Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Token, det hela är ganska lätt.

 

 

Du har en tekniskt underlägsen produkt= Du försöker nå folk via "känsla" eller något annat diffust.

 

Du har en tekniskt överlägesen produkt= Du fokuserar på de tekniska nyheterna och vad de kan göra.

 

 

Man kan naturligtvis ha åsikter kring vad som varit bäst, tror Apple haft sin era, om 5-10 år är hypen kring varumärket någorlunda förbi och jag tror konsumenterna mer väljer en produkt som passar deras behov. Sen kommer säkerligen Apple vara en stor spelare även då men den klick som bara köper Apple för att det är coolt/att alla kompisar har det/inte orkat jämföra kommer troligen byta till nåt annat.

 

Sidenote, skulle vilja prata med den som tog beslutet att 4G inte är nåt för Ifån 5.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Token, det hela är ganska lätt.

 

 

Du har en tekniskt underlägsen produkt= Du försöker nå folk via "känsla" eller något annat diffust.

 

Du har en tekniskt överlägesen produkt= Du fokuserar på de tekniska nyheterna och vad de kan göra.

 

 

 

Det där är ju rena tramset och behöver inte alls stämma.

Bara för att du har en överlägsen produkt är det knappast en garanti för att du säljer mer om du fokuserar på produktegenskaperna istället för att fokusera på att visa hur och till vad kunden ska använda produkten (som apple gör).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Token, det hela är ganska lätt.

 

 

Du har en tekniskt underlägsen produkt= Du försöker nå folk via "känsla" eller något annat diffust.

 

Du har en tekniskt överlägesen produkt= Du fokuserar på de tekniska nyheterna och vad de kan göra.

 

 

Man kan naturligtvis ha åsikter kring vad som varit bäst, tror Apple haft sin era, om 5-10 år är hypen kring varumärket någorlunda förbi och jag tror konsumenterna mer väljer en produkt som passar deras behov. Sen kommer säkerligen Apple vara en stor spelare även då men den klick som bara köper Apple för att det är coolt/att alla kompisar har det/inte orkat jämföra kommer troligen byta till nåt annat.

 

Sidenote, skulle vilja prata med den som tog beslutet att 4G inte är nåt för Ifån 5.

 

du har hittat tillbaka efter alla dina felaktiga gissningar om iphone senast. visst iphone är 1år gammal så den är inte top of the line, men så slö var den inte som du sa:

iphone-5-benchmark.jpg

49989.png

batterylifeh264.png

50958.png

iphone-5-anandtech-benchmark-test-12.jpg

 

etc.

 

har ni brist på underkläder?

All items on Silk Road have been discounted up to 10% and more. Click here for details!

 

As most of you are aware, Silk Road has been under a denial of service (DoS) attack for the last few days with the site being virtually inaccessible for about 36 hours. This was the most sophisticated attack we've seen in the history of the site by far. I want to thank my team, and several volunteers from the community who quickly came to my aid and provided excellent support. You know who you are :) Ironically, I would also like to thank the attacker. "What doesn't kill you only makes you stronger" couldn't be more true here. We were forced to rethink our entire security system and configuration and are substantially more robust and hardened for having gone through this. I have zero respect for the attacker's tactics, but I have huge respect for his intellect, giving me confidence that we can and will overcome any future technology-based attacks on Silk Road.

 

I want to mark this victory as a milestone in the ongoing story of our market by doing two things. One, we'll be having a sale effective immediately until midnight (UTC) on the 27th. All items on the site are commission free. I encourage any vendors who wish to join me in this to mark down their listings as much as they can.

 

I am also publishing a document that is very important to me, the Silk Road Charter. It has been a work in progress for a very long time, and I am at last ready to share it with all of you. It has guided many incredibly difficult decisions I've had to make along the way and will continue to do so hopefully for years to come. Hopefully many of you can identify with and find inspiration in it. Here's the link:

 

silkroadvb5piz3r.onion/silkroad/charter

 

Your faithful servant,

Dread Pirate Roberts

 

bitcoinstad i tyskland:

http://www.guardian.co.uk/technology/video/2013/apr/26/bitcoin-currency-moves-offline-berlin-video

 

ebay :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo, tänkte bara fråga om någon vet hur man växlar euro till kronor billigast om man har det i kontanter? Har ungefär 10k euro jag vill växla in så blir dyrt om det är mycket avgifter. Annars att få in det på ett bankkonto eller liknande skulle också vara okey om det sedan blev kronor.

 

Sedan undrar jag vad folk tycker om 5 dagars arbetsvecka 8h/dag och 4-5 veckor semester. Är det något ni kommer försöka hålla er till i framtiden eller har ni andra planer? Själv tycker jag det känns dumt och mervärdet av att tjäna mer än 25kkr är inte värt mer arbetsdagar, tycker 3 dagar arbete i veckan/4 dagar med 6h varje dag känns lagom optimalt. Är det bara för att alla alltid gjort det som 40h/vecka är standard eller tycker verkligen folk det är optimalt, känns som förlegat tankesätt från 50-80 talet där man kanske faktiskt behövde arbeta så mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om arbetstid.

Jag gillar mitt jobb, men jag gillar även att spendera tid med min familj.

Jag har de senaste åren tagit semestrar/föräldraledighet som i stort sett följt ungarnas lidighet från skolan. Jag har även periodvis gått ned i arbetstid för att spendera tid med barnen.

 

Det sagt så tror jag att det är svårt att hitta jobb där man kan plocka ut 25k/månad för tre arbetsdagar i veckan, visst timlönerna finns men de som har dem tenderar att jobba mer.

 

Jag skulle inte ha något emot kortare semestrar under förutsättning att ungarna gick i skolan när jag jobbade.

Arbetsdagarnas längd, eller rättare sagt tiden man inte kan spendera med familjen påverkas ju även av resor till/från arbetet och möjligheter att jobba hemifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om arbetstid.

Jag gillar mitt jobb, men jag gillar även att spendera tid med min familj.

Jag har de senaste åren tagit semestrar/föräldraledighet som i stort sett följt ungarnas lidighet från skolan. Jag har även periodvis gått ned i arbetstid för att spendera tid med barnen.

 

Det sagt så tror jag att det är svårt att hitta jobb där man kan plocka ut 25k/månad för tre arbetsdagar i veckan, visst timlönerna finns men de som har dem tenderar att jobba mer.

 

Jag skulle inte ha något emot kortare semestrar under förutsättning att ungarna gick i skolan när jag jobbade.

Arbetsdagarnas längd, eller rättare sagt tiden man inte kan spendera med familjen påverkas ju även av resor till/från arbetet och möjligheter att jobba hemifrån.

Angående arbetstid kontra ledighet så, om jag inte är helt felunderättad, så lagstiftade man om en sänkning av antalet arbetstimmar per vecka i Frankrike för några år sedan. Men på franskt manér gjorde många fackföreningar om på det beslutet i de kollektiva avtalen. Resultatet blev då att folk fortsatte jobba full arbetsvecka och istället fick fler semesterveckor. Så vissa yrkesgrupper har då upp emot 11 veckors årlig semester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I avtalen vi skriver med våra anställda är det 30h per vecka. Utöver det så har de 30 dagar betald semester per år och en supergenerös flextid.

 

Produktivt så åstadkommer vi t.om. mer eller lika mycket beroende hur man ser på det. Kanske lite svårt att mäta med den tillväxt vi har men vi har inte tappat sedan vi gick ner på 30h, utan tillväxten har fortsatt konstant. Våra utvecklare hinner med lika många fakturerbara timmar som förut. Våra säljare fortsätter i samma takt som innan. Sedan kan det absolut vara så att personalen kanske blivit varmare i kläderna och så med. Men jag vill ju gärna tro att min idé med 30h veckor är anledningen till att folk mår bättre och är mer produktiva :)

 

Och till skillnad från många andra arbetsplatser så trotts 30h så har våra anställda en lön som motsvarar 40h hos konkurrenter till oss. Så det handlar aldrig om att personalen går ner i lön.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I avtalen vi skriver med våra anställda är det 30h per vecka. Utöver det så har de 30 dagar betald semester per år och en supergenerös flextid.

