Gå till innehåll

Floata ur position i trebetade potter.


Pedroboy

Recommended Posts

Vad gör man mot sådana här avancerade spel.

Hur effektivt är det?

 

Säg att man har en rätt vid trebetrange och cutoff höjer och du trebettar från knappen och alla foldar och cutoff synar (cutoff synar ofta trebet men är över lag rätt TAG, dock fantasifull)

Floppen kommer AJ4

Cutoff checkar och du följer upp med ett CB varpå cutoff synar.

Turn är blank och går Check Check

River är också blank varpå Cutoff betar halvpot då ett potbet finns kvar.

Cutoffs linje visar väl på urstark hand men min check på turn tyder kanske på svaghet som han väljer att utnyttja.

 

Hur bra är Cutoffs linje om han tar denna tom rätt ofta. Jag menar att jag lär vara tom eller ganska svag rätt ofta på river här om jag har en rätt vid trebetrange. Botemedlet blir ju att checka AK och liknande händer på turn men har jag dem tillräckligt ofta?

 

Ett liknande exempel här nedanför

(inte lätt när motspelarna gör såna här moves)

 

GAME #633685789: Texas Hold'em NL $2.00/$4.00 2007-08-22 09:38:48

Table Ancona

Seat 1: tiltytaffy ($462.30 in chips) DEALER

Seat 3: Avatrich ($386.10 in chips)

Seat 5: KV ($1,437.90 in chips)

Seat 6: TonyBrenko ($742.80 in chips)

Seat 8: Kurotora ($400.00 in chips)

Seat 10: me ($454.50 in chips)

Avatrich: Post SB $2.00

KV: Post BB $4.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to noiq2817533 7 of Hearts7 of Spades

Dealt to Kurotora 6 of Diamonds8 of Diamonds

TonyBrenko: Fold

Kurotora: Raise $16.00

me: Raise $50.00

tiltytaffy: Fold

Avatrich: Fold

KV: Fold

Kurotora: Call $34.00

*** FLOP *** Ace of DiamondsJack of Hearts3 of Spades

Kurotora: Check

me: Bet $70.00

Kurotora: Call $70.00

*** TURN *** Jack of Spades

Kurotora: Check

me: Check

*** RIVER *** 4 of Clubs

Kurotora: Bet $140.00

me: Fold

*** SUMMARY ***

Total pot $383.00 Rake $3.00

Kurotora: wins $383.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om jag säger så här.

 

Vad tycker ni om att floata ur position med avsikt att bluffa river mot någon som trebettar light i position och alltid bara skjuter ett skott vid dåligt eller missad bräda. ( Relativt vanlig linje för mig om jag trebetat i position och gjort ett CB, men fått syn är att ge upp poten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok om jag säger så här.

 

Vad tycker ni om att floata ur position med avsikt att bluffa river mot någon som trebettar light i position och alltid bara skjuter ett skott vid dåligt eller missad bräda. ( Relativt vanlig linje för mig om jag trebetat i position och gjort ett CB, men fått syn är att ge upp poten).

 

Alt 1. c-beta mindre belopp i såpass höjd pott. Då har du råd med två skott oftare.

Alt 2. Låt ofta bli cbet mot vissa för pott-kontroll och förvirring.

 

EDIT: verkar som om fi läser dig för enkelt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för avancerat med hans spel?

Så där sitter ju de flesta och spelar.

 

Som jag ser det så får du väl:

 

1, Läsa ut honom och syna ner med 77 och A-eller K-hög med rätt frekvens och samtidigt folda när han har dig slagen.

 

2, Spela tajtare. Med kvalitetshänder som AA-QQ, AK eller bra träffar på floppen får du ju garanterat duktigt betalt eller tom dubblar.

 

3, Försöka spela små potter med de små händerna, men det blir antagligen svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok

ja haha såg det. Jag gillade min motspelares bluff här och kände mig totalt utspelad.

 

 

Kanske inte är ett så avancerat spel, vad vet jag, jag stöter inte på sånt alltför ofta(vad jag märkt) iaf.

Men det borde väl vara en bra linje för att få just postveka-preaggro-trebetande killar att sakta ner rejält.

 

DrRoland

1. Han får lättare bestlut och jag måste välja att spela för stack med marginella händer.

2. Spela tajtare gör ju att han lyckas med det han vill... dvs får mig att trebetta mindre och han kan ta kontrollen bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där sitter ju de flesta och spelar.

Definitivt inte.

 

Läsa ut honom och syna ner med 77 och A-eller K-hög med rätt frekvens och samtidigt folda när han har dig slagen.

Inte särskilt lätt.

 

2, Spela tajtare. Med kvalitetshänder som AA-QQ, AK eller bra träffar på floppen får du ju garanterat duktigt betalt eller tom dubblar.

Meh, vad tror du anledningen är att han checkfloatar? Om vi bara trebettar våra premiumhänder förstår du väl att han inte kommer floata oss oop i 3-bettade potter:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok

ja haha såg det. Jag gillade min motspelares bluff här och kände mig totalt utspelad.

 

felet du gör väl att inte cc pf som är ett bättre spel. när både du och FI har hyfsade HD behöver ni inte oroa er så mkt för att blindsen ska exploatera er. hade han varit CO ska man väl 3beta enligt hjorts logik.

