Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

bilsnack; ja... golfen är som JAG ser det en prisvärd bil, man får en bil som e hyfsad på allt för ett bra pris samtidigt som den behåller lite kvalitetskänsla.

 

Ser inte Audi A3 som särskilt öveprisad heller, det är ju en Audi... Men baller? nej till båda. Audi TT är mer baller än A3 eftersom den är just dyrare, mindre, och sämre som du sa. Att söka perfekt bil prestanda/pris etc är ju inte baller :)

 

Exempel, Subaru Impreza GT -99 etc då den kom var typ det häftigaste du kunde få i prestanda väg för det priset, ca 220k sek. Att lägga 220k sek på en bil, som subarun som faktiskt fungerar som bruksbil också är inte baller hur du än ser det. Att lägga 480k för en sprillans ny Evo6'a på den tiden -99 eller vad den gick på, för marginellt snabbare bil... (4,6 0-100 mot för 4,9) och liknande vägegenskaper etc - detta i original utföranden då som dessutom var helt horribel till vardags... skramlig, sämre kvalitetskänslan än imprezan etc.. men mkt dyrare.

 

Såg jag en Evo6'a och en Impreza rulla förbi samtidigt, så ansåg jag ju evon som mer baller alla gånger för att det var ju ett osmartare köp. (exempelvis att köpa imprezan, mappa om den = samma effekt för 150k mindre).

... ska man jaga de bästa dealsen så är man inte baller, hur man än gör imo.

Som någon sa, att vara baller ska man köpa något dyrt eller sjukt onödigt, helst båda.

 

Sorry för hijack ;)

 

exempel2: Golf vs Renault Clio, Clio sopar i regel rent i alla biltester och anses som den bästa småbilen overall. Överlägsen i säkerhetstesten, bra kvalitet, bränsesnål som sjutton och om man någonsin behöver byta, billiga reservdelar.

men är den baller? Nej verkligen inte.. där sopar Golfen till Clio totalt, men varför? Lite större motor och väldigt mkt dyrare(relativt då) är allt den har att komma med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

On Topic:

 

Audi A5 vs BMW 330

Audi S5 vs BMW M3

Porsche 911 Turbo vs Ferrari Modena (båda är väl runt samma pris?)

Sporthoj vs Glidarhoj/chopper

 

om det är en audi med 2.0tfsi eller 3.0tdi så a5an. turbo går att chippa till 330prestanda och jävligt skön bil att köra. E90 är lite klumpig imo. 335an däremot verkar vara en riktigt nötmodell om man gillar snabba bilar. cab så föredrar jag bmwn också. men som coupe vinner audi. men stör mig på att baksätet i A5an är så värdelöst trots att bilen är så lång.

M3, fet prestanda.

ferrari

sportho. jag kuggade för övrigt teoriprovet för mc vilket säkert ökat min förväntade livslängd något år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om det är en audi med 2.0tfsi eller 3.0tdi så a5an. turbo går att chippa till 330prestanda och jävligt skön bil att köra. E90 är lite klumpig imo. 335an däremot verkar vara en riktigt nötmodell om man gillar snabba bilar. cab så föredrar jag bmwn också. men som coupe vinner audi. men stör mig på att baksätet i A5an är så värdelöst trots att bilen är så lång.

M3, fet prestanda.

ferrari

sportho. jag kuggade för övrigt teoriprovet för mc vilket säkert ökat min förväntade livslängd något år.

 

jag är barnsligt förtjust i 911 turbo, men ferrari är ju alltid ferrari. Hur man än vrider och vänder på det :/ kugga teoriprov på mc.. how?... teoretiker som du är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag är barnsligt förtjust i 911 turbo, men ferrari är ju alltid ferrari. Hur man än vrider och vänder på det :/ kugga teoriprov på mc.. how?... teoretiker som du är.

 

underskattade nog provet, massa cpfrågor

"hur brett styre får man ha?" - vad fan jag ska inte tillverka dem

"hur många kilo släp får köra med begränsad behörighet A1" - släp wtf?

 

fick massa sådana frågor på provet och gissade fel på alla. hade något poäng under gränsen. teoriprovet för bil hade jag 1fel totalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det fanns en knapp som gjorde att du kände dig lycklig när du tryckte på den. Skulle du sitta framför knappen resten av ditt liv? (Bortse från mat, sömn etc)

 

Det finns en knapp som du kan trycka på obegränsat många gånger under ett dygn, sedan slutar den fungera. Varje gång du trycker sätts det in en miljon kronor på ditt bankkonto samt att en slumpvis vald människa i Afrika dör omedelbart (ingen annan känner till knappen eller ifrågasätter var dina pengar kommer ifrån etc). Hur många gånger skulle du trycka?

 

Ha sex med världens fulaste kvinna eller världens snyggaste man?

 

Hur mycket pengar skulle jag behöva ge dig mot att du aldrig spelar någon form av poker igen?

 

Hur mycket pengar skulle du vilja ha (utöver lönen) för att jobba 60h/vecka på donken i ett år (inga semesterveckor)?

 

Skulle du döda din mor mot att det blir ihållande världsfred?

Skulle du våldta din mor mot att det blir ihållande världsfred?

 

Hur gammal är du?

Längsta förhållandet du haft? Hur gammal var du då?

Har du flickvän nu? Om ja, sedan hur länge?

 

Hur mycket pengar skulle du vilja ha för att gå med på att kastrera dig själv?

 

Hur mycket pengar skulle du vilja ha för att omskära dig själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det finns en knapp som du kan trycka på obegränsat många gånger under ett dygn, sedan slutar den fungera. Varje gång du trycker sätts det in en miljon kronor på ditt bankkonto samt att en slumpvis vald människa i Afrika dör omedelbart (ingen annan känner till knappen eller ifrågasätter var dina pengar kommer ifrån etc). Hur många gånger skulle du trycka?

 

Man är ju dålig om man inte trycker så många gånger man hinner.

 

För en miljon kan man ju rädda livet på ruggigt många fler personer än en om man skulle få dåligt samvete :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det fanns en knapp som gjorde att du kände dig lycklig när du tryckte på den. Skulle du sitta framför knappen resten av ditt liv? (Bortse från mat, sömn etc)

nej, lycka i all ära, men finns annat i livet som ger mening också.

 

Det finns en knapp som du kan trycka på obegränsat många gånger under ett dygn, sedan slutar den fungera. Varje gång du trycker sätts det in en miljon kronor på ditt bankkonto samt att en slumpvis vald människa i Afrika dör omedelbart (ingen annan känner till knappen eller ifrågasätter var dina pengar kommer ifrån etc). Hur många gånger skulle du trycka?

mtp att man kan rädda liv för ca $200 i afrika, så borde jag väl trycka några hundra gånger även om jag var tvungen att ge bort alla pengarna till välgörenhet. men säg 100gånger, sedan hade kanske mitt samvete sagt ifrån.

 

Ha sex med världens fulaste kvinna eller världens snyggaste man?

mannen

 

Hur mycket pengar skulle jag behöva ge dig mot att du aldrig spelar någon form av poker igen?

5Mkr.

 

Hur mycket pengar skulle du vilja ha (utöver lönen) för att jobba 60h/vecka på donken i ett år (inga semesterveckor)?

5Mkr. obs inget magiskt tal, bara råkade bli samma.

 

Skulle du döda din mor mot att det blir ihållande världsfred?

Skulle du våldta din mor mot att det blir ihållande världsfred?

nej. nej.

 

Hur gammal är du?

26år

 

Längsta förhållandet du haft? Hur gammal var du då?

2.5år sa exet på någon fest, jag brukade säga 3år. var väl strax innan 16årsåldern vi blev ihop.

 

Har du flickvän nu? Om ja, sedan hur länge?

nej

 

Hur mycket pengar skulle du vilja ha för att gå med på att kastrera dig själv?

150Mkr.

 

Hur mycket pengar skulle du vilja ha för att omskära dig själv?

20Mkr hos läkare, 40Mkr med egen kniv.

 

är inte helt säker på att 10M extra ger mig överdrivet mycket mer utilityvärde mtp min nuvarande ekonomiska situation så ni kanske tycker siffrorna låter i överkant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man hör dig ofta påstå att många coacher suger (på kända siter som cr/dc/stox osv), vad är det du i allmänhet tkr de "gör fel" och har inte många av de ganska stabila winrates över enorma samples på de nivåer de lär ut?

 

Imo så har man mkt att lära från dessa sidor om man grindar iallafall microstakes och antagligen lowstakes, hur står du dig till detta och finns det någon specifik nivå som du tkr att man bör slopa dessa sajter? eller bör man slopa de helt från början?

 

Blev lite rörigt men hoppas du förstår..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kastrera för 150 Mkr? Du driver med mig? O exakt va ska du göra med pengarna sen, pulla dig själv i rumpan?

 

Oh nej... no price for mothafuckin castration...

 

man kan väl fortfarande ha sex, få orgasm etc. tänker mig typ hank moody i s02 kastrering.

 

Man hör dig ofta påstå att många coacher suger (på kända siter som cr/dc/stox osv), vad är det du i allmänhet tkr de "gör fel" och har inte många av de ganska stabila winrates över enorma samples på de nivåer de lär ut?

