jozoa Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Jag har blivit uppväxt och uppfostrad med att man aldrig ska folda ett set, men frågan är om inte alla som påstår det kan gömma sig bakom en sten. Jag påstår nämligen att detta är ett solklart läge där man viker ett set. Motbevisa mig. FI= 16/10/2 på 432 händer ** Game ID 1582489156 starting - 2007-08-29 22:08:36 ** San Sebastian [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - hardtoplease sitting in seat 1 with $98.50 - HERO sitting in seat 2 with $216.08 - nissan300 sitting in seat 3 with $331.74 - Flushyfish sitting in seat 4 with $101.35 [Dealer] - cavaldan sitting in seat 5 with $91.00 - mastaaace sitting in seat 6 with $125.08 cavaldan posted the small blind - $0.50 mastaaace posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , hardtoplease raised - $4.00 HERO called - $4.00 nissan300 called - $4.00 Flushyfish called - $4.00 cavaldan folded mastaaace called - $4.00 ** Dealing the flop: , , mastaaace checked hardtoplease bet - $17.00 HERO called - $17.00 nissan300 folded Flushyfish folded mastaaace went all-in - $122.08 hardtoplease folded HERO Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 calcalcalcalcalcalcalcalcal Syna eftersom du har set. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MR_Jimmy Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Jag har blivit uppväxt och uppfostrad med att man aldrig ska folda ett set, men frågan är om inte alla som påstår det kan gömma sig bakom en sten. Jag påstår nämligen att detta är ett solklart läge där man viker ett set. Motbevisa mig. FI= 16/10/2 på 432 händer ** Game ID 1582489156 starting - 2007-08-29 22:08:36 ** San Sebastian [Hold 'em] (0.50|1.00 No Limit - Cash Game) Real Money - hardtoplease sitting in seat 1 with $98.50 - HERO sitting in seat 2 with $216.08 - nissan300 sitting in seat 3 with $331.74 - Flushyfish sitting in seat 4 with $101.35 [Dealer] - cavaldan sitting in seat 5 with $91.00 - mastaaace sitting in seat 6 with $125.08 cavaldan posted the small blind - $0.50 mastaaace posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , hardtoplease raised - $4.00 HERO called - $4.00 nissan300 called - $4.00 Flushyfish called - $4.00 cavaldan folded mastaaace called - $4.00 ** Dealing the flop: , , mastaaace checked hardtoplease bet - $17.00 HERO called - $17.00 nissan300 folded Flushyfish folded mastaaace went all-in - $122.08 hardtoplease folded HERO Instant call Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Men hörrni grabbar. Vad fan leder jag över mot en sådan fi på en sådan bräda? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Allt utom 66 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
don_sebbe Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 blixtsyn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Allt utom 66 Självklart - om vi utgår ifrån att fi spelar any-two. Men vi måste väl ändå ge honom credit för hans 16/10/2 på knappa 0.5K händer? K6 - föga trolig preflopsyn K2 - se ovan 62 - sen ovan KK - borde trebeta pre Luft - tveksamt från denna fi på denna låga nivå 66 - PLING PLING PLING! You've got mail! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Som sagt, jag vet att många (alla?) säger blixtsyn/instasyn/calcalcalcalca/syna din fisk etc, men jag vill veta VARFÖR förutom anledningen: "du har ju set". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
stroem Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 han spelade handen för han sitter i bb och han får bra odds att dra till K6s eller annan diversehand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 För mej känns det som AK skulle kunna ställa...rätt typiskt en sån grinder att spela AK på det viset???...eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 För mej känns det som AK skulle kunna ställa...rätt typiskt en sån grinder att spela AK på det viset???...eller? Nope, rätt typiskt för en sån att spela 66 sådär dock. Edit. Jag skulle nog synat ändå tyvärr men vi drar ofta mot en out här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Nope, rätt typiskt för en sån att spela 66 sådär dock. Edit. Jag skulle nog synat ändå tyvärr men vi drar ofta mot en out här. Hur hade fi spelat AK då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 ska man lägga set r det ju på en sådan brda eller typ 234. men det ska egentligen vara en limpad pott då. utan read är det tungt läge då det finns många muppar som skulle kunna spela AK såpass dåligt. hans stats indikerar ju som sagt inga 2par heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skalle88 Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 jag synar pga, en enda hand slår oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ripperkof Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Varför skulle han pusha den torra floppen, och få bort alla händer med undantaget underset eller möjligtvis AK? Att FI har AK själv är väl mer troligt, men också ett riktigt dåligt spel isåfall... Instämmer med mgps. Riktigt tungt läge, men jag synar här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
