Gå till innehåll

.


Henke-Jo

Recommended Posts

Böcker som rör SnG är det väldigt ont om. Jag har en bok som heter Online Ace av Scott Fischman där ett kapitel handlar om SnG-strategi. Om du vill slippa köpa boken kan du ju alltid titta på den här artikeln jag skrivit om Fischmans strategi för SnG´s.

 

Jag tycker att du ska kolla in Cyntax artikelsamling gällande SnG´s, där finns mycket läsvärt.

 

När det gäller olika progra som tex SNGPT, SnGWiz och SNGEGT så tycker jag att det är bättre att du lägger pengar på att spela, spela och åter spela istället. Jag menar dessa program kostar ju ändå från ca $30-$100, pengar som jag tror att man som SnG-nybörjare får mer valuta för genom att träna på att spela istället för att analysera med de program jag nämnt.

 

En annan bra tråd här på forumet är om ICM. Läs den och försök greppa vad ICM är och hur du har nytta av kunskaper om detta när du spelar SnG´s.

 

 

Mitt sista tips är att kolla in videos av de duktiga SnG-spelare som finns på forumet, tex SöderKrippa. Finns dessutom videos av bla Conspiracy och eurythmec som är duktiga, kolla i deras dagböcker. Utöver videos av dessa spelare så finns det några SnG-videos här.

 

Lycka till!

 

MC

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns gott om nyttiga saker att läsa här på forumet.

 

Försök läsa lite och sedan fundera över innebörden av texten.

Att läsa mindre och fundera & förstå är viktigare än att bara läsa någonting.

Det kan bli rörigt i huvudet och/om man missar vad skribenten egentligen menar.

 

Harrington II har en del grejer som fungerar både på sena stadier av flerbordsturneringar och på Sit & go-turneringar.

 

Såg att Max cady bjöd på fina länkar.

Det kan vara lättare att lära genom att titta på en film med kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägg dina pengar på en kurs i rättstavning...

 

Varför så :evil: otrevligt svar ?

 

----------------

 

Annars kan man börja läsa Harrigtons triologi , är kanske snart passé då varenda pokerspelare snart har läst böckerna...

 

D. Sklansy "Poker teori" är mycket bra, dock är Sklansky en riktig torrboll till författare , jämnfört med Harrington , men tar du dig igenom dessa böcker har du en riktig god pokergrund att stå på

 

men du kan inte bara läsa dig till pokerkunskapen - du måsta också spela tusentals händer för att få erfarenhet av borden, spelarena mm

 

De flesta börjar med freerolls , men går inte att jämnföra med riktiga inköp , men en bra grogrund att starta med och bygg upp erfarenheterna där först, nästa steg är att gå upp till 1-bord med inköp på kanske 1 dollar, nästa steg är att ta 18 - 45 manna bord för typ 1-2 dollars inköp - under tiden läser du samtidigt pokerböckerna steg för steg...dvs pararellt med varandra.

 

Det är mitt tips till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...