dedu Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Köpte en ny laptop idag och fick med Windows vista (är det bra för övrigt? funderar på att byta tillaka till xp)Har 2 problem som får mig att fullständigt gå i taket av irritation. 1: Försöker att installera en pokerklient men får bara felmedelandet "programmet är inte ett giltigt win32 program" 2: Jag blir utloggad var femte minut från mitt trådlösa bredband, och felet ligger uppenbarligen inte i det trådlösa bredbandet eftersom det fungerar på min andra dator. Har förmodligen inte med Vista att göra men man vet ju aldrig.. Snälla hjälp! Snälla..... Citera
Albert Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Jag har inget att tillföra vad gäller dina problem men jag köpte också en ny laptop i måndas med WV och det suger ju katastrofalt mycket könsorgan. Citera
Freesco Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Hej, kolla in http://support.microsoft.com/kb/934430. Jag vet inte om det har ngt att göra med ditt problem men det tar ju inte så lång tid att testa! 1. Klicka på Start-knappen. 2. Skriv in: cmd 3. Högerklicka på cmd.exe när det visas under Program. 4. Klicka på "Kör som administrator". 5. En dialogruta öppnas som säger: "Din tillåtelse krävs innan Windows-åtgärden kan fortsätta." Klicka på knappen Fortsätt. 6. Skriv in följande: netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled 7. Tryck på tangenten Retur (Enter). Om du vill återgå till normalläge så skriver du netsh int tcp set global autotuninglevel=normal Ett annat alternativ *************** Jag köra också Vista och jag var tvungen att koppla in (dvs inte dölja) SSID Broadcast. När den inte var på så kunde jag inte alls koppla upp mig, men när den var på så var det OK... Så, om du inte har den på (dvs döljer) så koppla på den igen Mvh, Freesco PS! Om du inter vet vad SSID Broadcast är så är den troligtvis påslagen alleredan Citera
Kape Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Köpte en ny laptop idag och fick med Windows vista (är det bra för övrigt? funderar på att byta tillaka till xp)Har 2 problem som får mig att fullständigt gå i taket av irritation. 1: Försöker att installera en pokerklient men får bara felmedelandet "programmet är inte ett giltigt win32 program" 2: Jag blir utloggad var femte minut från mitt trådlösa bredband, och felet ligger uppenbarligen inte i det trådlösa bredbandet eftersom det fungerar på min andra dator. Har förmodligen inte med Vista att göra men man vet ju aldrig.. Snälla hjälp! Snälla..... 1. Kan mycket väl betyda det som felmeddelandet anger, d.v.s. att det är ett gammalt program. Tipset är att vända sig till aktuell pokersite och fråga dem om deras klient fungerar på Vista. De flesta större har anpassat sig men i våras var de många som inte kunde garantera det. För övrigt anser jag det värdelöst om en pokerklient fortfarande inte stödjer Vista, det är som att sälja nya bilar som inte kan köra på blyfri bensin! 2. Testa med att leta efter nyare drivrutiner till att börja med. Kolla även att ditt WLAN-kort stödjer den kryptering som du använder i ditt trådlösa nät. Om du använder någon form av "bundlade drivrutiner" från datortillverkaren så testa med att använda de som Vista har. Det kan du kanske få hjälp med från tillverkarens support. Jag kör själv en IBM/Lenovo med XP och där suger IBMs drivrutiner för WLAN mot min accesspunkt och det är kombinationen som styr hur bra det fungerar. Generellt sett så är det mycket gnäll på Vista men faktum kvarstår att det är ett enormt lyft jämfört mot XP. Okunskap är ett hinder men som tröst kan sägas att man lär sig eller söker hjälp och det var mycket värre att gå från Win 2000 till XP för de som redan glömt! Jag jobbar i IT-branschen och vi har inte mycket att göra med kommande Vista-klienter om man jämför mot hur det var när XP kom ut. Citera
joeki Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Jag fick Windows Vista med min Dell och det är en sämsta skit jag kört. Klart det är svårt sätta fingret på precis allt som är fel, men är ganska säker på att det inte bara är en vanesak. Det är slöare och utforskaren lurar dig vad som är markerat och inte. Råkade ta bort 19gb musik för att utforskaren blåste mig på vad jag markerat. Finns säkert tusen tillfällen då jag suttit och svurit över allt som buggar. Men antar att det är lite som XP var innan service pack 2 kom. Får hoppas det blir bättre sen. Citera
Falcy Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Jag fick Windows Vista med min Dell och det är en sämsta skit jag kört. Klart det är svårt sätta fingret på precis allt som är fel, men är ganska säker på att det inte bara är en vanesak. Det är slöare och utforskaren lurar dig vad som är markerat och inte. Råkade ta bort 19gb musik för att utforskaren blåste mig på vad jag markerat. Finns säkert tusen tillfällen då jag suttit och svurit över allt som buggar. Men antar att det är lite som XP var innan service pack 2 kom. Får hoppas det blir bättre sen. Vista mår gott av minst 2Gb ram. Förövrigt är det snabbare än XP...faktiskt. Sen angående att Utforskaren skulle markerat fel mapp och tagit bort 19Gb musik kan du inte skylla på Vista. Det är snarare så att det är skit bakom tangentbordet... Citera
joeki Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Vista mår gott av minst 2Gb ram.Förövrigt är det snabbare än XP...faktiskt. Sen angående att Utforskaren skulle markerat fel mapp och tagit bort 19Gb musik kan du inte skylla på Vista. Det är snarare så att det är skit bakom tangentbordet... Jag har 2gb ram och det mesta är segare. Har inte provat att använda datorn i XP eftersom jag inte orkat, men jag känner att det mesta är ganska värdelöst. Att jag råkade ta bort 19gb musik i utforskaren var för att dom ändrat den och jag inte var van. Jag markerade vad jag ville ta bort, men tydligen fungerar inte det när man visar filer som "detaljerad lista" ibland. Nu låter jag som en morsa som beskriver datorfel, men jag sitter och provar själv nu i utforskaren och det är samma sak nu. Markerar jag filer blir det i mina ögon slumpmässigt antingen mörkblå eller grå bakrund på filerna jag markerat. Är dom gråa är dom egentligen inte alls markerade. Det trodde jag var dom var, men det visade sig att jag egentligen markerat hela musikmappen istället för några få mapper inom musikmappen. Sen har jag skumma problem som jag aldrig haft på någon dator förut. Det verkar vara helt omöjligt att dela ut mappar för det första, det går extreeeemt mycket segare att tanka filer från datorer i mitt nätverk. Bara massa skit som säkert finns en lösning på, men som jag tycker borde vara fixat redan från början. Citera
rickard_o_h1 Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Kul att denna tråd kom upp nu. Bytte igår från vista till xp på min andra laptop. Tycker vista var grymt segt och bökigt. Orkar inte med skiten. Blir bara en till grej att bli tiltad av Citera
Mogge13 Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 i början var de en del strul med drivrutiner o så.. sen var det ju fel på mina minnen, vilket gjorde datorn jäkligt ostabil.. tog ut stickan de var fel på och sen dess har det funkat hur bra som helst, inget strul i vista heller. men det är ju inte vistas (microsoft) fel att alla tillverkare inte fått ut drivrutiner till vista än, speciellt till 64bitars. vet inte riktigt om jag tycker om eller inte tycker om vista än, inte haft det så länge att jag kan säga nått speciellt.. en grej jag gillar är kontrollpanelens nya form =) sidpanelen är både bra och irriterande, skönt med anteckingar o kalender iaf. pokermässigt så har det inte varit några problem alls faktiskt.. Citera
Recommended Posts