Gå till innehåll

0,5-1,0 @ svenskaspel.se

Recommended Posts

Postad

Någon som har lirat på denna nivå ett tag och har plussat där ett bra tag, hur lirar ni rent generellt mot den typiska 0,5-1,0 spelaren på svenskaspel. Den som synar preflopraises med de flesta händer och synar fortsättningssatsningen helt tom bara för att hoppas träffa sin kung.

T. ex igår, hade inte fått någon bra hand på ett tag och tänkte att nu ska jag dra nytta av den tighta imagen jag skapat under den sessionen. Höjde på knappen med 10-7 off och en spelare synade, floppen missade mig och jag satsade 3/4 pott, reppade kungen som kom på flop. Han synade, jag satsade även på turn (en trea) för han hade synat flopsatsningar för att sedan lägga sig för en satsning på turn, han synade även denna. River kom ett ess han checkade jag checka för trodde att han faktiskt hade kungen. Det visade sig att han hade A-2 och hade träffat esset på rivern.

han hade inget färgdrag eller stegdrag i övrigt.

Så nu vet ni hur många spelare på den nivån spelar, bara att vänta på bra kort och sedan vinna hela deras stack medan de drar till sitt highcard ?

Nu klagar jag inte på att dom är jävla fiskar som inte kan spela, tydligen är jag såpass dålig så jag inte kan handskas mot dem, så nu slipper vi den diskutionen =).

Så hur ska man tänka på dessa bord, vet att det är upp till situation och motståndare men rent generellt, några tips.

//Jenki

Postad

Du skrev: T. ex igår, hade inte fått någon bra hand på ett tag och tänkte att nu ska jag dra nytta av den tighta imagen jag skapat under den sessionen.

Dom flesta spelare där vet inte hur du spelat så tänk inte så.

Det är bara o vänta in korten helt enkelt.

PS: var glad att du inte hade kungen.....

Postad

Som Ängeln sagt, inget/minimalt bluffande

Spela tight, och betta dina bra händer.

Position är mycket viktigt - höj hellre en lite sämre hand i position än en bättre hand ur position.

Syna endast höjningar med riktigt bra händer.

Några tips i alla fall...

Postad

Spela tight, och betta dina bra händer.

Position är mycket viktigt - höj hellre en lite sämre hand i position än en bättre hand ur position.

Syna endast höjningar med riktigt bra händer.

Några tips i alla fall...

ABC? :-D

Men bättre skrivet än mina bokstäver.

Postad

tack för svaren, det är faktiskt så jag har trott är det bästa sättet att lira på den nivån. men känns bra att ni bekräftade det. saken är den att man blir så rastlös av att vänta in bra händer så man tänker att nu ska jag göra ett superstarplay med 7-2.

det där med att vänta in bra händer, kom att tänka på en hand. var några dagar sedan och jag hade spelat tight och väntat på en bra hand. så kom AK och jag höjde, en person synade och floppen kom A25 rainbow. gick då all in för 90 kr till, det låg 8kr i potten då, killen som synat preflop tvekade inte en sekund och synade med A7, jag vann potten. hade lirat jevligt tight och endå tvekade han inte =).

är väll bara att vänta på att de bra händerna ska komma. lite tråkigt iförsig men men.

//Jenki

Postad

är väll bara att vänta på att de bra händerna ska komma. lite tråkigt iförsig men men.

//Jenki

Ett motmedel är att lira 2-4 bord samtidigt för att motverka tråket. Eller att mixa upp med något SH (5-bord), där du får spela betydligt fler händer.

Sistnämnda kräver dock betydligt mer av spelaren än FR (10-bord).

Postad

På så låga nivåer skit i sånt finlir. Jag har tre saker att säga, värdebetta, värdebetta och värdebetta. Välj nogrannt de spelare du väljer att bluffa mot (veka spelare och inte synstationer). Vänta på händer istället för att försöka variera ditt spel, det finns i princip ingen anledning till det. Det kanske inte låter så utmanande men vem bryr sig egentligen? Kör fler bord istället.

Postad
en svs spelare på 0.5/1 kr skulle inte märkt om du inte hade spelat en hand på 3 timmar

HAHAhahaahha, sant =)

tack för alla råden. hoppas kunna lira upp mig till 3000, då ska jag flytta upp till 1-2, har klarat mig på den nivån förut men då med en rulle på 1000 som jag förlora. 2,5 inköp + tilt funkar inte.

Postad

ABC-poker svaret gör mig irriterad. Så enkelt är det givetvis inte. För att vinna behöver åtminstone jag läsa varje spelare individuellt i någon mån. För att kunna det spelar jag helst på 6-manna bord och bara ett bord. (Inte 10-mannabord) Sedan gäller det att lästa rätt saker från varja spelare. Det viktiga är huruvida det lönar sig att bluffa mot någon samt huruvida det lönar sig att syna någon. Alla spelare är olika! Skriv upp hur de spelar. Bluffar för mycket eller för lite. Synar för mycket eller för lite. Skriv även upp vilka händer de raisar med, när du får chansen att se dem.

