Gå till innehåll

Lås tack!


gibbsson

Recommended Posts

Men det var ju kul att få vara med en stund i 1k turren :rolleyes:

 

Dubblade nästan direkt med KJvs88, spelade väldigt aggro. Plockar upp QQ, höjer standard, en syn och en aggro kille i bb slår om JÄTTE MKT. Jag dunkar all in och han som hade limpat med synar och visar KK. GG WP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 819
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tack! Jepp, dig har jag mött ett par gånger vid borden och har alltid gillat ditt spel. Men vad fan är det för stil att gå och bli en cashgame tomte?:roll:;)

 

Jag gör det bara för att lura turneringsguden. Genom att hålla mig i skuggorna ett tag kring NL100-borden kommer han/hon att glömma att jag finns och därmed kanske jag kan göra comeback med nya nick och normaltur i kåjnflipparna.

 

Testar lyckan så smått ikväll på Boss 100K under superhemligt nick, blir spännande att se hur det går :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till 8eplatsen, hur mycket fick du för besväret? Sjukt schema du kör för ikväll, konsten att inte bli uttråkad när man kör MTT's kanske? :roll: Hur mycket brukar du bränna i inköp till alla turneringar sammanlagt på en vanlig turneringssöndag?

 

 

Tack tack! Fick runt 2k tror jag det var. Det har varit jävligt stressigt ikväll ja:-P

Brukar landa på ca 3.5k under en söndag.

 

 

7 pers kvar i 100k euro på b2b ligger 6a. Då lägger dom in en 20 min paus!

Förlorade precis 99vsAJ för chiplead, men jag har vunnit jävligt många coins innan. 29k i million 24k bodog 13k second

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går fint på stars nu ligger top 10 i second chance

 

Men full tilt är riggat och speciellt gubbar i gula hjälmar!

AjvsA5 flopp J46 turn 7 river 3 sen direkt efter höjer jag med AJ omslag väljer att gå hela vägen med handen och han visar KQ. 10Jx turn A och så var det roliga slut där.

Men nu ska jag jobba in storklonken i second chance!

 

EDIT: Varför skrev jag nått? bluffade så klart bort 60k handen efter och är nu låg som fan

 

Dubblade upp igen men sen tog det stop mot tomten på bordet

 

AcJc utg standardhöjer tomten synar flop KcJxc. C/r all in men han hade hittat Ak och ingen färg slog:( 54 blev det

 

27a bodog, 54a nu, 1xx mulligan, 145a party 300k, ca 500 million, 7 100keuro, 8a 100+9

 

KAN MAN FÅ HÅLLA HELA VÄGEN I NÅN?

Ändå nöjd med spelet och ett helt ok resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej dagboken=)

 

Har inte spelat nått idag, utan jag har vilat och tränat efter en lång söndag.

 

Tänkte lägga mig i soffan och kolla på nån instruktionsvideo från pxfactor eller cardrunners.

Har inte kollat på så många videos än, men gillar pxfactor bäst av det jag har sett.

Där stoppar dom vid intressanta händer och går igenom ordentligt. Såg en sng med Sheets, där han stoppade, tog fram ett program och började räkna på om tex A7s räckte för att ta synen eller inte.

 

Jag använder inga hjälpmedel så som poker office, poker tracker och sngpt eller vad det heter. Har dom på datorn, började lite med poker office men slutade snabbt.

 

Är jag dum i huvudet som inte använder några hjälpmedel, eller har det inte så stor betydelse för en MTT spelare?

Ni på forumet som spelar mtt och sng vilka program använder ni som utveckar/förenklar erat spel?

 

När man spelar många bord samtidigt skulle det inte sitta fel med ett program där jag ser: hur aggro dom är pre, fold för re-raise pre, continue bet. Vilket program är det jag ska lära mig?:-P .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är jag dum i huvudet som inte använder några hjälpmedel, eller har det inte så stor betydelse för en MTT spelare?

Ni på forumet som spelar mtt och sng vilka program använder ni som utveckar/förenklar erat spel?

 

Hjärnan :-)

 

Kanske ICM-program på nätet ibland för någon handanalys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjärnan :-) Kanske ICM-program på nätet ibland för någon handanalys.

 

Det programet brukar jag också använda:-)

 

MOT SM-GULD! Trodde på förhand att IFK skulle få det svårt i Halmstad men icke.

