Gå till innehåll

Check


Vegad

Recommended Posts

har tagit ut pengar med check nu, aldrig gjort de förr, ni kanske tycker jag är ett retard nu men jag bara undrar vart man hämtar ut checken när man fått den, är de via sin bank då? vilket blir handelsbanken för min del !?.

 

ngn som orkar förklara ur de funkar ? väldigt tacksam för svar.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej säg att jag tar ut 1000 dollar, så måste jag ha 1000 dollar på mitt konto ? , den fronten är de lungt, men du menar att pengarna kommer om ca 1 vecka efter det att jag varit å lämnat checken hos banken? hur blir de med skatt å de? drar banken de på beloppet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej säg att jag tar ut 1000 dollar, så måste jag ha 1000 dollar på mitt konto ? , den fronten är de lungt, men du menar att pengarna kommer om ca 1 vecka efter det att jag varit å lämnat checken hos banken? hur blir de med skatt å de? drar banken de på beloppet?

 

Korrekt uppfattat på punkt1. Banken kommer däremot aldrig dra någon skatt, eventuell vinstskatt får du själv rapportera vid deklarationen nästa år om pengarna är vunna utanför EU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Bäst är om man hör med sin bank innan man tar ut med check, eftersom avgiften och antalet dagar banken behöver för att genomföra inlösningen av checken varierar mellan de olika bankerna. Man kan tex. ringa sin bank support för att fråga.

 

Om man tar ut till check är det bäst att ta ut till SEK. Du kan välja valuta, SEK, när du begär uttaget i PokerStars-clienten, eftersom detta troligen är billigast och lättast att lösa in hos din bank.

 

Har du redan begärt en check i USD men hellre vill ha den i SEK, kan du höra av dig till oss så annullerar vi den som redan skickats och skickar en ny.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...