 

Imo så har man mkt att lära från dessa sidor om man grindar iallafall microstakes och antagligen lowstakes, hur står du dig till detta och finns det någon specifik nivå som du tkr att man bör slopa dessa sajter? eller bör man slopa de helt från början?

 

Blev lite rörigt men hoppas du förstår..

 

de förstår inte poker. de motiverar sina spel med dåliga resonemang. de gör regelbunde helt värdelösa spel som de inte förstår varför det är dåligt eftersom de har gjort samma spel förut massa gånger.

 

rätt många coacher backar:

http://forumserver.twoplustwo.com/28/internet-poker/worst-winrate-teaching-pro-425587/

sedan är det ju något som är typiskt för onlinespelare att försköna sina grafer, speciellt om ens inkomst beror på vad folk tror att man plussar.

 

jag trodde också man kunde lära sig av dem. såg det mesta som gjordes ett tag. med facit i hand är jag tveksam till om det var ett bra beslut. tror helt enkelt man borde lagt tiden på att antingen grinda eller analysera själv. finns några enskilda filmer jag har sett som var sevärda, men tragla allt som släpps på deucescracked varje vecka är nog slöseri med tid imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser du likadant på böcker?

 

vad heter du på 2p2? (om du vill outa)

 

ett litet kort scenario i ett nl100 fullring cg, hero är bb:

MP1 ($100) - 20/11/1, 350 hands, 3b 8%, ft3b 3 out of 7, 4b 1/7, call 3/7

 

Mp1 öppnar för 3$, foldas till hero som 3bettar till 12$, mp1 callar

 

Flop: 6,8,10

 

Vad är våran linje här, och har vi någon "standard" linje för liknande situationer? Alltså helt enkelt b/f, c/f eller vad som helst.

 

p.s kastrering är helt enkelt att man tar bort testiklarna,någon "lust" borde inte existera och därav förmåga likaså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med 150M skulle jag tro att man kan få sexuell funktion trots icke-fungerande, eller avlägsnade, testiklar. Hela orgasmapparaten påverkas väl bara indirekt av testiklarna, så med lite hormoner, etc så borde man kunna få bånge och utlösning mer eller mindre som vanligt.

 

Antagligen med förhöjd cancerrisk och våldsamma humörsvängningar, men meh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det fanns en knapp som gjorde att du kände dig lycklig när du tryckte på den. Skulle du sitta framför knappen resten av ditt liv? (Bortse från mat, sömn etc)

 

MDMA? Cannabis? Kokain? Amfetamin? Heroin?

 

edit: Kan ju passa på att fråga vad du tycker om droger, hur ofta tar du droger och isåfall vilka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man är ju dålig om man inte trycker så många gånger man hinner.

 

För en miljon kan man ju rädda livet på ruggigt många fler personer än en om man skulle få dåligt samvete :-)

 

Var skulle det extra värdet som du får komma ifrån? Om det bara är en ande som trycker upp nya pengar skapas ju inget nytt värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är frågan om det löser så mycket att rädda liv som kan räddas, ifall bakomliggande problem inte kan lösas.

 

Kände mig bara tvingad att kommentera det där med snygga mannen/fula kvinnan: Finns det seriöst NÅGON här som hellre har sex med 400kgs 60-åriga svettiga herpesvårtkärringen hellre än godtycklig kille? Seriöst, snyggaste killen ligger för mig helt klart på övre kvartilen med folk jag skulle vilja ha sex med, och jag ser mig varken som homo eller bi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahahahah, lever den här brunnen??? So sick

 

props till heltok, helsköna aspergersvar på allt :lol:

 

fråga, aldrig spela poker igen för 5M? det kan man ju inte göra ett skit på liksom. Halvdan lya i sthlm och du är gul igen. Set for life kräver väl 20M och att man investerar det mesta.

 

störtsköna frågor 8-) , mer gayfrågor o skämt pls

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är frågan om det löser så mycket att rädda liv som kan räddas, ifall bakomliggande problem inte kan lösas.

 

Kände mig bara tvingad att kommentera det där med snygga mannen/fula kvinnan: Finns det seriöst NÅGON här som hellre har sex med 400kgs 60-åriga svettiga herpesvårtkärringen hellre än godtycklig kille? Seriöst, snyggaste killen ligger för mig helt klart på övre kvartilen med folk jag skulle vilja ha sex med, och jag ser mig varken som homo eller bi.

 

Om sex med en man innebär att man själv blir penetrerad kommer det aldrig att vara ett alternativ.

Men det betyder ju inte att man vill ha sex med den andra du beskriver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...