Varit många lägen i år där man haft chansen att haka på täten men inte lyckats. Nu är vi med på allvar! WEEEEEEEEEEEEEE:-D

Matchens gigant: Adam Johansson:!:

 

Inget pokrande idag heller. Kollade lite när njursparven spelade 55r på stars men hans svacka ska tydligen inte brytas. Han lyckades bubbla finalbordet med 88vsKK.

 

Laddade ner SNGEGT, men när jag skulle öppna det fick jag ett felmeddelande. "This software requires the .net framework 2.0 or higher":??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ytterligare en sån där dag då jag spelade bra, kom långt men inte ända fram.

2 finalbord blev det. Primas 45k gtd turre, blev 7a där A10vsKQvs99.

Sen kom jag 5a i 55r, först en jättepott QQvsAA sen A9vsKJ som minst på bordet.

Bubblade finalbordet i 33r på party AAvsA4s:evil:

 

Börjar bli jävligt trött på dessa 5-9 platser. Haft ca 12 finalbord senaste veckorna och 9 av dom har varit 5-9 platser. De 3 som jag har kommit längre i har varit i lite mindre turrar.

Men nu får det va slut på whinet!=)

 

Är riktigt nöjd med spelet just nu, hoppas verkligen det håller i sig till WCOOP om några veckor!

 

Vilken otrolig skillnad det är på prima och stars. Har inte spelat så mkt på prima på ett tag, men ska spelar där lite oftare. Tror jag höjde 20 händer i rad eller nått liknande på prima. Skulle jag höja 3 händer irad på stars kommer det garanterat ett omslag/push. Den som ligger sist på stars har ofta ca 6-10bb. På prima är det alltid några som gnetar sig itm med 1/2 bb eller liknande.

Samma gäller på b2b.

 

Kanske lirar i morgon annars blir nog nästa speldag söndag.:(

 

Snart ny månad, funderar på att börjar anteckna +- varje speldag.

Kan vara lite intressant att se om jag lyckas plussa under WCOOP med alla de inköpen som det blir.

Men som vanligt kommer jag "glömma av" att anteckna några bittra dagar och då faller allt:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag såg AAvA4 handen, den var rättså finurligt spelad av fi där.

 

Jag tycker ActionJeff är rättså överlägsen dom flesta. Han låter och pratar sådär gulligt vänligt som man aldrig blir äcklad över. Jag såg demofilmen av johnnybax och jag ville spy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den som ligger sist på stars har ofta ca 6-10bb. På prima är det alltid några som gnetar sig itm med 1/2 bb eller liknande.

Samma gäller på b2b.

 

HAHA nu satt jag själv med typ 4bb i 100r.. Totalt kortdöd och fega ur med 38 utg med 8 bakom:oops:

Går kasst ikväll, men har några igång kanske vänder det?

 

Jo jag såg AAvA4 handen, den var rättså finurligt spelad av fi där.

 

Jag tycker ActionJeff är rättså överlägsen dom flesta. Han låter och pratar sådär gulligt vänligt som man aldrig blir äcklad över. Jag såg demofilmen av johnnybax och jag ville spy.

 

ActionJeff är riktigt bra, sett två videos med honom. Tycker iof Bax verkar rätt skön.

 

A4 handen är ju inte så svårt att spela när floppen 44K kommer med två spader:-P .

Kul att han limpar utg med A4s sen synar mitt 4x raise från andra pos när jag lämnar 10bb? bakom. Så att kalla hans spel finurligt vet jag inte:shock: tomtigt skulle jag säga:-).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske lite sent men fy fan vad gött i tisdags. Var på plats och kan mycket väl vara min största Blåvittupplevelse live nånsin :D

 

Den segern spelas fortfarande runt i huvudet så det är inte sent;-).

Såg matchen på tv, men ångrar bittert att jag inte åkte ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klonk! Vann 15k rebuy på party. Fick $4400. HU låg jag under med ca 330000 mot 1330000. Dubblade A9vsQ3, sen gjorde jag miniraise KQ, han synar, flop 10J9:) han har AA så dubblar jag igen. Efter det dubblar han upp när jag ställer QJs på 910 brädan och han har J9. Då leder han igen.

Sen höjde han, jag ställde in med 10J han synar med AK 44J flop och jag dubblar igen. Sista handen är Qs6s flop typ 3s5s7d han betar jag slår om han ställer med A7 jag synar och turn är As och river blank:mrgreen:

 

Mitt i denna turneringen var jag tiltad och höjde nästan varje han och betade hejvilt. Men ju längre turren gick desto mer skärpte jag mig och väl vid bubblan satte jag mig upp ur soffan:-P.

WEEEEEEEEE:-D :-D :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...