Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Släppa eller dega? Saknade här helt read på aktuell fi.

Adam 22 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Silver904 (147.45)

Plats 2: twajjs (55.75)

Plats 3: thunfisk11 (50.05)

Plats 4: HERO (123.62)

Plats 5: joun (197.50)

Plats 6: krabbtjuv (67.10)

Plats 7: mabo3 (130.75)

Plats 8: As1 (213.65)

Plats 9: Hillyfish (248.69)

Plats 10: theea (90.22)

Hillyfish lägg LM 0.50

theea lägg SM 1.00

** Giv **

HERO [:As:, :Ad:]

*** Bet Runda 1 ***

Silver904 Lägg

twajjs Lägg

thunfisk11 Syna 1.00

HERO Höj till 6.00

joun Syna 6.00

krabbtjuv Lägg

mabo3 Lägg

As1 Lägg

Hillyfish Lägg

theea Lägg

thunfisk11 Lägg

*** Flop(Board): *** : [:2d:, :4c:, :Th:]

*** Bet Runda 2 ***

HERO Satsa 10.00

joun Höj till 20.00

HERO Höj till 49.00

joun All-in 191.50

HERO ?

Postad

Är det kutym bland er att vara så tajt att man direkt ska tänka "set!" när han minraisar floppbetet? Om jag inte skulle höjt tillbaka där (trebeten till 49), hur skulle jag fortsatt spela handen?

Postad
Är det kutym bland er att vara så tajt att man direkt ska tänka "set!" när han minraisar floppbetet? Om jag inte skulle höjt tillbaka där (trebeten till 49), hur skulle jag fortsatt spela handen?

Förstår vad du menar, men vad ska han ha här som du slår?

Han måste inse att du inte sitter och skjuter med luft här, detsamma borde du inse!

Ni sitter också relativt djupt så han stackar nog inte av med en AT här direkt...

Postad
Han måste inse att du inte sitter och skjuter med luft här.
Du förutsätter att jag sprang in i en av 0,5/1:s fåtaliga tänkande spelare. ;-)

Visst, hade jag inte varit så ivrig (var en av mina 100 första händer någonsin på SvS och min första AA) så hade jag stannat upp och tänkt till inför fyrbeten, och släppt. Utan read på fi kanske det trots allt är säkrast att spela försiktigt, även om man frekvent ser folk som går i döden med de konstigaste händer.

Jag orkade inte släppa, fi visar toppset, turn + river ger ingen hjälp och premiärtorsk för Ost. :-D

Men vad skulle/kunde jag gjort annorlunda, annat än tomtesynen all in? Trebet dålig, varför i så fall? Om bara syn på minraisen, hur spela sen? Fold mot minraisen finns väl ändå inte? :-?

Postad
Du förutsätter att jag sprang in i en av 0,5/1:s fåtaliga tänkande spelare. ;-)

Visst, hade jag inte varit så ivrig (var en av mina 100 första händer någonsin på SvS och min första AA) så hade jag stannat upp och tänkt till inför fyrbeten, och släppt. Utan read på fi kanske det trots allt är säkrast att spela försiktigt, även om man frekvent ser folk som går i döden med de konstigaste händer.

Jag orkade inte släppa, fi visar toppset, turn + river ger ingen hjälp och premiärtorsk för Ost. :-D

Men vad skulle/kunde jag gjort annorlunda, annat än tomtesynen all in? Trebet dålig, varför i så fall? Om bara syn på minraisen, hur spela sen? Fold mot minraisen finns väl ändå inte? :-?

Du har en i princip dragfri bräda, och han minihöjer i position. Han kan väl ha 22, 44, TT, AT, JJ+ eller kanske AJ+, A2-A5, 22+. Som du spelar nu "vet" du att han troligen settat eller möjligen sitter med JJ+. Hade han släppt hade du vetat att det var en av de andra händerna - men du får inte mycket pengar för din fina hand. Jag hade nog synat ner hela vägen men lagt mot ett all-in på river. Med din stack blir det ju nästan all-in beroende på hur mycket han bettar. Som vanligt hänger det mycket på read.

Edit: Känner att jag måste ändra "Jag hade nog synat ner hela vägen..." till "Man bör nog syna ner hela vägen..." - det kan lätt bli att man 3bettar i ditt läge i stridens hetta, och mot många på denna nivån kan nog dina ess stå sig.

