Djens Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 attityden. Inte många svenskar som tar sig en öl och sätter sig på höga nätstakes . Dessutom äre "Fel/fult/pinsamt" att förlora pengar på spel i sverige. Citera
AdslVerbe Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Men visst har svenskar ett gott rykte där ute. Men på micro nivå finns det mycket fisk på alla nätverk, antagligen allra mest på SvS. Det tror jag beror på att många svenskar varit skeptiska och inte haft förtroende för utlänska siter. Men när STATLIGA SvS började med pokerspel nådde dom långt in i det svenska folkhemmet och tusentals svenskar vågade sej på nätpoker för första gången. Tror mängder av svenskar har spelkonto på svenska spel och går in och tar ett skott på micronivå då och då om dom satt en trippel på lången:-D. Citera
mrscheng Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 svenskar suger på poker, men alltid, så i media, framstår sverige som bäst på allt. vi kan ju vinna VM, eller hur? hela sverige är fullt med idioter som överskattar sej själva. inklusive dej själv som tror att vi skulle vara bättre än nån annan. Citera
AdslVerbe Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 svenskar suger på poker, men alltid, så i media, framstår sverige som bäst på allt. vi kan ju vinna VM, eller hur? hela sverige är fullt med idioter som överskattar sej själva. inklusive dej själv som tror att vi skulle vara bättre än nån annan. Snittsvensken suger nog kanske på poker...men pokern har blivit väldigt vanlig i detta land senaste åren. Skulle kunna tänka mej att det är minst lika stor del svenskar som amerikaner som sporadiskt eller ofta spelar poker (sett till befolkningsmängden). Att sverige är fullt av idioter som överskattar sej själva är verkligen helt fel. Sverige visar framfötterna på väldigt många plan och är generellt ambitösa realister. Men självklart finns det undantag. Som man känner sej själv känner man kanske andra;-)(OBS! OBS! SKÄMT! SKÄMT!) Citera
strater Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Bredband. Sverige är antagligen överlägset störst på bredband, vilket är en grundförutsättning att kunna spela nätpoker. eh, det där om något är en myt av varje udnersökning jag har sett så ligger vi i toppen men inte direkt etta och LÅNGT ifrån överlägset störst (i % av befolkning räknat). Detta har såklart en ganska logisk marknadsförklaring med att vi (till skillnad från exempelvis danmark) är ganska glesbyggt och på sina håll riktigt glesbyggt. Vi har ju dock riktigt snabba bredband på sina håll men spelar ju knappast nån roll om du har 1mbit eller 100mbit för att lira poker:P Citera
Hume Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Skattemässigt är det grymt mycket fördelaktigare att spela poker jämfört med att jobba i Sverige än vad det är i USA. Så rent logiskt borde det vara högre andel svenskar som väljer att bli pokerproffs istället för att ta ett vanligt arbete. Citera
brainslicer Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Hon rockar på poker Sigbritt, 75, i Karlstad är världens snabbaste mamma på nätet Citera
gdaily Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Vi har ett antal bra svenskar, helt enkelt för att vi är så många svenskar som spelar helt enkelt. Varför är det "alltid" en svensk på finalbord i EPT? Jo för att 10-15% av startfältet kommer från Sverige. Snittspelaren är inte bättre än snittamerikanen eller annan jämförbar större pokernation Citera
FiSherman63 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 men pokern har blivit väldigt vanlig i detta land senaste åren. Skulle kunna tänka mej att det är minst lika stor del svenskar som amerikaner som sporadiskt eller ofta spelar poker (sett till befolkningsmängden). Det är just det här som gör att den svenska genomsnittspokerspelaren är så dålig. Eftersom poker är så vanligt kommer många i kontakt med spelet, och det krävs väldigt lite intresse/läggning för att börja spela poker i Sverige. Alltså suger en ovanligt stor andel av alla svenska pokerspelare. Citera
AdslVerbe Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Hon rockar på pokerSigbritt, 75, i Karlstad är världens snabbaste mamma på nätet Montage!!!........................................................? Citera
Okok Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Varför är svenskar så bra på poker?. En bättre fråga är: varför tror svenskar att de är så bra på poker? Citera
jojje2k Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 En bättre fråga är: varför tror svenskar att de är så bra på poker? Finns det något land som tror dom är dåliga på poker? Citera
tetris Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Finns det något land som tror dom är dåliga på poker? Jag har pratat med en hel del franska grinders och de anser att deras länsmän är sämre än tex genomsnittssvensken. Citera
