Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Softish, se det inte som en diss när folk påpekar att du antagligen borde gå ner i nivå, oavsett hur de lägger fram det. 2/4€ är ändå rätt högt och det är verkligen ingen skam att kliva ner en nivå eller två. Vad jag förstått av dina tidigare inlägg har du verkligen inte rulle för 2/4€ heller.

Postad

VAKNA! NU!!

Jag antar att du inte har i närheten av dom 16-20k som du borde sitta på för att spela nl400.

Gå ner till nl50 nu, annars kommer du vara gul om en vecka. Jag har gjort dom där misstagen så många gånger innan jag förstod hur det ligger till.

Tänk noga på det jag säger innan du sätter dig för nästa session så kanske du slipper en massa ångest.

Postad
VAKNA! NU!!

Jag antar att du inte har i närheten av dom 16-20k som du borde sitta på för att spela nl400.

Gå ner till nl50 nu, annars kommer du vara gul om en vecka. Jag har gjort dom där misstagen så många gånger innan jag förstod hur det ligger till.

Tänk noga på det jag säger innan du sätter dig för nästa session så kanske du slipper en massa ångest.

Men det är ju manligt att överspela sin bankrulle! ;-)

Postad

Ja bruk spel bra vid 2/4-borde men hä ä ju dä här mä bankrullä! ;-). Sitt ja vid 0.50/1 så lär de ju ta ett år att få ihop 12000 euro (enligt 3000 x 1bb principen). På 1/2 känns de int bra.

Postad
Eh, vem säger att han spelar proffesionellt? Om han t ex sätter in 3-4000 varje gång lönen kommer och spelar 2-4 för det så har han väl lika stor rätt att ställa frågor här om den nivån som någon som grindar 2-4.

En katt har talat!

Med tanke på alla svar i trådarna är Softy dessutom framgångsrikare än de flesta skribenter. Fortsätt skriva. Jag vill ha mer!

CaffeineCat.jpg

Postad
Eh, vem säger att han spelar proffesionellt? Om han t ex sätter in 3-4000 varje gång lönen kommer och spelar 2-4 för det så har han väl lika stor rätt att ställa frågor här om den nivån som någon som grindar 2-4.

Han får gärna ställa frågor om 50/100 för min del, men jag lovar dig att det är till hans egen fördel att folk påpekar att han kommer att gula.

Postad
Han får gärna ställa frågor om 50/100 för min del, men jag lovar dig att det är till hans egen fördel att folk påpekar att han kommer att gula.

Konstigt att prata om bankrullekrav och att gula om någon som spelar förlorande poker för skojs skull.

Säger inte att OP är det, men att det är konstigt att alla som postar utgår från att han är en proffessionell grinder.

Postad
Ja bruk spel bra vid 2/4-borde men hä ä ju dä här mä bankrullä! ;-). Sitt ja vid 0.50/1 så lär de ju ta ett år att få ihop 12000 euro (enligt 3000 x 1bb principen). På 1/2 känns de int bra.

Om man räknar lite optimistiskt.

Om man spelar €0,5-1, 10 bord, snittar 5PTBB/100 händer och spelar 2 000 händer om dagen vinner man:

5PTBB=€10

10€*10 bord=€100

2000/100=20

€100*20= €2000

€12000/€2000=6

Alltså sex dagar, under en vecka! Sen kan man ju räkna in hyffsat med rakeback/bonus också.

Postad
Konstigt att prata om bankrullekrav och att gula om någon som spelar förlorande poker för skojs skull.

Säger inte att OP är det, men att det är konstigt att alla som postar utgår från att han är en proffessionell grinder.

De har väl läst hans andra trådar, där det är väldigt tydligt att han inte spelar förlorande poker för skojs skull.

Tycker du vi knackar på akvariet? Forumet är väl ändå till för att ges råd på.

Postad
De har väl läst hans andra trådar, där det är väldigt tydligt att han inte spelar förlorande poker för skojs skull.

Tycker du vi knackar på akvariet? Forumet är väl ändå till för att ges råd på.

Men herregud. Nu fick du det jag skrev att betyda exakt tvärtom mot det jag menade.

Jag tyckte att folk skulle svara på hans fråga i orginalposten istället för att börja tjata om bankrullekrav som ändå bara är aktuellt för typ 3% av forumets medlemmar.