Gå till innehåll

Punkrock_kid - 1a plats i MCOP €500 NLT!


-PK-

Recommended Posts

Synd jag inte kan säga detsamma om min igår......spela 2a lag efter olja e fan inte lätt...man liksom ser hur bollen hugger i spåren...

Ah okey :/ Nu menade jag förvisso Liverpools seger över Man Utd idag men bowlingen gick rätt bra för egen del igår också. Spelade min sista match innan flytten till Stockholm och fick ihop 770 iaf. Då ska tilläggas att jag hade ett fruktansvärt spärrspel och en kass förstaserie (155) där jag enbart spelade spärrboll efter att jag trodde att det inte fanns någon bra linje att spela med förstabollen men det löste sig sen och bombade in 236 i andra serien. :-)

 

Spela runt med spärrboll på upptorkade banor är annars min nya grej. Sjuuuukt vad mycket man har att spela på och slagen blir helt larvigt kontrollerade och det känns som att man kan mata i fickan hela tiden. Så nu behöver jag inte vara nervös inför Brännkyrkas förmodade pensionärsprofiler nåt mer :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 480
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ah okey :/ Nu menade jag förvisso Liverpools seger över Man Utd idag men bowlingen gick rätt bra för egen del igår också. Spelade min sista match innan flytten till Stockholm och fick ihop 770 iaf. Då ska tilläggas att jag hade ett fruktansvärt spärrspel och en kass förstaserie (155) där jag enbart spelade spärrboll efter att jag trodde att det inte fanns någon bra linje att spela med förstabollen men det löste sig sen och bombade in 236 i andra serien. :-)

 

Spela runt med spärrboll på upptorkade banor är annars min nya grej. Sjuuuukt vad mycket man har att spela på och slagen blir helt larvigt kontrollerade och det känns som att man kan mata i fickan hela tiden. Så nu behöver jag inte vara nervös inför Brännkyrkas förmodade pensionärsprofiler nåt mer :lol:

 

Efter helgens seriespel i div3 pinigsen kan man konstatera att luften i Motala sporthall inte är direkt gynnsam för oss hårdslående spelare. Det mjuka golvet gör säkerligen sitt till också och gör att fh-plattorna inte får samma stuns i träffen. Sedan speedlimmet förbjöds (och strax därpå även boostringen) har det gamla gardet nabbspelare tagit ett gratiskliv framåt. När sedan även Neubauer-plattorna (och friktionslösa nabb av liknande slag) togs bort från marknaden missgynnades även dessa spelare, och kvar blev då fiskarna som hanterar såväl det offensiva som defensiva spelet men trivs bäst på nån meters djup där de får lägga rejält överpiff i bollen och trycker motståndaren från hörn till hörn för att avsluta med ett hård tryck i fickan.

 

För egen del kan man bara sörja, då hela spelet slagits i stycken av den nya regelboken. De vattenbaserade limmerna har helt tagit udden av loopspelet och blockeringsnabbet som en gång i tiden satte skräck i de mest loopglada spelare har fått bytas ut emot en blek friktionskopia som närmast kan likas vid ett Feint Ox (lol). Den konkava stommen är det enda som är kvar ifrån glansdagarna, men fanérträt börjar slitas i kanterna även där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter helgens seriespel i div3 pinigsen kan man konstatera att luften i Motala sporthall inte är direkt gynnsam för oss hårdslående spelare. Det mjuka golvet gör säkerligen sitt till också och gör att fh-plattorna inte får samma stuns i träffen. Sedan speedlimmet förbjöds (och strax därpå även boostringen) har det gamla gardet nabbspelare tagit ett gratiskliv framåt. När sedan även Neubauer-plattorna (och friktionslösa nabb av liknande slag) togs bort från marknaden missgynnades även dessa spelare, och kvar blev då fiskarna som hanterar såväl det offensiva som defensiva spelet men trivs bäst på nån meters djup där de får lägga rejält överpiff i bollen och trycker motståndaren från hörn till hörn för att avsluta med ett hård tryck i fickan.