bpc009 Postad 24 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 24 Augusti , 2007 En bättre fråga är: varför tror svenskar att de är så bra på poker? Jag är inte svensk och har bara varit här två år. Trodde det var tydligt med hur jag skriver, men eftersom ett par av er har antytt att jag är svensk tänkte jag att jag borde påpeka att jag är inte. Citera
pisak84 Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 varför är svenska spel den sajt med sämst spelare rent generellt? Citera
AdslVerbe Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 varför är svenska spel den sajt med sämst spelare rent generellt? Det tror jag beror på att många svenskar varit skeptiska och inte haft förtroende för utlänska siter. Men när STATLIGA SvS började med pokerspel nådde dom långt in i det svenska folkhemmet och tusentals svenskar vågade sej på nätpoker för första gången. Tror mängder av svenskar har spelkonto på svenska spel och går in och tar ett skott på micronivå då och då om dom satt en trippel på lången:-D. Citera
Ignatius Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Men lol, visa någon statistik/undersökning som demonstrerar att svenskar är så bra (i allmänhet?, vilken nivå?, stor bredd?, vass topp?). Mitt intryck är att de flesta svenskar SUGER: SvS har typ den fiskigaste spelarbasen i universum: enbart svenskar. Ingen svensk köpte väl ens in sig i WSOP HORSE eller rosade marknaden i andra events. Björin var väl stabil som vanligt, men vilket land kan inte visa upp något liknande? Superkungen Erik123 erkänner själv att han byggde sin rulle mot spelare som inte kunde spela öht. Sedan dess har han vunnit typ vadå? Citera
ebisumaru Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Superkungen Erik123 erkänner själv att han byggde sin rulle mot spelare som inte kunde spela öht. Sedan dess har han vunnit typ vadå? pengar Citera
spydah Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Superkungen Erik123 erkänner själv att han byggde sin rulle mot spelare som inte kunde spela öht. Sedan dess har han vunnit typ vadå? Grym tolkning, du matchar din avatar väl... Citera
Ignatius Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Okej, Erik vinner säkert jättemånga K$ varje dag. Jag känner, förstås, inte honom, och railar high stakes-bord noll timmar per år. Men i den här tråden diskuterar vi om Sverige har så exceptionellt bra spelare. Och då är ju frågan varför inte Erik m fl köper in i WSOP HORSE, the big game etc. Gissar att jag var otydlig, poängen var att om Erik är Sveriges stolthet, så skulle jag tro att Sverige är en B-nation i poker. [De som har honom som idol kan fortsätta ta billiga poäng nu.] Citera
stroem Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 vem är ens erik123? det finns väl flera kända svenskar som har gjort bra ifrån sig i WPT, WSOP osv Citera
ebisumaru Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Okej, Erik vinner säkert jättemånga K$ varje dag. Jag känner, förstås, inte honom, och railar high stakes-bord noll timmar per år. Men i den här tråden diskuterar vi om Sverige har så exceptionellt bra spelare. Och då är ju frågan varför inte Erik m fl köper in i WSOP HORSE, the big game etc. Gissar att jag var otydlig, poängen var att om Erik är Sveriges stolthet, så skulle jag tro att Sverige är en B-nation i poker. [De som har honom som idol kan fortsätta ta billiga poäng nu.] Som jag förstod OP så undrade han varför bredden var bra, men jag kan ha missförstått. Citera
Ignatius Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Som jag förstod OP så undrade han varför bredden var bra, men jag kan ha missförstått. Jag har tre problem med OP: 1) Jag vet inte om OP menar att bredden är bra, om eliten är bra, eller både och. 2) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att bredden är bättre än i andra länder (tänk SvS). 3) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att eliten är bättre än i andra länder (tänk big game). Citera
sturedenstore Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 3) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att eliten är bättre än i andra länder (tänk big game). Bara fär att den svenska eliten inte åker över halva jordklotet för att spela mot de allra bästa om sjuka summor pengar betyder väl inte att dom är för dåliga för big game? Citera
ebisumaru Postad 24 Augusti , 2007 Rapport Postad 24 Augusti , 2007 Jag har tre problem med OP: 1) Jag vet inte om OP menar att bredden är bra, om eliten är bra, eller både och. 2) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att bredden är bättre än i andra länder (tänk SvS). 3) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att eliten är bättre än i andra länder (tänk big game). 2. Är en bra fråga. Där jag spelar är det många ganska bra (men kanske inte jätteskickliga). Flest riktigt bra spelare verkar Canada ha, men även en del åsnor (sample sizen är mkt haltande dock). Däremot finns det väldigt få svenska jättefiskar. 3. Håller jag med om Citera
Recommended Posts