Gå till innehåll

Dealern gör fel, hur rätta till?


Sladdafan

Recommended Posts

Sitter o spelar en livetunering på den lokala klubben

 

Jag sitter med Q8s och höjer ur sen pos. Får syn av BB och flopper kommer

 

678 varav 2 stycken är klöver (jag har hjärter) Jag betar ut o får syn. Turn e klöver 2 och jag betar igen o får syn efter en lång stund.

 

När dealern ska lägga upp river så råkar hon flippa upp de två överska korten, alltså brännkortet och rivern som e hjärter 7. Man ser inte brännkortet dock.

 

Vad ska man göra här då? E river hjäret 7?

 

Hon var bara reservdealer och frågade ägaren av klubben hur hon skulle göra (ägaren råkar vara Fi i denna handen) o han säger att hon ska blanda om kortleken o deala en ny river. Rätt eller fel?

 

Blir ny river som e blank o vi checkar. Han visar 86s o vinner me 2par.

 

Lurade han mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är fel att fråga någon som är med i handen som spelas vad som ska göras. Klart som fan han vill ha en ny river när hans tvåpar blir värdelöst av att brädan paras. Om inte brännkortet syntes så spela som vanligt.

 

I mina pokerkretsar brukar vi köra om någon råkar flippa upp brännkortet att alla får se det och sedan spelar man på som vanligt (dvs att brännkortet fortfarande är bränt). Vet inte om det är standard eller hur man bör göra men så brukar vi göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde vara solklart att handen som dealern delade ut först ska gälla.

 

Ni fick rätt kort till river & det borde inte heller ha spelat någon roll även om ni såg brännkortet.

 

Är lite för lat att kolla igenom reglerna på Svenska pokerförbundets hemsida men de finns där för den som orkar.

 

Sedan kan din pokerklubb ha regler som skiljer från förbundets men troligtvis inte på någon viktig punkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...