 

För egen del kan man bara sörja, då hela spelet slagits i stycken av den nya regelboken. De vattenbaserade limmerna har helt tagit udden av loopspelet och blockeringsnabbet som en gång i tiden satte skräck i de mest loopglada spelare har fått bytas ut emot en blek friktionskopia som närmast kan likas vid ett Feint Ox (lol). Den konkava stommen är det enda som är kvar ifrån glansdagarna, men fanérträt börjar slitas i kanterna även där.

 

 

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter helgens seriespel i div3 pinigsen kan man konstatera att luften i Motala sporthall inte är direkt gynnsam för oss hårdslående spelare. Det mjuka golvet gör säkerligen sitt till också och gör att fh-plattorna inte får samma stuns i träffen. Sedan speedlimmet förbjöds (och strax därpå även boostringen) har det gamla gardet nabbspelare tagit ett gratiskliv framåt. När sedan även Neubauer-plattorna (och friktionslösa nabb av liknande slag) togs bort från marknaden missgynnades även dessa spelare, och kvar blev då fiskarna som hanterar såväl det offensiva som defensiva spelet men trivs bäst på nån meters djup där de får lägga rejält överpiff i bollen och trycker motståndaren från hörn till hörn för att avsluta med ett hård tryck i fickan.

 

För egen del kan man bara sörja, då hela spelet slagits i stycken av den nya regelboken. De vattenbaserade limmerna har helt tagit udden av loopspelet och blockeringsnabbet som en gång i tiden satte skräck i de mest loopglada spelare har fått bytas ut emot en blek friktionskopia som närmast kan likas vid ett Feint Ox (lol). Den konkava stommen är det enda som är kvar ifrån glansdagarna, men fanérträt börjar slitas i kanterna även där.

 

:heart::heart::heart::heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste varit en del som började sin sniffarkarriär inom bordtennisens glansdagar. Det luktade mer lösningsmedel i sporthallarna än de rumänska brunnsystemen som är fyllda av limbarn.

 

Jag avslutade min pingpongkarriär med långnabb och superdeffspel. Inte alltid uppskattat av andra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter helgens seriespel i div3 pinigsen kan man konstatera att luften i Motala sporthall inte är direkt gynnsam för oss hårdslående spelare. Det mjuka golvet gör säkerligen sitt till också och gör att fh-plattorna inte får samma stuns i träffen. Sedan speedlimmet förbjöds (och strax därpå även boostringen) har det gamla gardet nabbspelare tagit ett gratiskliv framåt. När sedan även Neubauer-plattorna (och friktionslösa nabb av liknande slag) togs bort från marknaden missgynnades även dessa spelare, och kvar blev då fiskarna som hanterar såväl det offensiva som defensiva spelet men trivs bäst på nån meters djup där de får lägga rejält överpiff i bollen och trycker motståndaren från hörn till hörn för att avsluta med ett hård tryck i fickan.

 

För egen del kan man bara sörja, då hela spelet slagits i stycken av den nya regelboken. De vattenbaserade limmerna har helt tagit udden av loopspelet och blockeringsnabbet som en gång i tiden satte skräck i de mest loopglada spelare har fått bytas ut emot en blek friktionskopia som närmast kan likas vid ett Feint Ox (lol). Den konkava stommen är det enda som är kvar ifrån glansdagarna, men fanérträt börjar slitas i kanterna även där.

 

Haha! Klockrent!:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, detta är helt sjukt. Jag kommer fan inte igång med packningen på riktigt. Sista dagarna kommer bli heeeelt otroligt stressiga ifall jag ska hinna med allt. Det positiva är att jag har lägenheten ytterligare en månad efter jag flyttat ut så det är ju inte hela världen ifall man inte skulle hinna klart till på Söndag men visst vore det skönt.

 

Istället spenderar man kvällarna med att dricka öl samt kolla fotboll på olearys vilket är trevligt i sig men man kanske borde ta tag i flyttpackningen lite mer:-)

 

Betalade precis en soffa som jag beställt så nu är man självklart jättegul igen. Bara fortsätta grinda på iofs, riktigt stolt över mig själv då jag denna månad spelat 13400 händer på stationära och dessutom ett par sessioner på laptopen. Vet inte riktigt hur jag ligger till resultatmässigt men jag bör vara lite plus iaf.

