Gå till innehåll

Fl7cs/8


tarmac

Recommended Posts

Vad göra?

 

PokerStars Game #11525445079: HORSE (7 Card Stud Hi/Lo Limit, $0.50/$1.00) - 2007/08/16 - 19:48:03 (ET)

Table 'Seppina III' 8-max

Seat 1: ldipeg ($45.35 in chips)

Seat 2: iraze ($39.25 in chips)

Seat 4: lalakers ($20 in chips)

Seat 5: golfer_babb ($21.40 in chips)

Seat 6: HERO ($23.85 in chips)

Seat 8: homiezz ($15.85 in chips)

homiezz: posts the ante $0.05

ldipeg: posts the ante $0.05

iraze: posts the ante $0.05

lalakers: posts the ante $0.05

golfer_babb: posts the ante $0.05

HERO: posts the ante $0.05

*** 3rd STREET ***

Dealt to ldipeg Jack of Clubs

Dealt to iraze 6 of Hearts

Dealt to lalakers 7 of Diamonds

Dealt to golfer_babb Ace of Clubs

Dealt to HERO 10 of HeartsAce of SpadesKing of Clubs

Dealt to homiezz 5 of Spades

homiezz: brings in for $0.25

ldipeg: folds

iraze: calls $0.25

lalakers: calls $0.25

golfer_babb: calls $0.25

HERO: raises $0.25 to $0.50

homiezz: folds

iraze: calls $0.25

lalakers: calls $0.25

golfer_babb: calls $0.25

*** 4th STREET ***

Dealt to iraze 6 of Hearts6 of Spades

Dealt to lalakers 7 of Diamonds8 of Clubs

Dealt to golfer_babb Ace of Clubs9 of Clubs

Dealt to HERO 10 of HeartsAce of SpadesKing of ClubsKing of Spades

HERO: bets $0.50

iraze: calls $0.50

lalakers: folds

golfer_babb: folds

*** 5th STREET ***

Dealt to iraze 6 of Hearts6 of Spades5 of Diamonds

Dealt to HERO 10 of HeartsAce of SpadesKing of ClubsKing of SpadesQueen of Diamonds

HERO: bets $1

iraze: calls $1

*** 6th STREET ***

Dealt to iraze 6 of Hearts6 of Spades5 of Diamonds8 of Hearts

Dealt to HERO 10 of HeartsAce of SpadesKing of ClubsKing of SpadesQueen of Diamonds7 of Clubs

HERO: bets $1

iraze: calls $1

*** RIVER ***

Dealt to HERO 10 of HeartsAce of SpadesKing of ClubsKing of SpadesQueen of Diamonds7 of Clubs2 of Clubs

HERO: bets $1

iraze: calls $1

*** SHOW DOWN ***

HERO: shows 10 of HeartsAce of SpadesKing of ClubsKing of SpadesQueen of Diamonds7 of Clubs2 of Clubs (HI: a pair of Kings)

iraze: shows 8 of Diamonds7 of Hearts6 of Hearts6 of Spades5 of Diamonds8 of Hearts2 of Hearts (HI: two pair, Eights and Sixes; LO: 8,7,6,5,2)

iraze collected $4.55 from pot

iraze collected $4.55 from pot

*** SUMMARY ***

Total pot $9.55 | Rake $0.45

Seat 1: ldipeg folded on the 3rd Street (didn't bet)

Seat 2: iraze showed 8 of Diamonds7 of Hearts6 of Hearts6 of Spades5 of Diamonds8 of Hearts2 of Hearts and won ($9.10) with HI: two pair, Eights and Sixes; LO: 8,7,6,5,2

Seat 4: lalakers folded on the 4th Street

Seat 5: golfer_babb folded on the 4th Street

Seat 6: HERO showed 10 of HeartsAce of SpadesKing of ClubsKing of SpadesQueen of Diamonds7 of Clubs2 of Clubs and lost with HI: a pair of Kings

Seat 8: homiezz folded on the 3rd Street

 

Borde jag gjort annorlunda nånstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte alls bra på Stud 8OB. Men jag tror inte att 10-A-K i olika färger är en speciellt stark hand.

Du vill gärna scoopa (dvs vinna hela potten. Och det räcker med att någon sitter med en låg hand i slutet och du inte har fått fyra låga kort i rad för att du bara ska vinna halva potten.

Jag vet inte om det här är helt fel, men jag skulle ha lagt mig direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Check/syn på 5:e och check/syn eller check/fold på 6 & 7:egatan.

Ett par är oftast inte en vinnande hand i 7CS8B.

 

EDIT: Limp på tredje gatan om du ska pela handen.

3 höga kort duger inte till att höja med.

 

Annat alternativ är som rebonius skrev fold på 3:egatan.

Det är vad jag skulle gjort.