Postad

Std om du tror dig leda, och vill dö med handen, är väl att CRAI turn istället för att raisa tillbaka till 49, pss kommer du iaf få in mer deg de gånger killen inte har set då säkert fler hjältar turnpushen än 3betten på flop, som spelat luktar det nästan vekfold här. Visst klart du kan leda ibland men inte allt för ofta.

Detta känns som ett klassiskt sett att överreppa sin hand, ditt spel skriker ju akta dig jag har ett monster och han säger guess what me too!!!

vad är din önskan att fi gör när du 3bettar flopen?

/Jimmy

Postad
vad är din önskan att fi gör när du 3bettar flopen?

Har funderat över trebeten mycket. Den främsta anledningen var nog att jag ville veta var jag stod - om han ställde så borde jag vara slagen om (nu var jag dum i huvudet som inte orkade släppa ändå).

Å andra sidan så finns det ingen anledning att tro att någon idiot som vill dö med KK eller QQ skulle komma på andra tankar pga trebeten, och då skulle jag folda bästa handen. Och varför egentligen tokställa när man har supernöten? Han hade ju utan problem kunnat syna trebeten och slowa mig en gata i position om han känt för det. (Ok, han kanske tyckte jag var tillräckligt hårt trädd på kroken som det var och betade för maxvärde tidigt. Inget konstigt i det om han nu trodde jag var en sån där fisk som aldrig kan släppa ett överpar... ;-) )

Ofta saktar många fiskar ner när de stöter på mothugg och nöjer sig med att checksyna alt. fisbeta resten av gatorna... fast det brukar ju inte hända så ofta med nöttrissen.

Arrgh, my head hurts. Ska aldrig mer spela skithanden. ;-)

Har fortfarande en del att fundera på över den här handen. Mycket tacksam för alla synpunkter! :-)

Postad

Vart står du om han BARA synar 3betten? Min gissning är att du känner dig typ lika slagen som när han pushar, dvs det känns som att det ända tillfredställande som kan hända är att han foldar då vet du att du hade bäst hand, och fick ut typ minsta möjliga värde:)!

EDIT: vad jag har fattat så är det inte fiskigt att dö med AA på torra floppar på Svs lowlimit, det är snarare hur du gör det som går att förbättra!

Postad
Vart står du om han BARA synar 3betten? Min gissning är att du känner dig typ lika slagen som när han pushar, dvs det känns som att det ända tillfredställande som kan hända är att han foldar då vet du att du hade bäst hand, och fick ut typ minsta möjliga värde:)!

Nja, som sagt så KAN det hända på fisk-limit att fi slår i back och blir passiv. Tvättäkta fisk släpper sällan en flopp de kärade ner sig i vid första ögonkastet, ty oavsett vad satsningarna säger omvärderar de inte gärna en träff de gillar förrän på nästa gata. En värde-raise på floppen sålunda... :-D De kan ibland tänka sig att se turn till nästan vilket pris som helst, så länge det inte rör sig om all in, för då är det plötsligt "på allvar" och de blir rädda (eller misstänker bluff och får för sig att syna med A högt... fast det händer alltmer sällan på SvS tycks det). Träffar de inte turn kan de släppa för ett bet i kvartspottstorlek...

En syn på trebeten skulle kunna medföra att han senare, i position, går med på att göra resterande gator extremt billiga. Det är väl inte vad man kan vänta sig, men det kan hända. Men inte ens den största av fiskar skulle väl göra det med en triss på torr bräda, och betar han på hårt vet jag ju likförbannat ingenting - om han verkligen har stål eller kör hårt med en sämre hand. Och slår han i back så får jag ju inget mer värde heller... hmm.

EDIT: vad jag har fattat så är det inte fiskigt att dö med AA på torra floppar på Svs lowlimit, det är snarare hur du gör det som går att förbättra!

Så för att sammanfatta, vilket spel skulle vara att föredra en sån här hand?

HERO betar flop

Fi minraise

HERO synar? (HERO degar?)

--- turn ---

HERO check?

Fi betar

HERO ställer? (HERO foldar? HERO synar?)

...eller är det som så mycket annat, att det beror på read och inga mallösningar finns? :-D

Postad

Jo det finns två mallösningar; 1. om tror du leder syn CR turn

2. Om tror att han saktar ner turn om han inte har monster möjligen syna ner små bets och folda om han bombar vidare!

Så som du nämnde ja read spelar stor roll...