Tiggr Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 NL$1000 Fi4 - Button Jag($1000) - CO AsQh Fi1 - UTG Fi2($700) - BB Fi3($1000+) - SB Fi1 (fold), jag (raise) $35, Button (fold), SB (call), BB (call) Flop 7c - Qs - 5c SB (check), BB (bet) $90, jag (raise) $305, SB (fold), BB (all-in) (Min raise är till $305) Fi verkar vara ok spelare det lilla jag har sett har spelat runt 100 händer mot honom och inte märkt något varesig bra eller dåligt. Han har re-raisat mig ett par gånger preflop och jag tror mig kunna utesluta QQ-AA. Inga stats på detta nätverket. Citera
Jerico Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Om du höjer denna flopp ska det ju vara för att du vill spela för stacks, syn dvs. Alternativet är väl att bara syna donken och spela för potkontroll. Citera
Tiggr Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Precis fold här finns ju inte. Även om jag i viss mån givit ut min hand och AQ bör ligga i nedre delen av min HD trots detta pushar FI och borde väl förvänta sig en syn. Floplinjen undrar jag lite över då man kanske gör det lite väl enkelt för KQ,QJ och egentligen bara straffar Axs färgdrag och samtidigt stackar av till set ganska enkelt. Citera
Jerico Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Jo, jag gillar inte detta spel så mycket då man låter fi ta sin coinflip med combo, får din stack med set eller kan folda i lugn och ro med sämre hand. Jag gillar det endast om du ofta gör detta med luft, stål, marginella händer etc. Dvs om ditt spel är väldigt aggro. Citera
Tiggr Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Mjo han visade QJc och min hand stod men känns samtidigt som det var det bästa jag kunde hoppas på. Citera
Recommended Posts