 

Man ska alltid/nästan alltid dra i nötterna i hi/lo spelen såvida det inte är mig du spelar mot.. då kan du klara dig med mindre :-)

 

Allvarligt... Du hade bara en drag till höga halvan och inte så bra sådan från 5:e och framåt.

 

Spela höga händer försiktigt i hi/lo-spelen och observera vad motståndarna kan ha & dra till. Det händer ofta att höga par möter någon hand som dragit till låg & fått två småpar.

 

En (dålig) hand som 4 6 8 i olika färger är mer EV+ att spela än din om inte alla outs skulle vara döda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker absolut du bör lugna ned dig på de sista gatorna. Du kan ju med stor säkerhet max vinna tillbaks din bet och risken är ju stor att du blir scoopad. Sedan förstår jag inte alls fi på slutet. Varför synar han bara?

 

Motståndaren är säker på delad pott då två par i 8:or och 6:or kan inte stå mot en motspelare som bettar med ett öppet par i kungar och ingen låg möjlig och raken gör att man förlorar på att boosta potten med en höjning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det framgick i HH, men det var som sagt Horse, så spelet var Stud HI / o sen /8 ... o det var precis den handen det bytte utan att jag såg det, därav de något konstiga satsningarna, men jag vart lite grining på hur han kunda syna in med det han hade som low till o börja med, har iofs lite mer förståelse för handen från början när jag gått igenom den några gånger ... men teoretiskt sett, om han nu är en skärpt spelare fi ... hade inte blivit av med honom alls, speciellt inte när han 2parar på sjätte va?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att inte betta när man inte kan få syn av en sämre hand är ett väldigt grundläggande begreep som blir väldigt upenbart i stud-spel.

 

han lär inte folda river så varför betta?

 

och som sagt folda 3:e, AKT är inget stark hand i stud 8.

 

har du tagit dig till gata 7 så checksyna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om det framgick i HH, men det var som sagt Horse, så spelet var Stud HI / o sen /8 ... o det var precis den handen det bytte utan att jag såg det, därav de något konstiga satsningarna, men jag vart lite grining på hur han kunda syna in med det han hade som low till o börja med, har iofs lite mer förståelse för handen från början när jag gått igenom den några gånger ... men teoretiskt sett, om han nu är en skärpt spelare fi ... hade inte blivit av med honom alls, speciellt inte när han 2parar på sjätte va?

 

Du är förvånad över att någon synar en fixed limit-bet när de redan "limpat" in med 8-7-6 två-flush på ett bord som uppenbart är ganska slaskigt (4 ser fjärde gatan trots höjning) ? :shock:

 

Din AKT rainbow är inte mer än 51% ens i 7-stud high mot den och handen har 62% pot equity mot din i hi-lo och detta är headsup. Jag är ganska säker den blir än mer överlägsen din hand i en multiwaypott.

 

Det är vad jag kan se bara på 4:e gatan som din motståndares syn är tveksam. När jag kollar oddsen för handen visar det sig att din motståndare ändå har 51% pot equity mot dig där.

 

På sjätte gatan har din motståndare ett lågdrag och ett öppet stegdrag även om denne inte skulle träffa tvåparet dessutom. Du kan inte få en låg så vem skulle lägga sig där?

 

(10-A)-K rainbow är en hyfsad bluffhand i 7-stud high mot den som bringar in men du bör nog lägga den i stället för att försöka bluffa 4 motspelare även 7-stud high.

 

Jag är också tveksam till ifall du inte spelar mot totala idioter att du ska betta på sjunde när du spelar ditt bord annat än som en bluff för att variera spelet och detta väldigt sällan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Borde jag gjort annorlunda nånstans?

 

Ja!

 

Tredje gatan är en solklar fold i FL7CS/8 och i mitt tycke även en fold i vanlig FL7CS (high). Handen är marginell och gör sig bäst heads up, kombinationen av flera limpers före och att två kort du vill ha (en kneckt och ett ess) är döda gör det till klar fold för mig.

 

På fjärdegatan kan du checka eller betta, det spelar antagligen ingen större roll, ett bet lär åka in vilket som.

 

På femte gatan är det i den bästa av världar en coinflip men det troligaste är att du är en knapp underdog och i värsta fall kan du vara klart efter. Finns inget större skäl för dig att bygga potten.

 

På sjättegatan finns det drygt fem bets i potten och med största sannolikhet spelar du för halva potten och gör du inte det så drar du för att vinna högen.

(Det jag menar är att de gånger fi inte har en färdig låg här så har han nästan alltid tvåpar eller triss och då ligger du ju efter med ditt par i kungar.)

 

Lite väldigt överslagsmässiga beräkningar får det till att du behöver splitta typ i 35-40% av fallen för att det ska vara värt att syna ned och det tror jag är klart tveksamt. Jag skulle checka och hoppas på att få se rivern gratis. Får vi inte det så tror jag man bör folda men är inte helt säker.

 

/Bjorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...