Vegad Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 har tagit ut pengar med check nu, aldrig gjort de förr, ni kanske tycker jag är ett retard nu men jag bara undrar vart man hämtar ut checken när man fått den, är de via sin bank då? vilket blir handelsbanken för min del !?. ngn som orkar förklara ur de funkar ? väldigt tacksam för svar. MVH Citera
Mattie Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Gå till din bank, de löser in checken mot en avgift. Dessutom måste du ha ett belopp på kontot redan som motsvarar checkens värde. Efter cirka en vecka kommer pengarna. Citera
ebisumaru Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Är det inte sjuka avgifter på att lösa in utländska checkar? Citera
Vegad Postad 26 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2007 okej säg att jag tar ut 1000 dollar, så måste jag ha 1000 dollar på mitt konto ? , den fronten är de lungt, men du menar att pengarna kommer om ca 1 vecka efter det att jag varit å lämnat checken hos banken? hur blir de med skatt å de? drar banken de på beloppet? Citera
bossbaver Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 hur blir de med skatt å de? drar banken de på beloppet? skulle jag verkligen inte tippa på... Citera
Mattie Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Är det inte sjuka avgifter på att lösa in utländska checkar? Tror mellan 100-500kr beroende på bank Citera
Mattie Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 okej säg att jag tar ut 1000 dollar, så måste jag ha 1000 dollar på mitt konto ? , den fronten är de lungt, men du menar att pengarna kommer om ca 1 vecka efter det att jag varit å lämnat checken hos banken? hur blir de med skatt å de? drar banken de på beloppet? Korrekt uppfattat på punkt1. Banken kommer däremot aldrig dra någon skatt, eventuell vinstskatt får du själv rapportera vid deklarationen nästa år om pengarna är vunna utanför EU. Citera
Night Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Jag tog ut med check "förr" i tiden. Fick dom alltid direkt hemskickade, ca:3-4 veckor. Kostade mig ingenting att lösa in dom, men det varierar nog från bank till bank.. Citera
PokerStars_Karl Postad 27 Augusti , 2007 Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Hej, Bäst är om man hör med sin bank innan man tar ut med check, eftersom avgiften och antalet dagar banken behöver för att genomföra inlösningen av checken varierar mellan de olika bankerna. Man kan tex. ringa sin bank support för att fråga. Om man tar ut till check är det bäst att ta ut till SEK. Du kan välja valuta, SEK, när du begär uttaget i PokerStars-clienten, eftersom detta troligen är billigast och lättast att lösa in hos din bank. Har du redan begärt en check i USD men hellre vill ha den i SEK, kan du höra av dig till oss så annullerar vi den som redan skickats och skickar en ny. Mvh, Karl PokerStars Support Citera
Vegad Postad 27 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 27 Augusti , 2007 Night du som inte fick betala ngt när du löste ut din check. vilken bank har du? jag har handelsbanken . får väl ringa å kolla upp de då, får jag pengarna direkt i handen när jag löser ut checken?. tack för svaren Citera
Recommended Posts