 

Nu hittade jag ett "thaistroganoff" recept som jag tänkte testa att tillaga. Bör kunna bli fint när jag kryddar den lite med min Total destruction pepper sauce.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, detta är helt sjukt. Jag kommer fan inte igång med packningen på riktigt. Sista dagarna kommer bli heeeelt otroligt stressiga ifall jag ska hinna med allt. Det positiva är att jag har lägenheten ytterligare en månad efter jag flyttat ut så det är ju inte hela världen ifall man inte skulle hinna klart till på Söndag men visst vore det skönt.

 

Istället spenderar man kvällarna med att dricka öl samt kolla fotboll på olearys vilket är trevligt i sig men man kanske borde ta tag i flyttpackningen lite mer:-)

 

Betalade precis en soffa som jag beställt så nu är man självklart jättegul igen. Bara fortsätta grinda på iofs, riktigt stolt över mig själv då jag denna månad spelat 13400 händer på stationära och dessutom ett par sessioner på laptopen. Vet inte riktigt hur jag ligger till resultatmässigt men jag bör vara lite plus iaf.

 

Nu hittade jag ett "thaistroganoff" recept som jag tänkte testa att tillaga. Bör kunna bli fint när jag kryddar den lite med min Total destruction pepper sauce.8-)

 

 

Rofl, stolt ska du vara :)

 

O den klassiska destructionsåsen, underbart :mrgreen: Nöjd med köpet förstår jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

O den klassiska destructionsåsen, underbart :mrgreen: Nöjd med köpet förstår jag?

Haha, ja, det var ju ett riktigt bra köp faktiskt. Väl investerade $5 eller va flaskan kostade :-D

 

sjuk volym! hur orkar du?

Jadu, jag orkar typ inte :shock:

 

Lägg av med entablandet ala Supertequila nu och riv upp 10-talet bord och ös in händer Mr_Jimmy/Staahla/Ferna-style.

Har så jävla svårt att hitta reads samt känna av gameflow osv när jag spelar många bord så därför håller jag mig till ST-style och du ser ju vilka som drar in pengarna. Jag och ST madplussar medan du och Ferna ärkegular.

 

Lycka till med pokern!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I N F L Y T T A D I N A C K A S T R A N D !

 

Igår morse så gick flyttlasset från Finspång upp till Nacka och det har varit ett rent helvete sista dagarna så det är ruggigt skönt att äntligen vara på plats häruppe. Sitter vid köksbordet just nu och kollar ut över Stockholm, lite skillnad från Finspång där det enda jag kunde se från min balkong var en husfasad, ett litet berg och en statoilskylt lite längre bort :-)

 

Har tyvärr inget internet än (förutom tjejens mobila som jag använder just nu) men hoppas att det ska lösa sig senare under dagen. De som bodde här innan mig har tydligen en månads uppsägningstid kvar på sitt internetabbonemang så det ända jag behöver fixa nu är tydligen en ADSL-kontakt till telejacket, precis en sån jag kastade i min flyttstädning, heheheheh, tur att man har Clas Ohlson i närheten!

 

Självklart fruktansvärt stökigt även om vi fått iordning en del grejer. Tjejen är i skolan nu och lär förvänta sig att jag ska slita som ett djur nu tills hon kommer hem men vi får se hur de blir med den saken. En "Sit down" soffa från Mio anländer imorgon vilket blir nice. Sen är det bara en tv-bänk som behövs innan jag ska börja koppla in TV och högtalare, blir nog bra tillslut.

 

Om jag hinner ska jag också senare ikväll dra och snacka med Hammarby om bowlingövergången och ev. så tränar jag med dom imorgon, vi får se.

 

Skönt att det är ny månad förresten, pokern gick så jävla upp och ner under Oktober, får hoppas på en jämnare månad i November. Med den här utsikten vet jag inte riktigt hur det skulle kunna gå fel ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har mycket mycket svårt att se din tjej någon gång i hela sitt liv förvänta sig att du sliter som ett djur :)

Ni matematiker och era klyftiga lines ;-) Men du har väl rätt iofs.

 

Så sant. När är inflyttningsfesterna förresten? Jag har kommit på en grymt bra present.

Vet inte riktigt när det blir. Måste få iordning allting först så gissningsvis blir det någon gång tidigt i December.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...