bossbaver Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 ***** Hand 426441116 ***** 10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 31 augusti 2007 22:10:15 Kvällskvist (Vanlig /Turnering ) Plats 1: Flying Ace (70.00) Plats 2: Esprit (2570.00) Plats 3: Poker11 (1100.00) Plats 4: stdavva (4190.00) Plats 5: Josse (1900.00) Plats 6: Hiawhata (1120.00) Plats 7: coppe (1070.00) Plats 8: farivar (1480.00) Plats 9: Tomahawk (1500.00) farivar lägg LM 10.00 Tomahawk lägg SM 20.00 ** Giv ** Flying Ace [N/A, N/A] Esprit [N/A, N/A] Poker11 [N/A, N/A] stdavva [N/A, N/A] Josse [N/A, N/A] Hiawhata [N/A, N/A] coppe [N/A, N/A] farivar [N/A, N/A] Tomahawk [5k, 9k] *** Bet Runda 1 *** Flying Ace All-in 70.00 Esprit Lägg Poker11 Syna 70.00 stdavva Lägg Josse Syna 70.00 Hiawhata Lägg coppe Syna 70.00 farivar Syna 70.00 Tomahawk Syna 70.00 oj, va många som synar, o bara 50 ynka marker till, ne nu trycker vi på syn-knappen... *** Flop(Board): *** : [5s, 4s, 3h] *** Bet Runda 2 *** farivar Passa Tomahawk Passa topparet... woho. Poker11 Passa Josse Passa coppe Passa *** Turn(Board): *** : [5s, 4s, 3h, 9r] "klonk" *** Bet Runda 3 *** farivar Passa Tomahawk Satsa 140.00 bra eller anus ? Poker11 Lägg bra Josse Lägg bra coppe Lägg skönt farivar Syna 140.00 syn, hmm, ok? *** River(Board): *** : [5s, 4s, 3h, 9r, 3s] darn... obra! *** Bet Runda 4 *** farivar Satsa 120.00 wtf... Tomahawk det ligger 820 i potten, och fi har vad? färgen? hur ofta isf.. trissen?... fiskigt att syna turn på isf... vad göra??? hjältesyna eller instafolda? Citera
back Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Mår dåligt av hela handen. Tycker inte om preflop framförallt. Men du måste ju syna 120 i en pott på 820. Förstår inte hur du kan tänka på något annat. EDIT: Förstår inte varför du kallar det hjältesyna. Tycker det är en helt normal syn om man nu föredrar att spela sina händer på det där viset. Citera
bossbaver Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Mår dåligt av hela handen. Tycker inte om preflop framförallt. Men du måste ju syna 120 i en pott på 820. Förstår inte hur du kan tänka på något annat. EDIT: Förstår inte varför du kallar det hjältesyna. Tycker det är en helt normal syn om man nu föredrar att spela sina händer på det där viset. lol, ja PF kan ju diskuteras, men nu var det främst river jag ville mingla om i den här tråden... och jo med tanke på oddsen så bör man väl syna, men hur ofta har FI stege, triss eller färgen här tror ni? Citera
back Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Jag vet inte och jag bryr mig inte för jag vet att det inte är tillräckligt ofta för att du ska kunna folda. Citera
bossbaver Postad 31 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Jag vet inte och jag bryr mig inte för jag vet att det inte är tillräckligt ofta för att du ska kunna folda. för att kunna besitta den kunskapen måste du väl vid nån tidpunkt ha brytt dig om hur ofta FI träffar? men ok, tar det som att synen är given då?.... Citera
Hygglo Postad 31 Augusti , 2007 Rapport Postad 31 Augusti , 2007 Jag tycker inte det var några fel med pre-flop synen, du får jättebra odds och det är en liten del av din stack. Dessutom är en person all in och då brukar folk checka lite oftare, vilket kan hjälpa dig sätta ett drag om du får ett sådant. På turn satsar du för lite tycker jag. Om jag räknat rätt ligger det 420 i potten och du satsar 140. Jag håller med om att oftast behövs det ett mindre bet för att visa de andra att man har något när en person redan är all-in, men jag skulle nog satsa 200-250 här. Med det betet från FI på river kan han ha vad som helst, färg, kåk, stege, triss eller bluff. Folk spelar så konstigt ibland, men när man får såna bra odds måste man syna. Senast idag synade jag på river i en MTT när jag var helt säker på att jag var slagen, men betet var 40 in i en pott som var på 500 och FI bluffade så jag vann potten. Enda gången du inte synar där är om du har för lite kvar i stacken efter en förlust så du måste spara marker, men om jag räknar rätt här har du c:a 1200 kvar om du synar och förlorar, och blindsen ligger på 10/20 så det är en självklar syn. Citera
elit3n- Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Jag tycker inte det var några fel med pre-flop synen, du får jättebra odds och det är en liten del av din stack. Dessutom är en person all in och då brukar folk checka lite oftare, vilket kan hjälpa dig sätta ett drag om du får ett sådant. På turn satsar du för lite tycker jag. Om jag räknat rätt ligger det 420 i potten och du satsar 140. Jag håller med om att oftast behövs det ett mindre bet för att visa de andra att man har något när en person redan är all-in, men jag skulle nog satsa 200-250 här. Med det betet från FI på river kan han ha vad som helst, färg, kåk, stege, triss eller bluff. Folk spelar så konstigt ibland, men när man får såna bra odds måste man syna. Senast idag synade jag på river i en MTT när jag var helt säker på att jag var slagen, men betet var 40 in i en pott som var på 500 och FI bluffade så jag vann potten. Enda gången du inte synar där är om du har för lite kvar i stacken efter en förlust så du måste spara marker, men om jag räknar rätt här har du c:a 1200 kvar om du synar och förlorar, och blindsen ligger på 10/20 så det är en självklar syn. FI sitter ju på 10-10 eller nåt annat klantigt.. du är slagen 100% här tror de e 44,55 men 10-10 somsagt kanske JJ Citera
dekutree Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 FI sitter ju på 10-10 eller nåt annat klantigt.. du är slagen 100% härtror de e 44,55 men 10-10 somsagt kanske JJ TT el JJ synar bara efter så många limpare preflop och shortstacken allin UTG? Var spelar du.. Övrigt: Beta hårdare på turn, men syna 120 i en 800 pot måste ju vara givet.. Citera
Gahlster Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Är man bra på postfloppspelet kan man syna pre här, men tror tyvärr inte att det är något för dig. Du betar på tok för lite när du väl träffar den handen som skulle göra det värt besväret och på river har du allt för goda pottodds. Att en gick all-in preflopp spelar ingen som helst roll i denna handen då det i detta läget spelar noll roll om en spelare råkar åka ut eller hexar(sexdubblar är ju fel ord! =P). Citera
Gäst Postad 3 Oktober , 2007 Rapport Postad 3 Oktober , 2007 Att en gick all-in preflopp spelar ingen som helst roll i denna handen då det i detta läget spelar noll roll om en spelare råkar åka ut eller hexar(sexdubblar är ju fel ord! =P). Det har självklart betydelse eftersom det inte finns någon sidopott att bluffa i. Citera
Gahlster Postad 4 Oktober , 2007 Rapport Postad 4 Oktober , 2007 Det har självklart betydelse eftersom det inte finns någon sidopott att bluffa i. Det har du helt rätt i. Det jag menade var att värdebeta i denna hand är viktigare än att slå ut killen som är all in. Citera
Recommended Posts