sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 91k vid syn + checkraise, när man får syn och QQ står ja. Annars vinner man väl ett 6k continuationbet av fi som sen lägger mot din checkraise? Checkraisa alla Ax floppar verkar inte nödvändigtvis väldigt smart heller. Lite lågt räknat att FI lägger 6K i en 13K pott... men oavsett har vi större chans att få syn av sämre hand här så vad menar du? Citera
cOP Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Har jag sagt att Hero pushar bluff, jag sa att han gör det till en bluff då QQ tappar rejält i värde mot FIs synHD. Men att som du förespråkar, syna och sedan reraisa bullien ai på A hög flopp är inte att göra om QQ till bluff? Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Stars-miljonen är ju för fan en jättefiskig turnering med en massa usla satellitkvalare. Om han nu är en bra spelare så kommer han att syna pushar bredare än du tror, dessutom tycker folk med stor stack i allmänhet att det är kul att gambla. Reads på spelare i turneringar är för övrigt väldigt otillförlitliga då man har så få händer på folk. Om preflopraisaren är bra kommer han stänga ner en hel del mot två spelare postflop, då speciellt knappens syn ser väldigt stark ut (även om den kanske inte är det). Skulle tippa att du får syn av storstacken med minst 88+ och AQ+, kanske bredare än så. Ojoj, alldeles för många fel i denna text för att jag ska kunna hinna med att svara på arbetstid, får ta det när jag kommer hem. Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Men att som du förespråkar, syna och sedan reraisa bullien ai på A hög flopp är inte att göra om QQ till bluff? Nix, chansen att han känner sig commitad med ex 66-JJ är way mycket större här... Citera
nils_anders Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Lite lågt räknat att FI lägger 6K i en 13K pott... men oavsett har vi större chans att få syn av sämre hand här så vad menar du? 55+. Svårt att se att han stackar av med sina lägsta pocketpar, högre pocketpar stackar han ofta av pre. Ax. Stackar garanterat av på Axx floppar. Klart att vi kan få in det som 80% att vinna när han t.ex träffar med AT på Txx. Vet inte om det väger upp dock. KQ etc Samma som ovan. Citera
ebisumaru Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Ojoj, alldeles för många fel i denna text för att jag ska kunna hinna med att svara på arbetstid, får ta det när jag kommer hem. vunnit för många donkaments på sistone? Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Nej precis, tycker nog det är mer fel av storstacken att folda ut 95% av allt han höjer med, än att ta en syn med 99? Ingen eller liten turneringsvana? Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 55+. Svårt att se att han stackar av med sina lägsta pocketpar, högre pocketpar stackar han ofta av pre. Ax. Stackar garanterat av på Axx floppar. Klart att vi kan få in det som 80% att vinna när han t.ex träffar med AT på Txx. Vet inte om det väger upp dock. KQ etc Samma som ovan. Vet inte hur jag tolkar det första du skriver, exakt med vilka PP tror du han stackar PRE? Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 vunnit för många donkaments på sistone? Mmm, de sista 5 åren har varit som en stigande spiral för mig, egot har vuxit sig större o större, och nu ska jag ge igen för alla som tvivlat. Citera
Fido Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Jag tycker sulla har en bra linje. Själv skulle jag nog ställt, men som sulla säger är det ju halvdant egentligen. Då gör man ju faktiskt om QQ till en ren och skär bluff. Det enda som syna det stället kommer att vara AA/KK/AK + den osannolika QQ. Skulle kunna få med JJ om chippien är vild. Svårt att se - som vissa påstår - att händer som AQ> kommer vara med. Att t.ex 88 skulle hitta synen där känns väldigt osannolikt. Dvs, ett ställ kommer förmodligen ge dig en liten pott, alternativt ett svårt läge. Som sulla är inne på, syn + crAI på flop är nog ganska vettigt. Du har ju faktiskt fördelen att kunna dra dig ur då. Kommer floppen A-hög och du får ställ+syn så är ju folden ganska enkel. Kommer den däremot låg så har du bra läga att dubbla/trippla såsom sulla säger. Sitter någon av de andra med något som liknar träff så kommer de mycket troligare att syna ett ställ på flop. Ökar ju iofs risken att någon träffar något dolt och tar ut oss. Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Stars-miljonen är ju för fan en jättefiskig turnering med en massa usla satellitkvalare. Om han nu är en bra spelare så kommer han att syna pushar bredare än du tror, dessutom tycker folk med stor stack i allmänhet att det är kul att gambla. Reads på spelare i turneringar är för övrigt väldigt otillförlitliga då man har så få händer på folk. Om preflopraisaren är bra kommer han stänga ner en hel del mot två spelare postflop, då speciellt knappens syn ser väldigt stark ut (även om den kanske inte är det). Skulle tippa att du får syn av storstacken med minst 88+ och AQ+, kanske bredare än så. OK, ska försöka börja svara... Usla sattelitkvalare? Ja säkert, men nu är 5000 personer borta redan och FI är chipleadern! Varför skulle han syna bredare för att han är duktig? Bra motivering tack Folk med stor stack gillar att gambla? LoL, är detta en psykologisk klarlagd funktion i det mänskliga psyket eller bara ditt egna sätt att hantera stor stack? Reads otillförlitliga? Ja, man kan inte föra notes, men ser man en spelare som börjar bossa runt och har sett detta en antal varv får man anta att han inte haft ett makalöst kortsnitt utan faktiskt är aggro och med all rätt, man ska spela aggro som chippie. Men med det betyder aggro utan risk, alltså att stjäla vilket är just det han gjort. Om preflopraisaren är bra kommer han stänga ner en hel del mot två spelare postflop, då speciellt knappens syn ser väldigt stark ut (även om den kanske inte är det). -Förstår inte vad du menar med det du skrivit här, förklara gärna. Citera
ebisumaru Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 OK, ska försöka börja svara... Usla sattelitkvalare? Ja säkert, men nu är 5000 personer borta redan och FI är chipleadern! Varför skulle han syna bredare för att han är duktig? Bra motivering tack Folk med stor stack gillar att gambla? LoL, är detta en psykologisk klarlagd funktion i det mänskliga psyket eller bara ditt egna sätt att hantera stor stack? Reads otillförlitliga? Ja, man kan inte föra notes, men ser man en spelare som börjar bossa runt och har sett detta en antal varv får man anta att han inte haft ett makalöst kortsnitt utan faktiskt är aggro och med all rätt, man ska spela aggro som chippie. Men med det betyder aggro utan risk, alltså att stjäla vilket är just det han gjort. Om preflopraisaren är bra kommer han stänga ner en hel del mot två spelare postflop, då speciellt knappens syn ser väldigt stark ut (även om den kanske inte är det). -Förstår inte vad du menar med det du skrivit här, förklara gärna. Åsnor som fått stora stackar i stora turneringar? Det har då aldrig hänt! Om han är duktig, förstår att vi är duktiga, förstår att vi vet att hans range är gigantisk, så kommer han att bli restealad enormt mycket. Därför måste han syna ganska brett om HERO är bra, vilket jag förstås inte vet, men utgick från det. Att folk gillar att gambla kan jag förstås inte säga säkert, men det är min erfarenhet i alla fall. Att han är aggresiv preflop är vi överens om, men för att avgöra hans tendenser postflop mot två spelare har vi med största sannolikhet för få händer för att avgöra. Är knappen en bra spelare borde han ha nån slags hand som han inte planerar att släppa, vilket borde göra chippien mindre benägen att c-beta, spec på låga floppar då knappens range till stor del består av mellanpar. Då kommer chippien att checka vilket kanske även knappen gör för pottkontroll vilket i sin tur kommer att leda till att du låter ytterligare ett kort komma. Jag skulle kunna tänka mig att bara syna här med AA (och en del spekulativa händer givetvis), då det inte kan komma några överkort. Faran med överkort är ganska stor mot två spelare. Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Jag skulle kunna tänka mig att bara syna här med AA (och en del spekulativa händer givetvis), då det inte kan komma några överkort. Faran med överkort är ganska stor mot två spelare. Finns troligen bara ett överkort ute alternativt 2 st A. Skulle säga att de ser ganska ljust ut. TOM i värsta scenario typ AK+PP ligger du ju bra till med dina QQ Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Om han är duktig, förstår att vi är duktiga, förstår att vi vet att hans range är gigantisk, så kommer han att bli restealad enormt mycket. Därför måste han syna ganska brett om HERO är bra, vilket jag förstås inte vet, men utgick från det. . Och om vi är duktiga vet han att vi vet att vi måste syna hans allin ganska brett, går att hålla på i evighet med on han vet att jag vet att han vet att jag vet. Citera
ebisumaru Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Och om vi är duktiga vet han att vi vet att vi måste syna hans allin ganska brett, går att hålla på i evighet med on han vet att jag vet att han vet att jag vet. Nej det är ganska enkelt faktiskt. Vad gör du med AJ här? Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Åsnor som fått stora stackar i stora turneringar? Det har då aldrig hänt! . Under ca 5-6 timmar, med 5000 av 6500 utslagna och han är chippie. Mer sällan än du tror Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Nej det är ganska enkelt faktiskt. Vad gör du med AJ här? Som hero? Kastar, ur position och kass hand Som FI? Raisar aldrig upp den i första läget, limpar möjligen. Har jag raisat kommer jag definitivt inte syna att ställ Citera
