gruvan123 Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Det gäller val av processor i en laptop. Vilken väljer man? Motiver gärna. AMD® Turion™ 64 X2 Mobile Technology TL64 Intel® Core™ 2 Duo T7700-processor (2,4 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-cache) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
killerwolf Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 core duo, blir inte lika varm för inget jobb....(använder bara det som behövs för arbetet i fråga.) Nu kanske amd jobbar på samma vis med deras nya, men har som sagt ingen aning men är jäkligt nöjd med min... kan wow'a och sitta o köra dom slitna söndagstoursen samtidigt på lappen wow'a i den mån att stå o hänga i av typ.... yes.. geek, funkar ju att glo serier/film samtidigt som turrarna också ;> har en core duo 2,0... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 varför inte en quad? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gruvan123 Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 core duo, blir inte lika varm för inget jobb....(använder bara det som behövs för arbetet i fråga.) Nu kanske amd jobbar på samma vis med deras nya, men har som sagt ingen aning men är jäkligt nöjd med min... kan wow'a och sitta o köra dom slitna söndagstoursen samtidigt på lappen wow'a i den mån att stå o hänga i av typ.... yes.. geek, funkar ju att glo serier/film samtidigt som turrarna också ;> har en core duo 2,0... okej, tack för infon. kan inte riktigt bestämma mig ändå. är inte så pass kunnig att jag kan jämföra prestandan mellan en amd och en intel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
gruvan123 Postad 14 Augusti , 2007 Författare Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 varför inte en quad? du får gärna utveckla och kanske till och med bjuda på en länk. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mogge13 Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 du får gärna utveckla och kanske till och med bjuda på en länk. tippar på att han missuppfattade din rubrik, vad jag vet så finns det väl inte quad till laptops än ? edit: jag skulle gå med intel prollen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jeg123 Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 tippar på att han missuppfattade din rubrik, vad jag vet så finns det väl inte quad till laptops än ? Sant. Jag missade det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
tetris Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 14 Augusti , 2007 Helt klart intel processorn, den är bättre i alla avseenden, dock en aning dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
brainslicer Postad 15 Augusti , 2007 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2007 Varningar utfärdas för Intels Core 2 processor Theo de Raadt (OpenBSD) kallar Intels Core 2 processor "buggy as hell" - han avråder samtidigt ifrån att köpa hårdvara som är baserad på "Core 2"-tekniken innan problemen är åtgärdade. Ett antal brister är identifierade, vilka kan utnyttjas av någon person med onda avsikter. För mer information: http://www.matasano.com/log/894/theo-de-raadt-intel-core-2-bugs-assuredly-exploitable-from-userland/ http://marc.info/?l=openbsd-misc&m=118296441702631&w=2 http://download.intel.com/design/processor/specupdt/31327914.pdf 2007-06-29 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts