbiga beslutet. No thanks.

 

EDIT - Såg nu att det var NL500 och jag vet inte riktigt hur motståndet är här, men på NL200 är det inte helt ovanligt preflop-spel med AA. NL400 skymtar jag det ibland. Så ja, ni får väl ta det med en nypa salt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som gillar preflop; vad limpar ni för andra händer UTG och hur ser ration ut mellan de svaga och starka? Själv tycker jag mest bara det känns så jävla ovärt att behöva limpa semibra, raisedugliga händer ibland, bara för att nån gång då och då få limpreraisa sina riktigt starka händer (som oftast även om man bortser från balansaspekten är en ganska dålig idé).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

preflop är standard och bra spelat, det är inte ens nära. jag förstår inte alls hur man kan hata preflopspelet. En knapp som älskar att höja mot limpers och en loose passiv donk i BB ( och SB synar också fast han har vi ingen info på).

 

Lite knepigt flopläge. Jag betar nog och synar en allin. pushar inte därför jag vill inte skrämma bort händer som vi har krossade, KQ och AQ tex. ...Fast å andra sidan så om vi bettar 1/3 pot eller nåt så kanske han får för sig att syna underpar och liknande som han hade foldat annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som gillar preflop; vad limpar ni för andra händer UTG och hur ser ration ut mellan de svaga och starka? Själv tycker jag mest bara det känns så jävla ovärt att behöva limpa semibra, raisedugliga händer ibland, bara för att nån gång då och då få limpreraisa sina riktigt starka händer (som oftast även om man bortser från balansaspekten är en ganska dålig idé).

 

Håller helt med här, och vad sen Townsend föreslagit är nog rätt svårt att tillämpa på ett vettigt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni som gillar preflop; vad limpar ni för andra händer UTG och hur ser ration ut mellan de svaga och starka? Själv tycker jag mest bara det känns så jävla ovärt att behöva limpa semibra, raisedugliga händer ibland, bara för att nån gång då och då få limpreraisa sina riktigt starka händer (som oftast även om man bortser från balansaspekten är en ganska dålig idé).

I handen i fråga handlar det om att utnyttja en dålig spelare, inte att spela ett balansmässigt perfekt spel. Sen kan man förstås tycka vad man vill om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...