Gå till innehåll

nl400 - turnbeslut, ganska djupa.


Recommended Posts

Det är en löjligt enkel syn. Synar man inte här har man grava luckor i sitt spel i övrigt.

 

Det är löjligt dumt att skriva som du precis har skrivit. Som påpekat, så tyckte jag också synen var väldigt enkel när jag spelade handen, men efter mitt resonemang på sidan ett så kanske inte synen är helt självklar? Påpeka gärna vad som är fel med resonemanget, då jag ber om det när jag för det. Dina resonemang brukar vara bra, så dela med dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påpeka gärna vad som är fel med resonemanget, då jag ber om det när jag för det. Dina resonemang brukar vara bra, så dela med dig.

 

Sorry, men orkar faktiskt inte, eftersom det är en sån jätte-no-brainer. Men tack för komplimangen, antar jag.

 

Kan ju ist kommentera de övriga gatorna som jag tycker du spelade bra, inklusive turn innan han shovade. Det normala är väl förstås att slå om pre, men jag är inte lika hatiskt inställd till synen som vissa andra verkar vara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry, men orkar faktiskt inte, eftersom det är en sån jätte-no-brainer. Men tack för komplimangen, antar jag.

 

Kan ju ist kommentera de övriga gatorna som jag tycker du spelade bra, inklusive turn innan han shovade. Det normala är väl förstås att slå om pre, men jag är inte lika hatiskt inställd till synen som vissa andra verkar vara.

 

Ahh, jag håller med dig, tyckte det va en super-no-brainer tills jag just använde det lilla skrumpna som befinner sig bakom pannbenet. Dock så antar jag att jag skall fortsätta tycka det är en super-no-brainer :)

 

Angående komplimangen, så var det just en komplimang. Du är duktig spelteoretiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja i detta läget har vi säkert odds att syna. Men allt beror på vilken range vi kan tilldela fi. Vi ska syna $646 i en $1080 pott och behöver vinna 37,4% av gångerna.

 

Jag tror faktiskt att fi öppnar ATo här också i och med att bordet är femanna.

Så fi öppnar i cutoff och där borde väl ATo finnas med.

 

I pokerstove hade jag även med AK och KQ i hjärter.

 

 

---

1,364 games 0.005 secs 272,800 games/sec

 

Board: Ks Jh 5h Qc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 38.636% 38.64% 00.00% 527 0.00 { QdQs }

Hand 1: 61.364% 61.36% 00.00% 837 0.00 { KK-JJ, 55, AhKh, ATs, KhQh, T9s, ATo }

 

 

---

 

Detta tror jag är en väldigt realistisk range på denna typen av motsåndare som öppnar mycket från co och knappen. Vi har oddsen för synen men det är inte så jättesjälvklart ändå. Men tar jag bort ATo så är det jättestor skillnad:

 

---

836 games 0.001 secs 836,000 games/sec

 

Board: Ks Jh 5h Qc

Dead:

 

equity win tie pots won pots tied

Hand 0: 48.684% 48.68% 00.00% 407 0.00 { QdQs }

Hand 1: 51.316% 51.32% 00.00% 429 0.00 { KK-JJ, 55, AhKh, ATs, KhQh, T9s }

 

 

---

 

Men som sagt, jag tror att denna typen av fi definitivt öppnar ATo i co och cbettar på denna brädan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...