Sladdafan Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Sitter o spelar en livetunering på den lokala klubben Jag sitter med Q8s och höjer ur sen pos. Får syn av BB och flopper kommer 678 varav 2 stycken är klöver (jag har hjärter) Jag betar ut o får syn. Turn e klöver 2 och jag betar igen o får syn efter en lång stund. När dealern ska lägga upp river så råkar hon flippa upp de två överska korten, alltså brännkortet och rivern som e hjärter 7. Man ser inte brännkortet dock. Vad ska man göra här då? E river hjäret 7? Hon var bara reservdealer och frågade ägaren av klubben hur hon skulle göra (ägaren råkar vara Fi i denna handen) o han säger att hon ska blanda om kortleken o deala en ny river. Rätt eller fel? Blir ny river som e blank o vi checkar. Han visar 86s o vinner me 2par. Lurade han mig? Citera
Tiggr Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Hon flippar upp brännkortet och river men man ser inte brännkortet. Vad är problemet liksom. Citera
Gahlster Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 råkar någon se ett brännkort ska alla få se det, men det är ju irrelevant i denna handen. tolkar det som att samtliga var 100% på att 7h var rivern och ser därför ingen som helst anledning till att det inte ska gälla som river, blir ju bara massa onödigt krångel. Citera
flyckten Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Tycker det är fel att fråga någon som är med i handen som spelas vad som ska göras. Klart som fan han vill ha en ny river när hans tvåpar blir värdelöst av att brädan paras. Om inte brännkortet syntes så spela som vanligt. I mina pokerkretsar brukar vi köra om någon råkar flippa upp brännkortet att alla får se det och sedan spelar man på som vanligt (dvs att brännkortet fortfarande är bränt). Vet inte om det är standard eller hur man bör göra men så brukar vi göra. Citera
jm_j Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Borde vara solklart att handen som dealern delade ut först ska gälla. Ni fick rätt kort till river & det borde inte heller ha spelat någon roll även om ni såg brännkortet. Är lite för lat att kolla igenom reglerna på Svenska pokerförbundets hemsida men de finns där för den som orkar. Sedan kan din pokerklubb ha regler som skiljer från förbundets men troligtvis inte på någon viktig punkt. Citera
papiPope Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Låt river vara 7an när den ska vara så, eller döda handen. Citera
Cleburne Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Hehe, efter allt man har läst på 2+2 känns det solklart att 7:an gäller som river, men bortsett från det så kan man ju ALDRIG låta en person som är med i handen få fälla avgörandet. Det luktar ju mök lång väg. Citera
gdaily Postad 21 Augusti , 2007 Rapport Postad 21 Augusti , 2007 Om ni VET att riverkortet är 7h så ska det givetvis vara riverkortet. Om det finns MINSTA tvivel, så ska kortleken blandas om. Citera
Sladdafan Postad 22 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 22 Augusti , 2007 Aja får väl leva med att jag blev blåst dårå... Men nu vet jag till nästa gång om de blir nån mer Citera
HiloW Postad 23 Augusti , 2007 Rapport Postad 23 Augusti , 2007 Är det tvivel på vilket kort som ska komma ska leken blandas om enligt mitt tycke... men det är ju helt vad klubben har för regler. är det en seriös klubb finns det säkert regler för denna situation att hitta på klubben. Citera
Recommended Posts