Poker2007 Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 PokerStars Game #11681960480: Tournament #59273896, $5.00+$0.50 Hold'em No Limit - Level VI (100/200) - 2007/08/25 - 10:24:59 (ET) Table '59273896 1' 9-max Seat #3 is the button Seat 1: HERO (3890 in chips) Seat 3: piloulechien (330 in chips) Seat 4: ricks031 (2350 in chips) Seat 7: Wash'nWear (4180 in chips) Seat 8: Leafs_fan_63 (2750 in chips) ricks031: posts small blind 100 Wash'nWear: posts big blind 200 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO Leafs_fan_63: folds HERO: raises 300 to 500 piloulechien: folds ricks031: folds Wash'nWear: calls 300 *** FLOP *** Wash'nWear: bets 400 Bästa spelet? Citera
Poker2007 Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Bet 1200 Och mot omslag? Citera
Ignatius Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Det blir inte mycket bättre än så här när man stoppar in 1/8 av stacken pre med KTs --> höj Citera
Rebonius Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Och mot omslag? Synar du all in/går all in själv Citera
Poker2007 Postad 25 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Tackar för svaren Citera
fiddski Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 bara att trycka in allt, den floppen få du spela med hela stacken och om han foldar blir du väl inte allt för besviken? Citera
Gahlster Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Bet 1200 Vid syn blir potten 3,5k och vi har 2,2k. Om turn blankar och Fi pushar, får vi inte ett ganska tufft beslut då? Gör vi det inte lite lättare för oss att pusha floppen? Ingen hiskelig överbett, bara 1,5xpott, om jag räknar rätt. Nä, dags att gå och dricka öl. Citera
jog76 Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Här tycker jag att det bästa spelet här är en syn. Anledningen är att du får så bra odds dvs du behöver betala 400 för att vinna 1500, solklar syn . Omslag eller all in finns inte för mig här. Vid ett omslag så kan du bli commitad och om du ställer ja då får du nog bara syn med bättra händer.Om du bara synar så kan du komma undan relativt billigt om turnen visar nåt skrämmselkort. En annan sak som talar mot "all in eller ett omslag" är att det är chippien du möter, därför är det bättre att syna här för att hoppas på färg samt att inte offra allt för mycket. Citera
vetgirig Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Här tycker jag att det bästa spelet här är en syn. Anledningen är att du får så bra odds dvs du behöver betala 400 för att vinna 1500, solklar syn . Man har fått en monsterflopp - en flopp man bör vara benägen och spela för hela sin stack. Man har odds att syna även om FI hade ställt in! Man har 2 T, 3 K och 7 spader + runner runner stegdrag för cirka 13 outs. I praktiken är man i en 50-50 situation givet att Fi träffade A. Eftersom det då redan ligger pengar i potten så är det korrekt att syna även om Fi ställer in direkt. Genom att re-raisa så har man chansen att FI lägger sig och om Fi inte gör det så har man i alla fall 50% chans att vinna handen. Så att få in pengarna eller få FI att lägga sin hand på floppen är det bästa. Problemet med att syna är att om man missar sitt drag så har man sämre odds att syna en stor bet på turn. Detta är urtypen för en hand man vill spela hårt på floppen för att vinna den redan där. Citera
MacDaddy Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 I praktiken är man i en 50-50 situation givet att Fi träffade A. Eftersom det då redan ligger pengar i potten så är det korrekt att syna även om Fi ställer in direkt. Det där är CG lingo. Med tanke på att vi är chipleader mer lr mindre så varför ska vi ta en coinflip. Citera
MacDaddy Postad 25 Augusti , 2007 Rapport Postad 25 Augusti , 2007 Här tycker jag att det bästa spelet här är en syn. Anledningen är att du får så bra odds dvs du behöver betala 400 för att vinna 1500, solklar syn . Det här är rätt viktigt. Får man tom potodds o syna i NL ska man nog ta synen istället. Ju mer han betar desto mer villig ska du va att pusha. Han har väl Aet här men vill hålla potten nere mot dig som är chipleader tillsammans med honom men frågan är om han lägger sig, tror inte det. I cg hade jag spelat den mer offensivt för o balansera mot trissar osv. I sngs behövs sällan det. Citera
jog76 Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Det här är rätt viktigt. Får man tom potodds o syna i NL ska man nog ta synen istället. Ju mer han betar desto mer villig ska du va att pusha.Han har väl Aet här men vill hålla potten nere mot dig som är chipleader tillsammans med honom men frågan är om han lägger sig, tror inte det. I cg hade jag spelat den mer offensivt för o balansera mot trissar osv. I sngs behövs sällan det. Håller med dig fullständigt .I cg hade jag varierat mig precis som du sa, med lite offensivare spel emellanåt för att balansera upp. I SnG spelar jag den mer defensift och kollar efter odds. Citera
Ost Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Med tanke på att vi är chipleader mer lr mindre så varför ska vi ta en coinflip. Med tanke på att vi är uppe mot markerettan, som kanske inte heller är benägen att singla slant för i princip hela stacken, så har vi ju ett ypperligt tillfälle att försöka knuffa ut honom ur potten. Jag degar i alla fall så gott som alltid givet ett sånt här läge. Coinflips kommer nästan oundvikligen dyka upp förr eller senare i SnGs... Citera
Poker2007 Postad 26 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Det verkar vara olika meningar här. Jag degade in på floppen iaf och river gav mig en flush. FI hade AQ. Citera
MacDaddy Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Med tanke på att vi är uppe mot markerettan, som kanske inte heller är benägen att singla slant för i princip hela stacken, så har vi ju ett ypperligt tillfälle att försöka knuffa ut honom ur potten. Jag degar i alla fall så gott som alltid givet ett sånt här läge. Coinflips kommer nästan oundvikligen dyka upp förr eller senare i SnGs... Fi vill inte ha en coinflip därför väljer han o syna Preflop o inte pusha. Men när floppen kommer A-high så tror jag knappast att Fi tror detta är en coinflip, har han AQ som han nu hade så synar han ju allt om han inte är helt dum i huvet. Visst vet han att du har KTs så kanske han väljer o folda men han vet ju att han har en massa händer totalägda o mot ett vanligt färgdrag ä han 2 to 1 favvo. Ett tillägg: Hade han checkat till mig så hade jag mot chipleadern checkat bakom o spelat handen defensivt. Är vi ahead så är det inte troligt att han drar ut. Och jag vill inte bli C/R vilket är troligt på en A high flop o behöva spela för hela stacken här i en sng. Andra tillägget: Sno inte från chipleadern med marginella händer. Citera
dlinder Postad 26 Augusti , 2007 Rapport Postad 26 Augusti , 2007 Det verkar vara olika meningar här.Jag degade in på floppen iaf och river gav mig en flush. FI hade AQ. wp nh Citera
Recommended Posts