sorkenkk Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Vill verkligen inte säga emot dig. Hans resultat talar ju för sig själva, men håller du inte med om att det ibland blir lite fjantigt när han går in och härjar, med sklansky-aktoritet, i trådar som avhandlar turneringar där inköpen ligger på 225 ++? Jo, det gör jag allt. Det är det värsta med Pokerforum. Alla lowlimitspelare som kommer in och ska analysera händer långt över deras egen nivå på heeelt fel sätt. Visst, det är absolut okej att gå med i en diskussion för att lära sig. Men när lowlimitspelarna talar om för highstakesspelarna hur de skulle ha spelat som att det vore det mest självklara i världen så blir det bara pinsamt. Sen blir det 2-3 sidor av tjaffs mellan de som förstår sig på något och lowlimitspelarna som inte kan förstå att de oftast har fel. Det är väldigt synd, då det garanterat har drivit bort många duktiga spelare från det här forumet. Själv tycker jag att forumet ska avbanna honom och istället straffa honom med en omgång i brunnen! Du är inte medveten om att det var han som drog igång "The Well" på det här forumet och även var den första att sitta där? Citera
Klyka Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Själv tycker jag att forumet ska avbanna honom med omedelbar verkan och istället straffa honom med en omgång i brunnen! Faktum är att Eurythmech var den första i brunnen, det var han som importerade Well-formatet till pf.nu. (Edit: Bah, sorkenkk hann före) Angående eurythmechs teoretiska sng-kunskaper: Det finns inte så många här på forumet som slår honom på fingrarna. Att snacka om vilka nivåer han spelar är rätt irrelevant när man ska avgöra hans teoretiska kunskaper. Dessutom är han en jävligt smart, ödmjuk och rolig kille. Nästan alla hans påhopp är välriktade och på rätt sida av gränsen. Men inte alla. Jag (som ändå brukar försvara honom) utdelade själv en av de varningar som ligger till grund för hans ban. Nu har han tydligen fått en till (en tredje) och då är det autoban. Men han kommer som sagt tillbaks när den första förfaller. Personligen ser jag fram emot det. Citera
Djens Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 det ÄR eury på bilden va? bara sett honom full. Citera
joeki Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Att snacka om vilka nivåer han spelar är rätt irrelevant när man ska avgöra hans teoretiska kunskaper. Det känns som det var lite riktat till mig. Jag tycker nivån är jätterelevant när man pratar om pokerkunskaper, men såklart kan man vara smart och ändå grinda $16 livet ut. Det är väl ingen som ifrågasatt hans pokerkunskaper? Igen, så handlar det om att han tror han är rockstjärna för att han kan vinna på lowlimit SNGs. Det känns som att han är rädd för att förlora sin "badassmaddafacka" status om han skulle testa på $27-nivån och förlora. Jag kommer alltid respektera hans pokerkunskaper, men så länge han fortsätter med sin personlighetsklyvning, dvs att 10% av gångerna vara Sklansky och 90% vara IQ-befriad högstadiemobbare, så tillför han inte speciellt mycket till forumet i min mening. Citera
stackbrat Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Sjukt att det blitt så mycket rabalder om en karl jag inte ens märkt av på pf.nu... I öht. Citera
HataB2B Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Du är inte medveten om att det var han som drog igång "The Well" på det här forumet och även var den första att sitta där? Faktum är att jag minns detta, men likväl anser jag att han skall ner i brunnen som straff. Det hela påminner mig om den där skotten som käkade för 100 000+ på café opera och vägrade betala med motiveringen att han ville in fängelse. Att snacka om vilka nivåer han spelar är rätt irrelevant när man ska avgöra hans teoretiska kunskaper. Det må vara hänt, men hans praktiska erfarenhet rör helt annat motstånd och borde väl medföra att han, trots sin teoretiska kunskaper, hamnar fel i diverse resonemang? Hur som helst: Jag har mycket sällan läst något av det eury skrivit, men har trots det alltid trott att eury varit regular på typ shahins nivåer och högre. Sedan hamnade jag i hans dagbok och döm om min förvåning när jag hittar handanalyser från NL 0.25 0.5! Det var ungefär som om någon berättade för mig att maradona i själva verket aldrig spelat högre än div 5. Citera
DrRoland Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag kommer alltid respektera hans pokerkunskaper, men så länge han fortsätter med sin personlighetsklyvning, dvs att 10% av gångerna vara Sklansky och 90% vara IQ-befriad högstadiemobbare, så tillför han inte speciellt mycket till forumet i min mening. Så pass många? Trodde det var 1-2% av hans poster som hade någon slags innehåll. Citera
thefman Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Vad skulle vi göra utan Roland? Gå och göm dig pysen! Länge leve Eurymechmech! iof knepigt att han gillar rödhåriga brudar. Kanske borde va bannad after all =) Citera
hajen Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Nä, kom igen nu. Sparka inte på den som ligger och inte kan försvara sig. Eurythmics är bland toppen då det gäller Handanalys och har rätt bred kunskap om mycket gällande poker. Skulle inte OS-mästaren på 10.000m få springa i samma skog som Arne Vanligsson ?. Jag tror han blev bannad för att han överskred framesen på sina bilder Citera
Cleburne Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Dessutom är han en jävligt smart, ödmjuk och rolig kille. Citera
Kape Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag tror han blev bannad för att han överskred framesen på sina bilder Auto-ban på denna typ av fel! Jag byter tråd så fort som bilderna blir för stora och då har jag ändå en widescreen... Skämt åsido, Eury är temporärt avstängd, so what? Skaffa er ett liv utanför forumen... Jag tycker också att hans poster ibland kan utveckla mitt spel även om han inte tillhör de som jag har mest respekt för. Det finns många som spelar på lägre nivåer som kan hjälpa en att utveckla sitt spel, främst genom att få en att tänka i nya/annorlunda banor och sen kan ju "alla" lära sig en del teorier men vissa är bättre på att beskriva dem. Vad gäller orsak till avstängning så fanns det säkert fog för det, Eury är långt ifrån den trevligaste personen här men man måste ju inte bli kompis med honom. Moderatorerna rensar tämligen bra ut de värsta påhoppen och om någon stöter sig på ett inlägg så rapportera in det. Citera
Ängeln17 Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag tror han blev bannad för att han överskred framesen på sina bilder :lol: :lol: Citera
thestonk Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag vill inte ha korrekta handanalyser. Jag vill ha arrogans. Dessutom: Jag respekterar Chris Ferguson. Det har jag gjort hela tiden. Jag tycker det är taskigt att vägra lyssna på honom angående highstakesspel bara för att han körde frirullar och låg nivå ett tag. Citera
joeki Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Jag tycker det är taskigt att vägra lyssna på honom angående highstakesspel bara för att han körde frirullar och låg nivå ett tag. Om han aldrig slutade spela frirullar då? Om han aldrig hade testat high stakes? Citera
devalanteriel Postad 22 Augusti , 2007 Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Eftersom alla nu fått svar på frågan om vart fan eury tog vägen så stänger jag tråden. Jag tycker inte att klagomålstrådar på personer hör hemma på forumet oavsett om de gäller temporärt bannade användare eller andra. Citera
Recommended Posts