 

Produktivt så åstadkommer vi t.om. mer eller lika mycket beroende hur man ser på det. Kanske lite svårt att mäta med den tillväxt vi har men vi har inte tappat sedan vi gick ner på 30h, utan tillväxten har fortsatt konstant. Våra utvecklare hinner med lika många fakturerbara timmar som förut. Våra säljare fortsätter i samma takt som innan. Sedan kan det absolut vara så att personalen kanske blivit varmare i kläderna och så med. Men jag vill ju gärna tro att min idé med 30h veckor är anledningen till att folk mår bättre och är mer produktiva :)

 

Och till skillnad från många andra arbetsplatser så trotts 30h så har våra anställda en lön som motsvarar 40h hos konkurrenter till oss. Så det handlar aldrig om att personalen går ner i lön.

Känns ju jäkligt mycket vettigare att jobba effektivt i 30 timmar per vecka än att tillbringa de sista tio timmarna vid kaffemaskinen, på polarens kontor, på nätet osv. bara för att få tiden till att gå.

 

Sen funkar det ju antagligen inte för alla yrken tyvärr. En arbetare på bandet vars arbetstakt i mångt och mycket styrs av hastigheten som de tilldelade arbetsuppgifterna matas fram på har nog svårt att producera lika mycket på 75% av tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju rena tramset och behöver inte alls stämma.

Bara för att du har en överlägsen produkt är det knappast en garanti för att du säljer mer om du fokuserar på produktegenskaperna istället för att fokusera på att visa hur och till vad kunden ska använda produkten (som apple gör).

 

Var ju inte riktigt det jag skrev heller...

 

Men den "lätta" vägen när man ska fundera på vad reklamen ska handla om när man har bättre teknik blir ju att just fokusera på detta. Marknadsledaren däremot gör oftare rätt i att fokusera på känsla.

 

BMW kontra random konkurrent är ett perfekt exempel på detta, när japaner pratar om back-kamera och wifi i bilen pratar BMW känslobil och körglädje.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I could not disagree more. På något sätt har du misslyckats med att inse vad branding/varumärke är (och/eller hur det applicerar här).

 

Förklara själv hur du ser på det så får vi se om du har en bättre bild av det.

 

Notera också att jag inte skrivit facit, bara menat att marknadsledaren oftare kan unna sig att sväva iväg på en känsla. Något som underdogen inte kan komma undan med lika lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

värt att läsa Matrevolutionen om man inte är helt tappad bakom en vagn angående kost? Eller är det mest massa svammel och tveksamma argument?

 

 

Also, nån som hänger på the deep web? Såg att man kan köpa sig en hitman där. :)

 

se hans föreläsning och se hur oöppen för hans budskap du är.

 

i boken smakar smaskar han på rätt duktigt om insulin-hypotesen som kanske inte är en exakt modell över hur allt funkar. men råden han ger hjälper många sjuka att bli friska och det är väl det viktiga. man får ta råden för i vilket sammanhang de kom. diskussionen har ändrat sig en hel del sedan dess(förutom hos läkarkåren då) och allt snack om att mättat fett är farligt har tonats ned sedan dess. och även Eenfeldt har lärt sig från debatterna som varit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visste inte att silk road hörde till deep web.

Frågan är om dessa hitmans är legit? Mycket möjligt?

 

nog stor risk för scams. inte direkt så att man kan klaga efteråt. var någon tidning som försökte se hur långt de kunde gå med en hit, men rann väl ut i sanden när deras hitman vägrade träffa dem irl. läskigt som fan iaf. men det problemet har ju pengar också, enda skillnaden är att bitcoin är mycket smidigare så man slipper krångla så mycket för att vara "anonym".

 

 

när jag blir rik på mina bitcoins ska jag köpa ett sånt här hotell och bjuda in alla trevliga människor:

http://www.soneva.com/soneva-kiri/home

https://www.google.se/search?q=Soneva+Kiri+resort&aq=f&um=1&ie=UTF-8&hl=en&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=ICh8UeyvDaX64QTy8oG4Dg&biw=1232&bih=743&sei=ISh8UbXwIeOJ4ASR6YHgAQ

 

sjukt nice

 

 

loldiabeteskost:

Bild02.jpg

:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...