Peder.A Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Spelade den här handen igår och är lite osäker på om jag spelade den vettigt. NL 50 5 spelare Alla har fullt inköp Jag känner igen BB sedan tidigare, har dock ingen klar bild över hans spelstil. Har dock konstaterat att han oftast sitter med mer än ett fullt inköp vid borden. Vi kan alltså utgå från att BB plussar på den här nivån. D höjer till 1,75. Jag synar från SB med AKo. Kan tyckas vara en given höjning (jag brukar höja här cirka 75% av gångerna med AK) men den här gången valde jag att bara syna. BB synar också. Pot: 5 Floppen visar Jag väljer check BB betar ut 3,50 D synar Jag höjer till 12 BB synar D kastar Pot: 33 Blir lite orolig när fi synar min höjning. Han kan mycket väl slowspela 44 eller 77 här. Ett färgdrag är nog inte heller helt otänkbart. I bästa fall sitter han med en sämre kung. Turn: Här är frågan om jag ska beta igen. Om jag gör det comittar jag mig helt då jag bara har 36 kvar i stacken vilket motsvarar drygt potbet. Jag satt och funderade här in i det sista men valde att checka. Fi betar 25 Jag foldar Jag är fullt medveten om att man kan spela annorlunda både vad gäller preflop och på floppen men det är ändå turn jag vill få kommentarer på. Nå, check eller bet? Är folden korrekt? Citera
AccessGranted Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Postad 15 Augusti , 2007 Det är en vektight fold om du inte har en väldigt bra read på honom. Annars måste du utgå från att alla som synar en höjning från dig sitter med ett set. Vad ändrades på turn? Sitter han med 8h5h för turnad stege? Mycket osannolikt. Citera
Supertequila Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Postad 15 Augusti , 2007 Push turn. För ett inköp så betalar du bättre händer här. Citera
Recommended Posts