Gå till innehåll

NL 1/2 kr. AK från sb


Recommended Posts

Det här är andra handen där jag har AK från sb där mitt spel känns lite tveksamt på några dagar så nu postar jag den här handen och ser hur ni spelar såna händer. Mina PT-stats på fi är ca 20/5/0,25 han är alltså väldigt passiv postflop vilket ajg inte tänkte på när jag spelade handen :lol:

 

***** Hand 411892084 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, August 16, 2007 7:45:07 PM

Britta 54 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Gallimatia (375.70)

Plats 2: C-M-J (234.00)

Plats 3: ante88 (378.20)

Plats 4: forzadalle (286.15)

Plats 5: Leahan (355.65)

ante88 lägg LM 1.00

forzadalle lägg SM 2.00

** Giv **

ante88 [Ek, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Leahan Höj till 10.00

Gallimatia Lägg

C-M-J Syna 10.00

ante88 Höj till 40.00 Det är sh så han kan nog raisa med en hel del händer som är sämre än AK. rätt att raisa eller ska jag bara syna ändå och hoppas på en bra flop?

forzadalle Lägg

Leahan Syna 40.00

C-M-J Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kh, 8r, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

ante88 Satsa 60.00 Bra flop för mig. väldigt säker på att jag leder här

Leahan Syna 60.00 Vad kan han syna med här? QQ, JJ, AK, KQ, TT, 88 kanske eller kanske stegdrag med 97/J9 eller QJ? KK hade han nog reraisat med preflop

*** Turn(Board): *** : [Kh, 8r, 10s, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

ante88 Passa Jag checkar för att han ska föröka bluffa med t ex ett stegdrag eller att han värdebettar med t ex KQ

Leahan Satsa 64.00

ante88 Syna 64.00 Borde jag ställa här? Funderade på det men jag tänkte iaf att jag synar och försöker få honom all in på rivern med en sämre hand

*** River(Board): *** : [Kh, 8r, 10s, 3k, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

ante88 Passa OK hoppas att han har missat ett stegdrag eller så och låter honom bluffa i såna fall

Leahan All-in 191.65

ante88 Syna 191.65

 

vad tycker ni om mitt resonemang i den här handen? hur hade ni spelat den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är andra handen där jag har AK från sb där mitt spel känns lite tveksamt på några dagar så nu postar jag den här handen och ser hur ni spelar såna händer. Mina PT-stats på fi är ca 20/5/0,25 han är alltså väldigt passiv postflop vilket ajg inte tänkte på när jag spelade handen :lol:

 

***** Hand 411892084 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Thursday, August 16, 2007 7:45:07 PM

Britta 54 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Gallimatia (375.70)

Plats 2: C-M-J (234.00)

Plats 3: ante88 (378.20)

Plats 4: forzadalle (286.15)

Plats 5: Leahan (355.65)

ante88 lägg LM 1.00

forzadalle lägg SM 2.00

** Giv **

ante88 [Ek, Ks]

*** Bet Runda 1 ***

Leahan Höj till 10.00

Gallimatia Lägg

C-M-J Syna 10.00

ante88 Höj till 40.00 Det är sh så han kan nog raisa med en hel del händer som är sämre än AK. rätt att raisa eller ska jag bara syna ändå och hoppas på en bra flop?

forzadalle Lägg

Leahan Syna 40.00

C-M-J Lägg

*** Flop(Board): *** : [Kh, 8r, 10s]

*** Bet Runda 2 ***

ante88 Satsa 60.00 Bra flop för mig. väldigt säker på att jag leder här

Leahan Syna 60.00 Vad kan han syna med här? QQ, JJ, AK, KQ, TT, 88 kanske eller kanske stegdrag med 97/J9 eller QJ? KK hade han nog reraisat med preflop

*** Turn(Board): *** : [Kh, 8r, 10s, 3k]

*** Bet Runda 3 ***

ante88 Passa Jag checkar för att han ska föröka bluffa med t ex ett stegdrag eller att han värdebettar med t ex KQ

Leahan Satsa 64.00

ante88 Syna 64.00 Borde jag ställa här? Funderade på det men jag tänkte iaf att jag synar och försöker få honom all in på rivern med en sämre hand

*** River(Board): *** : [Kh, 8r, 10s, 3k, 5r]

*** Bet Runda 4 ***

ante88 Passa OK hoppas att han har missat ett stegdrag eller så och låter honom bluffa i såna fall

Leahan All-in 191.65

ante88 Syna 191.65

 

vad tycker ni om mitt resonemang i den här handen? hur hade ni spelat den?

