Gå till innehåll

Regulars på SVS?


Tottyville

Recommended Posts

  • Svars 747
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Intressant att snacka om 2.5/5 grinder. Tycker med Xarsion kan tilta loss rejält. Har annars problem med smekt. Vad tycker ni om HadUonTurn?

 

smekt är en listig jävel :D Haduonturn e ju en riktig fisk.

 

Någon som mött han med det roliga fisktecknet? ska visst vara bathmiljonär på sin poker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
heja 249 händer. Smekt är en kass donk som betalar de nitigaste regsen 200bb med TPNK.

 

ah lägg ner det där snacket!

 

hade jag varit så dålig/förlorande spelare hade jag lagt ner för länge sedan.

 

faktum är det är oftast nitsen som betalar av mig gång på gång.

 

kan du inte posta ditt nick ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöter mest fr men också donerat också av ett och annat inköp SH, nån fi härsom har stats på mej? annvänder inte PT lr liknande själv nämligen och skulle villa veta hur risigt jag ligger till!

 

Det skulle underlätta, själv har jag bara en 15k händer men det finns ju fler

 

Edit fick syn på din dagbok

En tomte till som vill berätta för omvälden hur duktig han är?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle underlätta, själv har jag bara en 15k händer men det finns ju fler

 

Edit fick syn på din dagbok

En tomte till som vill berätta för omvälden hur duktig han är?

 

 

 

Jag plussar bra turrar och FR men donerar sönder SH, och dom flesta i den här tråden rör sig runt 5/10-10/20 SH och där har det gått dåligt.

 

 

Skulle villa ha stats från dom spelarna, inte braga om nån fisk klonk i en turboturre!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöter mest fr men också donerat också av ett och annat inköp SH, nån fi härsom har stats på mej? annvänder inte PT lr liknande själv nämligen och skulle villa veta hur risigt jag ligger till!

 

450 händer fullring 2,5/5

32/10/2

 

90 händer fullring 5/10

34/13/1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

450 händer fullring 2,5/5

32/10/2

 

90 händer fullring 5/10

34/13/1

 

 

 

Du och jag lirade ju för 2-3 månader sen dock, ändrat mitt spel mkt från det + att det var SH jag undrade aike men tack endå ;)..

 

 

Hur fungerar dom statsen? vad betyder siffrorna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och jag lirade ju för 2-3 månader sen dock, ändrat mitt spel mkt från det + att det var SH jag undrade aike men tack endå ;)..

 

 

Hur fungerar dom statsen? vad betyder siffrorna?

 

Jo, jag såg det när jag hade postat:-)

 

Att du i dessa händerna såg floppen drygt 30 procent av gångerna exklusive de gånger du checkade på stora mörken. Så totalt lär du väl ha sett den kanske 40 procent av händerna.

 

Andra siffran är hur ofta du höjer pre.

 

Sista siffran är din aggressionsfaktor. Beräknas på hur ofta man höjer pre, betar och reraisar postflopp. Idealet sägs att den ska vara mellan 2-3. (Det gäller kanske dock i första hand limit. Många av shorthandslirarna som har dagböcker här ligger ofta på 4+. I fullring är det ganska få i mina databaser som ligger över 2 ens.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och jag lirade ju för 2-3 månader sen dock, ändrat mitt spel mkt från det + att det var SH jag undrade aike men tack endå ;)..

 

 

Hur fungerar dom statsen? vad betyder siffrorna?

 

Det där är riktigt fiskiga stats. Du limpar en massa pre istället för att höja och du är passiv postflop.

 

Ska du spela så där många händer rekommenderar jag att du höjer de flesta händerna istället för att limpa, men då måste du bli betydligt aggressivare efter floppen för att inte blöda pengar. Eftersom det är svårt att gå från en löspassiv spelstil till en lösaggressiv rekommenderar jag att du först börjar med ett mer tightaggressivt spel.

 

Rekommendationen blir: spela färre händer och spela dem aggressivare både före och efter floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...