folder Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Hur hade fi spelat AK då? De här är ofta vektajta set-miners. När de blir riktigt aggressiva har de nöten eller nära på. De skickar inte in stacken med TPTK på ofarlig bräda. Med AK skulle jag gissa på syn och omvärdera turn möjligen en rasie 30-50 och oftast 3bet pre. K8s/K2s tror jag han hade lagt pre trotts goda odds med tanken på hur nittiga statsen är. Spelet stämmer bra med 66 och han hoppas någon har AK/AA som de inte kan släppa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 29 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 De här är ofta vektajta set-miners. När de blir riktigt aggressiva har de nöten eller nära på. De skickar inte in stacken med TPTK på ofarlig bräda. Med AK skulle jag gissa på syn och omvärdera turn möjligen en rasie 30-50 och oftast 3bet pre. K8s/K2s tror jag han hade lagt pre trotts goda odds med tanken på hur nittiga statsen är. Spelet stämmer bra med 66 och han hoppas någon har AK/AA som de inte kan släppa. Tack för en bra och mycket logisk förklaring. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 29 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2007 Nope, rätt typiskt för en sån att spela 66 sådär dock. Edit. Jag skulle nog synat ändå tyvärr men vi drar ofta mot en out här. Om vi ofta drar mot en out här, borde det inte vara +EV att folda mot denna nitFI på denna ökentorra bräda? Varför skulle han pusha den torra floppen, och få bort alla händer med undantaget underset eller möjligtvis AK? Att FI har AK själv är väl mer troligt, men också ett riktigt dåligt spel isåfall... Instämmer med mgps. Riktigt tungt läge, men jag synar här. Det känns verkligen som FI spelar katastrofalt oavsett vad han sitter och håller på. Så som jag har uppfattat det så är det ingen som vill "lägga sig med mig"? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
AdslVerbe Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Nåväl, lyssnade du på ditt eller synade du? (nyfiken) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Djens Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Om vi ofta drar mot en out här, borde det inte vara +EV att folda mot denna nitFI på denna ökentorra bräda? Det känns verkligen som FI spelar katastrofalt oavsett vad han sitter och håller på. Så som jag har uppfattat det så är det ingen som vill "lägga sig med mig"? Jodå, jag vill lägga mig där, problemet är bara att jag aldrig kan förmå mig att göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
penix Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Om vi ofta drar mot en out här, borde det inte vara +EV att folda mot denna nitFI på denna ökentorra bräda? Det känns verkligen som FI spelar katastrofalt oavsett vad han sitter och håller på. Så som jag har uppfattat det så är det ingen som vill "lägga sig med mig"? En 16/10 kille trebettar väl inte pre? Även om det ser ganska mörkt ut så skulle jag nog aldrig att få för mig att lägga. Känns som han kan hittat lite blandad skit tillsammans med dåligt spelade kungar här lite då och då så att det nästan blir marginellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
_zed_ Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Tycker hans ställ är dåligt oavsett vad han har här, men folders inlägg ligger nog väldigt nära sanningen. Men - du ska lägga 105 för att vinna typ 280. Det räcker att du vinner varannan gång för att du ska plussa här, och detta kanske blir den gången du förlorar då men jag hade synat utan ett jättenit-read på honom. Att aldrig släppa ett set på en så torr bräda gör ju i alla fall ens beslut lättare när man spelar, vilket annars kanske leder till att man överanalyserar och lägger sig vid fel tillfällen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mgps Postad 30 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Jodå, jag vill lägga mig där, problemet är bara att jag aldrig kan förmå mig att göra det qft Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jozoa Postad 30 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Augusti , 2007 Jodå, jag vill lägga mig där, problemet är bara att jag aldrig kan förmå mig att göra det Verkligen QFT, det var exakt så jag gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts