Gå till innehåll

Varför är svenskar så bra på poker?


bpc009

Recommended Posts

  • Svars 78
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Men visst har svenskar ett gott rykte där ute. Men på micro nivå finns det mycket fisk på alla nätverk, antagligen allra mest på SvS.

 

Det tror jag beror på att många svenskar varit skeptiska och inte haft förtroende för utlänska siter. Men när STATLIGA SvS började med pokerspel nådde dom långt in i det svenska folkhemmet och tusentals svenskar vågade sej på nätpoker för första gången.

 

Tror mängder av svenskar har spelkonto på svenska spel och går in och tar ett skott på micronivå då och då om dom satt en trippel på lången:-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svenskar suger på poker,

 

 

men alltid, så i media, framstår sverige som bäst på allt.

 

 

vi kan ju vinna VM, eller hur? hela sverige är fullt med idioter som överskattar sej själva. inklusive dej själv som tror att vi skulle vara bättre än nån annan.

 

Snittsvensken suger nog kanske på poker...men pokern har blivit väldigt vanlig i detta land senaste åren. Skulle kunna tänka mej att det är minst lika stor del svenskar som amerikaner som sporadiskt eller ofta spelar poker (sett till befolkningsmängden).

 

Att sverige är fullt av idioter som överskattar sej själva är verkligen helt fel. Sverige visar framfötterna på väldigt många plan och är generellt ambitösa realister. Men självklart finns det undantag. Som man känner sej själv känner man kanske andra;-)(OBS! OBS! SKÄMT! SKÄMT!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredband. Sverige är antagligen överlägset störst på bredband, vilket är en grundförutsättning att kunna spela nätpoker.

 

eh, det där om något är en myt :P av varje udnersökning jag har sett så ligger vi i toppen men inte direkt etta och LÅNGT ifrån överlägset störst (i % av befolkning räknat). Detta har såklart en ganska logisk marknadsförklaring med att vi (till skillnad från exempelvis danmark) är ganska glesbyggt och på sina håll riktigt glesbyggt. Vi har ju dock riktigt snabba bredband på sina håll men spelar ju knappast nån roll om du har 1mbit eller 100mbit för att lira poker:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ett antal bra svenskar, helt enkelt för att vi är så många svenskar som spelar helt enkelt. Varför är det "alltid" en svensk på finalbord i EPT? Jo för att 10-15% av startfältet kommer från Sverige.

 

Snittspelaren är inte bättre än snittamerikanen eller annan jämförbar större pokernation

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men pokern har blivit väldigt vanlig i detta land senaste åren. Skulle kunna tänka mej att det är minst lika stor del svenskar som amerikaner som sporadiskt eller ofta spelar poker (sett till befolkningsmängden).

Det är just det här som gör att den svenska genomsnittspokerspelaren är så dålig. Eftersom poker är så vanligt kommer många i kontakt med spelet, och det krävs väldigt lite intresse/läggning för att börja spela poker i Sverige. Alltså suger en ovanligt stor andel av alla svenska pokerspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bättre fråga är: varför tror svenskar att de är så bra på poker?

 

Jag är inte svensk och har bara varit här två år. Trodde det var tydligt med hur jag skriver, men eftersom ett par av er har antytt att jag är svensk tänkte jag att jag borde påpeka att jag är inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför är svenska spel den sajt med sämst spelare rent generellt? :shock:

 

Det tror jag beror på att många svenskar varit skeptiska och inte haft förtroende för utlänska siter. Men när STATLIGA SvS började med pokerspel nådde dom långt in i det svenska folkhemmet och tusentals svenskar vågade sej på nätpoker för första gången.

 

Tror mängder av svenskar har spelkonto på svenska spel och går in och tar ett skott på micronivå då och då om dom satt en trippel på lången:-D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men lol, visa någon statistik/undersökning som demonstrerar att svenskar är så bra (i allmänhet?, vilken nivå?, stor bredd?, vass topp?). Mitt intryck är att de flesta svenskar SUGER:

 

SvS har typ den fiskigaste spelarbasen i universum: enbart svenskar.

 

Ingen svensk köpte väl ens in sig i WSOP HORSE eller rosade marknaden i andra events. Björin var väl stabil som vanligt, men vilket land kan inte visa upp något liknande?

 

Superkungen Erik123 erkänner själv att han byggde sin rulle mot spelare som inte kunde spela öht. Sedan dess har han vunnit typ vadå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Erik vinner säkert jättemånga K$ varje dag. Jag känner, förstås, inte honom, och railar high stakes-bord noll timmar per år.

 

Men i den här tråden diskuterar vi om Sverige har så exceptionellt bra spelare. Och då är ju frågan varför inte Erik m fl köper in i WSOP HORSE, the big game etc.

 

Gissar att jag var otydlig, poängen var att om Erik är Sveriges stolthet, så skulle jag tro att Sverige är en B-nation i poker.

 

[De som har honom som idol kan fortsätta ta billiga poäng nu.]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Erik vinner säkert jättemånga K$ varje dag. Jag känner, förstås, inte honom, och railar high stakes-bord noll timmar per år.

 

Men i den här tråden diskuterar vi om Sverige har så exceptionellt bra spelare. Och då är ju frågan varför inte Erik m fl köper in i WSOP HORSE, the big game etc.

 

Gissar att jag var otydlig, poängen var att om Erik är Sveriges stolthet, så skulle jag tro att Sverige är en B-nation i poker.

 

[De som har honom som idol kan fortsätta ta billiga poäng nu.]

 

Som jag förstod OP så undrade han varför bredden var bra, men jag kan ha missförstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag förstod OP så undrade han varför bredden var bra, men jag kan ha missförstått.

 

Jag har tre problem med OP:

 

1) Jag vet inte om OP menar att bredden är bra, om eliten är bra, eller både och.

 

2) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att bredden är bättre än i andra länder (tänk SvS).

 

3) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att eliten är bättre än i andra länder (tänk big game).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tre problem med OP:

 

1) Jag vet inte om OP menar att bredden är bra, om eliten är bra, eller både och.

 

2) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att bredden är bättre än i andra länder (tänk SvS).

 

3) Jag tror inte, och har inte sett några bevis för, att eliten är bättre än i andra länder (tänk big game).

 

2. Är en bra fråga. Där jag spelar är det många ganska bra (men kanske inte jätteskickliga). Flest riktigt bra spelare verkar Canada ha, men även en del åsnor (sample sizen är mkt haltande dock). Däremot finns det väldigt få svenska jättefiskar.

 

3. Håller jag med om

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...