Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ska sätta mig framför datorn och surfa lite, Internet (uppkopplingen?!) går inte igång!

Blö tänkte jag får väl starta om routern och hoppas på det bästa..

Inget Internet, JÄVLA internetleverantör!

Av misstag så startar jag upp min poker-klient som går igång (detta har hänt förut också fast Internet inte har gått igång).

Då kommer min briljanta idé, jag går in och spelar play-money istället för real-money ifall uppkopplingen skulle lägga av, för att se om verkligen uppkopplingen håller.

Det var fullproppat på play-money-borden så jag ställde mig i kö till alla borden, kom tillslut in på två 2/4 bord och började lira hyperaggresivt.

Efter 6-7 minuters hyperaggresivt spelande så ploppar en skylt upp "Grattis $10 har ditt konto blivit påfyllt med"

GAHH TÄNKTE JAG, hade råkat gått in på ett real-money-bord och bombat med samtliga händer! Fick hjärtat i halsgropen men denna gång slutade det bra, plussade $103 på 15 minuter.

I vanliga fall så spelar jag NL50.........

Detta kallar jag verkligen för att ta ett skott hehe!

Hade jag haft en fungerande HH-coverter så hade jag lagt upp händerna, sjukt aggresiv, gick all-in första 4 händerna samt standard-höjde till 16bb ur poss med 10-6 off :roll:

Någon som varit med om något liknande?!

/Sync

Postad
Nope. Brukar kolla 2ggr när jag sätter mig på playmoneybord för säkerhets skull.

Vore aningen dyrt att råka hamna på några 50/100 bord av misstag...

Varför spela playmoney om du har rulle så du kan köpa in på 50/100 ? :)

Postad
Varför spela playmoney om du har rulle så du kan köpa in på 50/100 ? :)

Kan vara trött, full tiltad etc men ändå vara sugen på att lira lite, eller testa annat spel som mörkpoker, 7card stud, omaha8 som man inte kan reglerna riktigt. Då funkar freerollar eller playmoney fint.

Postad
Kan vara trött, full tiltad etc men ändå vara sugen på att lira lite, eller testa annat spel som mörkpoker, 7card stud, omaha8 som man inte kan reglerna riktigt. Då funkar freerollar eller playmoney fint.

Haha, då går man rakt på real money iaf.. hade vansinnigt roligt första gången jag spelade Telesina för real money. Hade ingen aningen om hur det funkade. Blev riktigt förvånad när det sjätte "community"-kortet delades ut. "What???? får alla använda det där kortet?" :lol: