Gå till innehåll

När köra ALL-IN?


Anderssson

Recommended Posts

Dum fråga antagligen :oops:

 

Jag lirar NL50 och NL100 SH.

 

Jag har insett att jag i stort sett aldrig kör allin, så vida jag jag inte är shortstacked vilket jag sällan är då jag alltid fyller på max i cashgame.

 

Jag menar om jag träffar nuts så vill jag ju få betalt och betar max pot.

Andra sårbara händer som typ A,9 och floper toppar med 9an.. så betar jag fullpot men aldrig all-in då det känns onödigt då jag antagligen bara blir synad av en bättre hand.

 

AA preflop kan det ske att jag trycker in om jag blivit re-raisad rejält, men annars är det väldigt sällsynt.

 

Känns som jag missat nått och kan lika gärna köra Potlimit

 

I vilka situvationer ställer ni in hela stacken i cashgames?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar som fan men jag kör sällan allin

 

Jag brukar ofta vinna ganska mycket när spelar detta mycket tack vare min lösaggressiva spelstil där jag brukar raisa mycket. Men även om jag har raisat mycket är det ytterstsällan även jag blir "all-in", inte bara innan floppen utan detta gäller även spelet i floppen.

 

Summan av kardemumman är kanske att man inte behöver vara "all-in" särskilt ofta, många proffs har man ju hört säga att de lyckas pga av de undviker situationer när de riskerar hela sina stackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar ofta vinna ganska mycket när spelar detta mycket tack vare min lösaggressiva spelstil där jag brukar raisa mycket. Men även om jag har raisat mycket är det ytterstsällan även jag blir "all-in", inte bara innan floppen utan detta gäller även spelet i floppen.

 

Summan av kardemumman är kanske att man inte behöver vara "all-in" särskilt ofta, många proffs har man ju hört säga att de lyckas pga av de undviker situationer när de riskerar hela sina stackar.

 

Du vet att tråden handlar om cashgame va?

 

om du nu är LAG, vilket du påstår, hur kan du bara ytterst sällan hamna all-in om du lirar med 100bb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vet att tråden handlar om cashgame va?

 

om du nu är LAG, vilket du påstår, hur kan du bara ytterst sällan hamna all-in om du lirar med 100bb?

 

Ja, självklart vet jag att tråden handlar om cashgame! :evil:

Och nej LOL jag spelar inte lag-poker... Jag spelar enskilt och mycket aggresivt, men som jag skrev så undviker jag samtidigt att ta onödiga risker. Snälla läs igenom posten ordentligt innan du kommentarer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart vet jag att tråden handlar om cashgame! :evil:

Och nej LOL jag spelar inte lag-poker... Jag spelar enskilt och mycket aggresivt, men som jag skrev så undviker jag samtidigt att ta onödiga risker. Snälla läs igenom posten ordentligt innan du kommentarer.

 

Tack för ett gott skratt:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart vet jag att tråden handlar om cashgame! :evil:

Och nej LOL jag spelar inte lag-poker... Jag spelar enskilt och mycket aggresivt, men som jag skrev så undviker jag samtidigt att ta onödiga risker. Snälla läs igenom posten ordentligt innan du kommentarer.

 

hehe, sjukt bra humor! Jag skrattar fortfarande! Sry om du menade allvar. Inte meningen att driva med dig, men ditt svar var jävligt roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Ja, självklart vet jag att tråden handlar om cashgame! :evil:

Och nej LOL jag spelar inte lag-poker... Jag spelar enskilt och mycket aggresivt, men som jag skrev så undviker jag samtidigt att ta onödiga risker. Snälla läs igenom posten ordentligt innan du kommentarer.

 

Hahahhahahahahha jag orkar inte.. ett gott skratt förlänger fanimej livet..:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, självklart vet jag att tråden handlar om cashgame! :evil:

Och nej LOL jag spelar inte lag-poker... Jag spelar enskilt och mycket aggresivt, men som jag skrev så undviker jag samtidigt att ta onödiga risker. Snälla läs igenom posten ordentligt innan du kommentarer.

 

LOOOOOOOOOOOOOOOOOL :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen är det inte just "att gå all in" som är av intresse. Att gå all in med 100 BB i en pot som är 3 BB är liksom en helt annan sak än att gå all in med 60 BB i en pott som är 40 BB..

 

Skillnaden mellan NL och PL är inte att du kan "gå all in" utan att du kan överbetta potten. Du bör inte leta efter ställen där du kan "gå all in" utan möjligen kolla om du inte använder dig av möjligheten att överbetta tillräckligt.

 

Ett exempe, som nån varit inne på är när du ändå kommer att bli committad av en bet. Ett övertydligt exempel: Potten är 100, du har och fi 150. Om du bettar pot och han synar så kommer potten att vara 300 och ni har 50 kvar i stackarna. Vad ska ni med dem till? Lika bra att pusha in allt på en gång när du bettar.

 

Eller om du bettar 100 och han pushar sina sista 50. Potten är 350, du måste syna 50, du får 7 mot 1 och är committed. Finns ingen mening med det lilla bettet, så lika bra att slänga in skiten på en gång.

 

Typ så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en titt i Sklanskys No Limit Hold'em: theory and practice, s. 22. Här finns ett exempel som visar att när du tror att en all-in satsning skulle ge det bästa resultatet i längden, alltså högst väntevärde, så ska du gå all-in. Helt enkelt om en syntomte synar din all-in med näst bästa handen t.ex. en gång men lägger sig de nio påföljande gångerna i snitt så kan det väga upp för att bara göra en mindre höjning som får syn oftare. Enligt min ringa erfarenhet är det inte sällan att man får syn av näst bästa handen (eller inte ens i närheten av näst bästa handen) på låg-limit när man går all in med en stark hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...