 

Tycker du lirar den klurigt och bra så som given kom sig att utspelas, dock rätt stort risktagande. Hade nog spelat den här mer aggresiv, framförallt turn.

Frågan är egentligen vad du verkligen sätter honom på?

 

Man får väl säga att turn och river är ett par drömkort för dig.

Är mycket intresserad av vad han hade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst, vad tror du synar dig med 20BB? oftast är det AA/KK... Tyvärr är det sällan KT,KQ,QJ och låga PP som vågar syna så starkt PF, får du sånna synare så e d grymt!

Varför tror du han miniraisar på turn? han vill ge dig odds för o syna hans monster så han kan mjölka ut mer cash ur dig, på river vill han få maximalt betalt o han känner att du verkar nyfiken på vad han har och därmed tryckar han in hela skiten...

Du skulle ha betat på turn och foldat för re-raise AI, det skulle vart optimalt...

men som spelat och underrepresenation av handen så måste du syna ner river.

Ja, eftersom du checkade turn och tänkte syna om han betade så borde du ha re-raisat AI istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej det hela slutade med att han visade upp TT. Hade jag kunnat vika min AK? Borde jag ha betat turn och foldat mot en raise?

 

För några dagar sen hade jag en hand som var i princip identisk med den här där fi prickade triss i 6or så nu tänkte jag att jag måste fråga om tips för hur man ska spela såna här händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför tror du han miniraisar på turn? han vill ge dig odds för o syna hans monster så han kan mjölka ut mer cash ur dig, på river vill han få maximalt betalt o han känner att du verkar nyfiken på vad han har och därmed tryckar han in hela skiten...

Du skulle ha betat på turn och foldat för re-raise AI, det skulle vart optimalt...

men som spelat och underrepresenation av handen så måste du syna ner river.

Ja, eftersom du checkade turn och tänkte syna om han betade så borde du ha re-raisat AI istället...

 

Motståndaren minraisade inte turn och det går aldrig att beta och folda för en re-raise. Däremot gjorde motståndaren en liten bet på turn och man kan beta turn och folda för en raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är andra handen där jag har AK från sb där mitt spel känns lite tveksamt på några dagar så nu postar jag den här handen och ser hur ni spelar såna händer. Mina PT-stats på fi är ca 20/5/0,25 han är alltså väldigt passiv postflop vilket ajg inte tänkte på när jag spelade handen :lol:

 

Att spela som du gjorde är väl helt ok mot vissa motståndare, (jag skulle nog gjort CR på turn i alla fall. Där är väl din avsikt redan avslöjad..?), men...

då måste du ha en bra read att han gillar att bluffa i position, annars verkar strategin aningen felaktig. Du famlar ju minst sagt i mörker...

 

Och mot en passiv spelare postflop.. ? ..

...??? (betvivlar bluff-frekvensen hos fi, minst sagt!)

 

Det verkar enklare att betta lite, och du samlar nog mer info på det viset.

 

Angående preflop också: Fördelen med AK är att man kan semi-bluffa preflop. Det gäller alltså att höja tillräckligt högt oop, så att folk foldar. Tröskeln är olika vid olika bord och mot olika spelare. Det är bra att ta reda på "fold-tröskeln" för att betta sin AK optimalt preflop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att spela som du gjorde är väl helt ok mot vissa motståndare, (jag skulle nog gjort CR på turn i alla fall. Där är väl din avsikt redan avslöjad..?), men...

 

Förstår inte riktigt tanken med att checkraisa all in på turn. Visserligen har fi bara typ halva stacken kvar då men synar han oss verkligen med någon hand vi slår?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte riktigt med, varför bettar vi turn?

 

Jag skrev att jag bettar turn, om det är rätt just i detta läge vet jag inte. Är det en synfisk bettar jag definitivt för att han inte ska förbättre sin hand gratis om jag leder och att han kan syna ner med JJ, QQ, KQ, QJ eller vad för skit som helst, och är det en aggro är det väl CRAI som gäller. Här var det ju en passiv snubbe och bettar man inte turn kanske man inte får mer betalt för handen. Det beror naturligtvis som vanligt på vad man har för image på bordet också. Standardlinje mot normalaggro borde kanske vara CRAI.

 

Min egentliga fråga var väl om b/f finns eftersom en del förespråkade det, men jag tyckte det kändes fel.

 

Hur tycker du den ska spelas och varför?

 

Well Einstein, Zed ställde en fråga som han fick svar på.

 

Ja, och det är jag tacksom för att jag fick - vi tyckte iaf lika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...