Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hur spelar man om man bara får dåliga händer hela tiden?

Igår spelade jag 3 timmar 2 bord NL20 och fick endast bra kort ett fåtal ggr.

Visst man kan höja och limpa med skithänder men det funkar ju inte i längden. För mig blir det mest fold pre-flop vilket ger mig en tight image på bordet. Sen när jag råkar få nåt spelbart så blixt-foldar hela bordet bara man betar.

Har ni några tips?

Den här frågan kanske hör hemma på nybörjardelen. I så fall kan väl nån vänlig Moderator flytta den dit.

/rakoon

Postad

beta lite då och då med sunkhänder pre flop precis som du gör med dina bra händer....

antingen snor du lite blinds eller potter med sunkhänderna, eller så får du bra betalt när du väl har stålet eftersom du får en image att du ibland bluffar bajskort....

Postad

Så du menar att det är bättre att spela sunk kort ibland och visa att du har det och förlora lite pottar för att sen få mer betalt när man verkligen har nåt?

hmm.. ska prova det.

Postad
Så du menar att det är bättre att spela sunk kort ibland och visa att du har det och förlora lite pottar för att sen få mer betalt när man verkligen har nåt?

hmm.. ska prova det.

Om du har setat o foldat varenda hand i 3 timmar o sen plötsligt höjer pre så borde ju iaf nån vid bordet se mönstret.

Postad

På så pass låg nivå som NL20 är det nog ganska många lösa spelare eller? Själv maxade jag vinst genom att spela TAG när jag spelade på den nivån. Bara att ha tålamod och folda sig genom dåliga kort på den nivån, försök spela lite mer tight än motspelarna om de är lösa. Det underlättar att köra på flera bord, lättare att inte tappa tålamodet då.