heltok Postad 16 Augusti , 2007 Rapport Postad 16 Augusti , 2007 Som alltid går det om man är skicklig^H^H^H^H^H^H^H^H^H har tur att gå mycket bättre än index som helhet. Börsen är idag ytterst volatil och benägen att gå ner så det finns all anledning och inte ha alla pengarna på börsen. PS Jag började intressera mig för aktiemarknaden långt innan de flesta här på forumet var födda. skicklig = har inside informtion, eller vad är din definition? är du av åsikten att en småsparare kan ha väntevärdesmässig edge mot index utan inside information? vad grundar du din åsikt att börsen är benägen att gå ner på? vad har det att göra med hur länge du har intresserat dig för aktiemarknaden eller när vi är födda? vad anser du om perfect market, a random walk down wallstreet och de andra böcker som nämns i tråden? Citera
Hjort Postad 17 Augusti , 2007 Rapport Postad 17 Augusti , 2007 Snarare - han den där TAG som bara spelar AA från UTG har höjt UTG...så det är ingen ide att ställa in med AKo.Det är inte i närheten av samma sak, och om du inte lärt dig det efter en massa års börsintresse har du fan inte lärt dig någonting. Men visst, fortsätt spå i teblad. Citera
Albert Postad 18 Augusti , 2007 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2007 Det går en dokumentär nu på Kanal4 Fakta om Wall Streets snubbar. Citera
vetgirig Postad 18 Augusti , 2007 Rapport Postad 18 Augusti , 2007 skicklig = har inside informtion, eller vad är din definition? är du av åsikten att en småsparare kan ha väntevärdesmässig edge mot index utan inside information? Ja det går det finns mycket information om bolag på nätet men även i riktiga livet som inte är inside information men som man kan få tag på och därmed kan göra en grundlig FA/TA analys av bolaget. vad grundar du din åsikt att börsen är benägen att gå ner på? Börsen är IDAG - dvs just nu denna vecka och en tid framåt - benägen att gå ner - inte på lång sikt. Oron på börsen är idag mycket stor - vollan är hög - därför är det bra att stå utanför den tills den fått en riktning om man är småsparare och inte vet vad man gör. Citera
Nidson Postad 19 Augusti , 2007 Rapport Postad 19 Augusti , 2007 Jag tolkar det som att du är öppen för att radera min elräkning. Om du vore min vän, sure! Citera
heltok Postad 6 September , 2007 Rapport Postad 6 September , 2007 Börsen är IDAG - dvs just nu denna vecka och en tid framåt - benägen att gå ner när ska du lära dig att börsen är irrationell? Citera
Recommended Posts