Gå till innehåll

Dubbelkonton?


jaroiten

Recommended Posts

No hard feelings jennez, right? Skulle f.ö inte blinka två sekunder över att avslöja mitt nick för dig om vi träffades. Kör du på E6an, förbi Varberg, nångång så är du välkommen in på en kaffe.

 

Nej, nej, inga hard feelings alls. Blev bara konfunderad över ditt exempel. Varför tog du inte exempelvis gdaily som exempel? Han är väl snäll för det mesta? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

En lösning på ett läge där man vill vara lite hemlig är väl om man startar en kategori där man har möjlighet att posta anonym. Lite utveckling lär säkert krävas för att möjliggöra funktion.

 

Har du nåt du vill ta upp som känns obekvämt att prata om:

Jag är gift o har legat med en annan.. o den tjejen blev på smällen.

 

Annars vet ja inte om det känns befogat att ha fler konton. Iof kanske PF vill ha fler konton så det ser ut o vara fler här än vad det är ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klipper in lite synpunkter kring dubbla konton som jag framförde i tråden om carlDenStore som tydligen haft flera konton och "peppat" sig själv i sin dagbok där han hamnat i diskussioner kring sin person och sitt spel... Kommentarer om den frågan klippte jag bort.

 

Sakfrågan om multipla konton är dock intressant i sig, även för mig. Jag kan se flera anledningar till att tillåta det men även många exempel på varför det inte ska vara tillåtet. Jag sammaställer därför lite synpunkter med + och - kring multipla konton som min del till just den delen av diskussionen.

 

Multipla konton, + och -

+ Skilda roller hos användare, t.ex. Moderator, Sajtrepresentant, Förtroendevald, Företagare och Privatperson

+ Högre krav på anonymitet, t.ex. Spelberoende, Anmälningar

- Exemplet med CarlDenStore talar för sig själv, att använda flera konton för att försköna sig själv är inte ett lämpligt sätt att använda flera konton

- Regler. När, hur och vem får använda flera konton?

- Kontroll. Om det inte finns bra metoder för att upptäcka och avstyra multipla konton så blir det anarki.

- Risken för "nonsens" äkar enormt!

 

Förslag/Fråga: Går det att till sitt konto skapa fler alias? Det skulle göra livet enklare för PF.nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...