 

sedan kan det ju vara bra att check A, J, KQ, färgdrag, QT, KK,QQ etc på turn ja. vilket du faktiskt har relativt ofta. tvivlar på att hans bluff är lönsam, den är ju jävligt dyr alla gånger den misslycklas. han har ju bara en backdoor, hade han haft 2 så hade den varit billigare men långt från lönsam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

felet du gör väl att inte cc pf som är ett bättre spel. när både du och FI har hyfsade HD behöver ni inte oroa er så mkt för att blindsen ska exploatera er. hade han varit CO ska man väl 3beta enligt hjorts logik.

sedan kan det ju vara bra att check A, J, KQ, färgdrag, QT, KK,QQ etc på turn ja. vilket du faktiskt har relativt ofta. tvivlar på att hans bluff är lönsam, den är ju jävligt dyr alla gånger den misslycklas. han har ju bara en backdoor, hade han haft 2 så hade den varit billigare men långt från lönsam.

 

han har ju position och 77 leder mot dom flesta rimliga öppnings-HD.

Plus att de flesta fyrbettar inte tillräckligt och spelar allmänt dåligt oop i trebettade potter.

 

Knappast att någon i bllindsen kommer fyrbetta utan typ QQ+ men dom kan squeeza mycket lösare om man coldcallar.

 

angående FI spel så finns det inte mycket att säga..skriv gg wp i chatten och skratta för dig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han har ju position och 77 leder mot dom flesta rimliga öppnings-HD.

 

Hmm, position ok, men 77 leder inte mot alla starka öppnings-HD, och även om det är fallet just här, vad gör du då med 55, eller 33, eller annat som du kanske vill spela ibland? Jag tycker heltok verkar ha helt rätt. Har du verkligen tänkt igenom hela din HD? Du kan ju inte stirra dig blind på bara 77, om du vill spela balancerat.

CC pf kan mycket väl vara en smart lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Definitivt inte.

 

Nog fan spelar de så extremt ofta mot mig i varje fall

 

 

 

felet du gör väl att inte cc pf som är ett bättre spel. när både du och FI har hyfsade HD behöver ni inte oroa er så mkt för att blindsen ska exploatera er. hade han varit CO ska man väl 3beta enligt hjorts logik.

 

cc pf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska folk fatta att det inte handlar om att leda mot folk öppnings-HD när man 3-betar...med den logiken kan ni sitta och 3-beta A2o i SB mot knappen varenda gång...

 

Att 3-beta mot knappen är nog inte helt fel. Du sitter OOP och vill därmed ha stor pott i förhållande till stacken för att minimera positionsfördelen... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att 3-beta mot knappen är nog inte helt fel. Du sitter OOP och vill därmed ha stor pott i förhållande till stacken för att minimera positionsfördelen... :roll:

 

Med A2o?

 

Bästa sättet att motarbeta detta spel är väl att checka bakom på turn med hela din HD och se till att HDn innehåller tillräckligt mycket händer som kan syna river för att hans spel ej ska bli lönsamt i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med A2o?

 

Bästa sättet att motarbeta detta spel är väl att checka bakom på turn med hela din HD och se till att HDn innehåller tillräckligt mycket händer som kan syna river för att hans spel ej ska bli lönsamt i längden.

 

Öh...Känner mig förvirrad..

...antar att du pratar om det ursprungliga exemplet igen...?..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När ska folk fatta att det inte handlar om att leda mot folk öppnings-HD när man 3-betar...med den logiken kan ni sitta och 3-beta A2o i SB mot knappen varenda gång...

 

det är inte så jag menar med min post..men självklart slår man inte om på knappen med 72o mot en tajt UTG öppnare i FR

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, position ok, men 77 leder inte mot alla starka öppnings-HD, och även om det är fallet just här, vad gör du då med 55, eller 33, eller annat som du kanske vill spela ibland? Jag tycker heltok verkar ha helt rätt. Har du verkligen tänkt igenom hela din HD? Du kan ju inte stirra dig blind på bara 77, om du vill spela balancerat.

CC pf kan mycket väl vara en smart lösning.

 

Det är just det jag gör. Slår man om med allt man ska spela så läcker man ingen information. kallsynar man pre så blir det genast mycket svårare att ha ett balanserat preflopspel. Poker är extremt komplicerat och jag är ingen övermänniska så jag försöker att hålla min strategi så enkel som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just det jag gör. Slår man om med allt man ska spela så läcker man ingen information. kallsynar man pre så blir det genast mycket svårare att ha ett balanserat preflopspel. Poker är extremt komplicerat och jag är ingen övermänniska så jag försöker att hålla min strategi så enkel som möjligt.

 

Om man har två olika HDs som är dock är rejält överlappande ser jag inga problem med att 3 betta och kallsyna omväxlande, också beroende av ens table image, (jag skulle inte 3 beta JTs efter att ha suttit och 3 bettat mycket de senaste varven t.ex).

 

t.ex kallsyn HD:

45% implicita odds händer

40% medelhänder (KQo-typ)

15% stål (QQ,AK etc)

 

och 3 bet HD:

30% implicita odds händer

20% medelhänder

50% stål

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...