Gå till innehåll

Saknade pf-profiler


Ignatius

Recommended Posts

Vilka användare saknar du mest?

 

Själv kommer jag att tänka på några som var rätt sjuka, ofta jävligt irriterande, men som jag ändå ibland undrar var dom är och bråkar idag. Nåväl:

 

variance_beta: psykopatvarning, men lite kul mellan varven

 

Pokemonn: oslagbart jobbig och med sjukt tiltande avatar som förmodligen föreställde honom själv

 

JOCKEMEDKNIVEN: rätt ohyffsad och med riktigt fina postningar i början, speciellt den här

 

Franco_Baresi: måste väl nämnas, även om kvoten av attityd över poker närmast gick mot oändligheten på slutet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Richthofen lätt:lol:

 

garvar såfort jag tänker på den fan:-P :lol::-D:-P:mrgreen:

 

klassiska poster som den här eller varför inte den här

 

asg

Richt in action!

 

Tjena!

Här kommer något jag har funderat över ibland. Är det på Svenska Spel mer profitabelt att spela vid ett 2/5-kronorsbord än ett 5/10-kronorsbord? För varje gång man går med på en höjning preflop vid ett 10-kronors går det ju faktiskt åt runt dubbelt så mycket varje gång man inte träffar och måste lägga sig än om man spelar vid ett 5-kronorsbord. Ifall man får bra kort preflop men sällan träffar i floppen så måste det ju på något sätt vara "lönsammare" att spela vid ett

5-kronors där man dessutom har råd att gå med i fler potter. Ifall man får bra träffar är det självklart mer profitabelt att spela vid ett 10-kronors, men överlag undrar jag om det inte är en bättre idé att spela vid ett 5-kronors? Lite flummig fundering kanske men jag tror inte jag är ensam om dessa tankar, eller? T ex proffs strävar ju efter så säker inkomst som möjligt.

 

EDIT: Sjukt nog så vet jag med säkerhet att jag hade färgdrag och tvåpar. Jag fattar inte heller hur det kunde gå till. Det låter ju som att jag pratar i nattmössan men jag minns det tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste säga att jag saknar handanalyser av följande personer:

 

Hjort - Han är här men när gav han oss senast nåt i pokerväg att bita på? Han deltar mest i offtopic-delen, o självklart får han göra som han vill, men jag personligen skulle vilja se mer pokerrelaterat i ett pokerforum som detta.

 

Nebbis - En del mentala problem, men fortfarande en av de bästa teoretikerna här på forumet. Saknar hans högst personliga attacker mot mina handanalyser. Gudarna ska veta hur mycket jag har lärt mig av att bli attackerad av honom.

 

Jacobmal- Mr oneliner, Mr never-wrong. Hans oneliners gav en snabb och direkt vägledning mitt i olika spellinjers otäcka djungel.

 

Sen av högst personliga skäl skulle jag vilja att Cecilia Nordenstam var medlem o aktiv :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant, och dessutom är jag visst snäll!

 

Fast nu lyckades du motbevisa mig och dig själv (monsterlevling??). Juggler påstod ju att du inte var snäll och det betyder att han (eller du) måste ha fel.

 

Fast det kan iofs vara så att han använder en förlegad definition av snällhet. Dvs den klassiska 'bjuda på bullar och saft-snällhet'.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...