gdaily Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Jag vet inte, jag gillar inte att höja så mycket så jag är pottcomittad preflop, men här är nog ett sådant läge ändå: Fold: Uteslutet AI: Har vi inte för mycket marker för detta move, vill vi bara vinna en mespott? Syn: Jag gillar det förvisso, men vi ger som sagt gratiskort, samtidigt som vi måste spela vår hand som "bästa handen" ändå med att checkraisa även om det kommer ett ess (klart vi kan slinka om det kommer AKx, eller om båda fi går AI på en esshög flopp före oss). En höjning - är som en AI men om motståndaren är dålig kan vi kanske få syn ändå. Fast jag kan säkert ha fel, det har jag haft förut. Rankar alternativen Höjning Syn AI Fold Citera
gdaily Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Antar att en minihöjning inte kan få någon av motståndarna att trycka av (fungerar på Party ) Citera
ebisumaru Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Jag vet inte, jag gillar inte att höja så mycket så jag är pottcomittad preflop, men här är nog ett sådant läge ändå: Fold: Uteslutet AI: Har vi inte för mycket marker för detta move, vill vi bara vinna en mespott? Syn: Jag gillar det förvisso, men vi ger som sagt gratiskort, samtidigt som vi måste spela vår hand som "bästa handen" ändå med att checkraisa även om det kommer ett ess (klart vi kan slinka om det kommer AKx, eller om båda fi går AI på en esshög flopp före oss). En höjning - är som en AI men om motståndaren är dålig kan vi kanske få syn ändå. Fast jag kan säkert ha fel, det har jag haft förut. Rankar alternativen Höjning Syn AI Fold Så vad vill du höja till? Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Jag vet inte, jag gillar inte att höja så mycket så jag är pottcomittad preflop, men här är nog ett sådant läge ändå: Fold: Uteslutet AI: Har vi inte för mycket marker för detta move, vill vi bara vinna en mespott? Syn: Jag gillar det förvisso, men vi ger som sagt gratiskort, samtidigt som vi måste spela vår hand som "bästa handen" ändå med att checkraisa även om det kommer ett ess (klart vi kan slinka om det kommer AKx, eller om båda fi går AI på en esshög flopp före oss). En höjning - är som en AI men om motståndaren är dålig kan vi kanske få syn ändå. Fast jag kan säkert ha fel, det har jag haft förut. Rankar alternativen Höjning Syn AI Fold Tror du inte en höjning från oss blir = en allin. Hade jag suttit som Fi hade jag åtmindstone valt, vill jag spela eller inte och pushat/foldat efter vår raise pre. Risken kan då bli att vi tvingar han att folda händer vi vill att han ska bluffa/värdebeta med på flop. Vi vet ju trots om att han är aggro och har cbettat innan. Skulle han slinka finns ju det dessutom chans att FI2 bettar i tron om att alla missat floppen. Han kan betta ett mellanpar en bluff eller värdebetta en ordentlig träff. Tror den är liten risk för rundcheck, vi ger dem 20% att hitta ett A pre, men får tillbaka i att nån antagligen kommer slänga in mer pengar i potten. Citera
dlinder Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Skillnad på att syna en allin pre vs. att betta, bli reraisad och commitad Ja det har jag väl inte sagt nåt om? Vad jag sa var att han bara lär stacka av om han faktiskt slår oss på floppen, annars viker han för vår CR. Ser inte hur han ska lyckas commita sig med oträffade överkort där. Citera
dlinder Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Finns troligen bara ett överkort ute alternativt 2 st A. Skulle säga att de ser ganska ljust ut. TOM i värsta scenario typ AK+PP ligger du ju bra till med dina QQ Tänk på att våra reverse implied odds är mycket större än våra implied odds, även om vi förutsätter att han cb tom varje gång. Citera
nils_anders Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Diskuterade med en topprankad online-turneringsspelare, verkade som han ville slå om till 12k eller så för att lämna utrymme för en shove från FI. Citera
sulla Postad 14 Augusti , 2007 Rapport Postad 14 Augusti , 2007 Ja det har jag väl inte sagt nåt om? Vad jag sa var att han bara lär stacka av om han faktiskt slår oss på floppen, annars viker han för vår CR. Ser inte hur han ska lyckas commita sig med oträffade överkort där. 88-JJ som inte träffat triss KQ-KJ QJ-Q10 med träff Ax som träffat TPTK Dessa händer skulle väl alla kunna stacka oss på flopp men knappast pre De händer som dödar action från FI post men skulle gamblat pre tror jag är få. Citera
Recommended Posts