Postad

självklart är alla spelare olika, men många spelare på den nivån spelar så som jag förklarade i mitt första inlägg. denna tråden var lite för min del att folk skulle bekräfta det jag trodde, att mot sådana spelare bör man vänta på bra kort och värdesatsa.

//Jenki

Postad
ABC-poker svaret gör mig irriterad. Så enkelt är det givetvis inte. För att vinna behöver åtminstone jag läsa varje spelare individuellt i någon mån.
Om du inte kan vinna med ABC-spel på SvS 0,5/1 spelar du antingen inte ABC, eller så har du typ mest otur i hela världen.
Postad
ABC-poker svaret gör mig irriterad. Så enkelt är det givetvis inte. För att vinna behöver åtminstone jag läsa varje spelare individuellt i någon mån. För att kunna det spelar jag helst på 6-manna bord och bara ett bord. (Inte 10-mannabord) Sedan gäller det att lästa rätt saker från varja spelare. Det viktiga är huruvida det lönar sig att bluffa mot någon samt huruvida det lönar sig att syna någon. Alla spelare är olika! Skriv upp hur de spelar. Bluffar för mycket eller för lite. Synar för mycket eller för lite. Skriv även upp vilka händer de raisar med, när du får chansen att se dem.

HALLÅÅÅÅ!!!!!!!

Lirar du 0,5/1 på SvS??????????

1. För att bli vinnande på 0,5/1 så bör man börja med att lira ABCpoker. Då kommer man alltid att vinna i längden.

2. På de flesta kan du skriva hur mkt du vill. De lirar inte samma hand likadant 2x ändå. Inta av kunskap utan för att de inte vet hur de gjorde förra gången.

3. Läsa spelare som du möter under ca 10-20 minuter måste vara kanonsäkra reads. Glöm inte att majoriteten av dessa spelare inte spelar för att bli bättre utan för att de tycker det är kul att slanta in en hundring och lira TV-poker för. Självklart finns det många undantag men den förstnämnda kategorin är den stora massan.

4. Sen kan man diskutera hur man ska utveckla sitt spel, men det var inte det OP fråga om, utan hur man vinner på denna nivå, och det gör man genom sk ABC-poker.

Postad

Du kanske borde köra shorthanded spel mer, där spelar du mer händer och det blir sällan segt när du lirar 6-manna bord.

Det här med ABC-poker, självklart är det kanske bästa tipset att vinna pengar på den nivån.

Men tamig fan vad jag är trött på alla nitar som sitter tight och spelar fold-poker, grindar 5-8 bord och spelar så förbannat tråkigt. Sånt förstör nätpokern. Ge mig lite lösare spel.

Lol nu sitter jag självklart och drömmer, ger er mina åsikter om någonting som är oundvikligt, självklart kommer det alltid finnas folk som sitter och spelar abc-tight och vinner pengar. No question about it..

Och abc-poker är egentligen inte att sitta tight, abc-poker har mer blivit ett uttryck för att just spela tight och tråkigt.

ABC-poker är väl och spela "rätt sorts poker" och ta minimala risker, rätta mig om jag har fel?

Postad
jag lirar ju shorthanded har jag skrivit.

jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Ja, då var mitt inlägg jävligt ogivande om man kan säga så.

Aja, du får väl helt enkelt spela mer bord eller bara bli mer diciplinerad i ditt spel.

gl

Postad

Och abc-poker är egentligen inte att sitta tight, abc-poker har mer blivit ett uttryck för att just spela tight och tråkigt.

ABC-poker är väl och spela "rätt sorts poker" och ta minimala risker, rätta mig om jag har fel?

ABC behöver inte vara "tråkig" poker men däremot rätt poker.

Postad
jag ber så hemskt mycket om ursäkt.

Ja, då var mitt inlägg jävligt ogivande om man kan säga så.

Aja, du får väl helt enkelt spela mer bord eller bara bli mer diciplinerad i ditt spel.

gl

hehe =). diciplinerad var ordet. samt att inte kasta iväg andra halvan av stacken bara för att jag förlorade första halvan av stacken genom ett dåligt spel från min sida eller att någon stor underdog drar ut mig.

Postad

Generellt sett på dessa nivåer så stöter man ju sällan på höjningar pre-flop, och ännu mer sällan återhöjningar, så det är fullt möjligt att spela massor av bra draghänder till hyfsat pris (speciellt om fisken är dum nog att sitta med dubbla inköp). Sen är det bara tuta på när man träffar.